Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ketose kan gå over i morkaken og over på barnet.

Samme gjelder ved amming.

Du kan spise low carb, og passe på hva du spiser, men du skal ikke være i ketose (dessuten har jo biritske forskere motbevist ketose formeningen, at kroppen brnner mer kalorier når man er i ketose)

Kopierer svaret jeg har skrevet til deg i en annen tråd. Det er ikke mulig å misforstå at man IKKE skal gå i ketose når man er gravid eller ammer. Hvis noen sier noe annet er det for de ikke har peiling eller at de blander ketolysekuren og lavkarbo. Beskriver tydelig forskjellen på ketolyse og lavkarbo nedenfor her:

Til informasjon:

Man må ALDRI gå på ketolyse når man er gravid eller ammer, ketolyse vil si ca. 20 karbohydrater til dagen og kroppen går i ketose noe som kan være skadelig for foster eller baby som blir ammet.

Man kan fint gå på lavkarbo når man er gravid eller ammer, men hold deg gjerne mellom 40 og 80 karbohydrater pr dag, da vil ikke kroppen gå i ketose og utskille disse farlige stoffene.

Hvis du går på ketolyse anbefaler jeg absolutt at du leser boken "slank med ketolysekuren". Da vil du få forståelsen for kostholdet og hvilken sammensetning du bør ha i maten.

Hvis du går på lavkarbo anbefaler jeg boken "bedre uten brød".

Uansett anbefaler jeg nettsiden lavkarbo.no. Der finner du mange gode oppskrifter, tips og råd.

En veldig viktig ting når det gjelder både lavkarbo og ketolyse: Få i deg nok FETT og GRØNNSAKER.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...