Gå til innhold

Hjjjjjjjelp:(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

melken min forsvinner!!!har fullammet min sønn på 3mnd helt til nå uten problemer...men nå har jeg plutselig ikke nok melk...:( noen bra tips og forslag til å få opp igjen produksjonen??er det bedre med elektrisk pumpe enn manuell??tar den bedre kanskje??for jeg prøver å pumpepumpepumpe for å øke nå da..men har bare manuell pumpe og tror nok kanskje at elektrisk pumpe funker bedre??noen med erfaring??og hvilket merke er best?VILVILVIL forsette å amme lille gull!!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan merker du det? (Kanskje et dumt spørsmål...) Tror eneste rådet er å amme oftere. Det er vel det beste for å øke produksjonen.

Skrevet

Lurer også på hvordan du vet det?? Har du veid gutten din?

Jeg trodde at melka var på tur vekk en periode rundt 3 mnd alder, fordi puppene var helt slappe og jeg så aldri noe melk i munnen hennes. Før hadde jeg jo sett litt i munnvikene og litt sånt.

Men hun trives og er fornøyd. Hadde vokst som hun skulle da vi var på 3 mnd kontroll idag. (jenta er 3.5 mnd) Puppene er fortsatt slappe og jeg får ikke spreng lenger. Men nå har jeg begynt å se melka igjen. Det er bare å fortsette å amme. Men hvis babyen din virker misfornøyd og forandret humør på en eller annen måte, så kan man jo ringe helsestasjon og spørre om å få veie han, og kanskje få noen råd fra helsesøster :)

Lykke til! :)

Skrevet

jeg merker det fordi da gutten min dier så suger han maks 30sek før han begynner å gråte, prøver å suge litt til, men slipper og begynner å gråte igjen å sånn fortsetter det....da jeg prøver å pumpe ut kommer det ingenting...før kom det jo ca 100ml fra hver pupp...nå får jeg maks 20-30ml til sammen på hele dagen om jeg pumper...så ja...man merker når man har mindre melk...jeg prøver så godt jeg kan å øke igjen, men det er ikke lett:((

Skrevet

Jeg tror elektrisk pumpe er mer effektiv enn manuell. Dessuten så slipper du bli så sliten i hånda når du pumper. Jeg har Avent sin pumpe, syns den er helt grei, men har ingen å sammenligne med. Vet der er mange som har vært fornpyd med Medela (tror jeg den heter) sin også. Ellers så skal det visst være aller mest effektivt hvis man får til og håndmelke, men det krever litt egeninnsats da.

Kan det være at utdrivingen din er blitt litt dårligere? Det går ann å få resept på nesespray som skal hjelpe på utdrivingsrefleksen. Jeg ville hørt med hs, evt snakket med fastlegen om en resept.

Lykke til! :o)

Skrevet

jeg kjenner meg veldig igjen! det var helt likt med oss da jenta mi var 3 mnd.. puppene var blitt mye slappere og det virket ikke som om det var så mye melk i dem.. og ho suttet og skrek og suttet og skrek.. akkurat som om det ikke kom nok, eller fort nok for ho.. vekten hennes stagnerte litt den perioden også faktisk.. men melka kom fort tilbake igjen:) legg henne ofte til brystet, så øker nok melka igjen! ;)

Skrevet

hei.

her opplevde jeg at det ble lite melk når jenta begynte å spise fast føde, samt jeg jobbet noe, slik at jeg ikke fikk ammet henne på kvelden. klare ikke å pumpe, som du kom det bare 20 ml... ringte legen og fikk resept på nesespray med hormoner. dette hjalp, for da kunne jeg klare å pumpe for å øke \ holde ved like melkemengden. nyttet ikke å pumpe uten, for da satte aldri utdrivningsrefleksen igang.. jenta mi spiser veldig variabelt, så når hun ikke vil ha, kan jeg pumpe for at jeg ikke skal miste melk.. for plutselig vil hun ha masse melk.. og da er det jo greit et er noe der :-)

anbefaller deg nesespray. samt en tlf til helsesøster eller ammehjelpen.. så får du sikkert noen gode råd,. lykke til! håper det ordner seg!

Skrevet

stort råd: prøv å ikke stresse. d påvirke produksjonen. å så e d vel d me å amme oftere.

Skrevet

Jeg opplevde det for en mnd eller to siden! Gikk fra å ha store fulle pupper, til å ha slappe "tomme" pupper som knotten ikke var fornøyd med - over natta.

Jeg la han til veldig ofte, drakk mye vann og ammete (helsekosten. Posete=nam, løste=blæh), prøvde og ikke stresse...

Jeg har aldri fått til manuell pumpe. Den elektriske Aventpumpa fungerer veldig godt, syns jeg, men så kjøpte jeg Medela Swing (elektrisk) på apoteket, og den er helt fantastisk! Anbefaler på det sterkeste! :)

Var det mer man skulle gjøre da..?? Jeg rådførte meg her inne og fikk mange bra svar! Om du prøver på skravlesiden får du sikkert enda flere råd :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...