Gå til innhold

Vært på ordinær UL i dag

tromsøjenta

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 19+3 og har vært på UL. Alt så normalt ut med lille GUTTEN vår:-)) Syns litt synd i ham som måtte vise seg fram i de mest avslørende posisjoner, hehe.

UL-beregningene viste egentlig at jeg er 19+5 el 6, men beholder termindatoen siden det er prøverør.

Jeg hadde en liten blødning i uke 17. UL i dag viste at morkaka ligger ganske langt ned mot livmorhalsen (jeg innbiller meg at den så ut til å ligge i overkant og framkant av livmora ved tidligere UL...). En kombinasjon av disse to gjorde at jeg blir satt opp til ny UL i uke 32.

Ellers så er jeg fortsatt kvalm, men ikke like intenst som fram til uke 14-15. Sliter med matinntaket... Har i tillegg mye hodepine og det er det som hemmer meg mest nå. Det er jo slitsomt, men har egentlig ikke lyst til å klage for er jeg overlykkelig for å faktisk være gravid!

Jeg kjenner masse liv i magen:-) Kjente det første gang da jeg var 15+2, så relativt tidlig. Tror det er en liten akrobat der inne. Kjennes i alle fall ut som halsbrekkende saltomortaler innimellom. Mannen min har også kjent bevegelsene og det vises utenpå magen.

Alt i alt er livet herlig og jeg sovner ofte med et smil om munnen-))

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Var det ikke gøy å se?? Og så så godt å få vite at alt står bra til der inne! Jøss, skal si du har fått en liten aktiv en, hvis du kan se bevegelsene hans utenpå magen allerede :-) Jeg har begynt å kjenne en del saker og ting, jeg og, men de er så godt polstret at det nok ikke synes utenpå ;-) Nå må du kose deg videre i svangerskapet, og nå kan dere jo finne navn, også!

Ja, det var fantastisk å se:-) Vi kunne telle fingre, tær og antall hjertekammer. Så noen strukturer i hjernen og at den har både storhjerne og lillehjerne (har ikke bekymret meg for at den ikke skulle ha det, men har sett så mye rart i jobben min...). Så hele lepper, hel rygg og hel mage. Og så verdens søteste profil! *glis*

Tror mye av polstringen er borte hos meg etter mye kvalme... Har i tillegg litt framovervendt livmor, så jeg vet ikke om det også kan ha noe å si for at jeg kjenner så mye så tidlig. Deilig i alle fall!

Så deilig at alt er berre fint og stas å få vite kva kjønn det er;) Høyres kjekt ut å kjenne så mykje liv - eg er to dagar kortare enn deg, men kjenner mest kitlingar og ikkje noko direkte spark eller bevegelsar og gler meg veldig til det kjem. Sist kjente eg ikkje spark før i veke 21, så eg får smøre meg med litt meir tolmodigheit.

Lykke til vidare - kjekt å følgje andre som er så likt i løypa;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...