Loglady Skrevet 22. januar 2010 #51 Skrevet 22. januar 2010 Jeg vil slå et slag for skrivepolitiet. Kommentarer som "skaff deg et liv!" og "det viktigste er at man forstår innholdet", er temmelig bevisstløst. Det norske språk er i forfall og de fleste ser ikke ut til å bry seg engang. Sosiale medier er en sterk og viktig språkkanal. Jo mere slurv, desto mer og raskere språkforfall. Det verste er at mange synes å ikke forstå nøyaktig hvorfor vi bør holde språket i hevd. Skjerpings! Det gjelder meg selv såvel som andre.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #52 Skrevet 22. januar 2010 Og så heter det FORHOLDsregel, ikke forHÅNDsregel! "forholdsregel ~regel sikkerhetsforanstaltning, disposisjon ta sine forholdsregler" http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=forholdsregel&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #55 Skrevet 22. januar 2010 Det heter ikke intrisangt men INTERESSANT. Ellers er grove og/å feil litt irriterende, alle kan vel ta litt feil av og/å i lange setninger, men når folk skriver feks: "jeg å mannen min skal på tur" eller "barna mine heter Anna å Maria" ser det ganske dumt ut:) Da skal en bruke OG.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. januar 2010 #56 Skrevet 22. januar 2010 *Knis* Du er søt du, 12:56 Det er en liten forskjell på å være vert og gjest da;)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #57 Skrevet 22. januar 2010 23: 39 haha, den bloggen leser jeg også Malin og Lotte!
Mor Løvehjerte Skrevet 22. januar 2010 #58 Skrevet 22. januar 2010 Det tror jeg det er flere som gjør. Den som sier dom er dumme, dom er dumme, dom! Nemlig!! : )
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #59 Skrevet 22. januar 2010 "Å drage"? Er ikke drage et substantiv? jfr en annen tråd her inne.
Gjest Skrevet 22. januar 2010 #60 Skrevet 22. januar 2010 Hehehe, palestinablondt! Det skal jeg huske og bruke så mye som mulig:D
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #61 Skrevet 22. januar 2010 Tolmodig - staves tålmodig. Alle kj- og skj- som blandes sammen, kjede er en lenke eller noe man gjør (kjeder seg), en skjede er vagina. Så palestinablondt lenger oppe, så da må jeg bare minne dere om same-trusen - stavefeil kan bli meget morsomme :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå