cili4 Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Må slutte å amme. Lurer på hva jeg skal velge av morsmelk erstatning er jo så mye forskjellig.... noen som har noen gode råd / erfaringer ??? Kan jeg virkelig lage opp for en hel dag.... noen erfaringer på hva babyene tåler best tenker på gulping,vondt i magen og hva de mest fornøyd med... Blir litt stresset av dette merker jeg. Jeg full ammet med det første barnet og er helt grønn. Klem fra litt frustret mamma til 2 nydelige gutter på 12 år og 2 mnd
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Til min sønn begynte vi med NAN. Han ble urolig og fikk vondt i magen. Gikk over til HIPP, og han ble fort mye bedre. Den er litt dyrere, men det er den virkelig verdt. Du må bare prøve deg fram. Du kan ikke lage opp til en hel dag, MME skal helst være fersk. Jeg koker opp vann og setter flasker med riktig menge vann og maltekstrakt i kjøleskapet. Når han vil ha mat varmer jeg opp flaska og har i pulver (som står klar i doseringsboks på benken) Noen setter flasker i kjøleskapet med litt kokt kaldt vann, og setter på vannkokeren når barnet vil ha mat, og blander vannet til riktig temperatur.
blomstre Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Hei Du kan lese litt om de forskjellige merkene som finnes på www.flaskeposten.org under "om morsmelkerstatning". For å gjøre ting litt ekstra forvirrende så skal de forskjellige merkene blandes ved forskjellige temperaturer... Dersom man velger å lage ferdig på forhånd så må man bruke et merke som skal blandes ved 70 grader. Men det finnes andre like enkle og trygge metoder, disse kan du lese om under tråden HOLDES OPPE - riktig tilberedning av mme. Du finner den litt lenger ned på siden her. Når det gjelder hva babyen tåler best så er det nok like mange erfaringer der som det er flaskebarn... Lykke til :-)
Lillemor&Gutta Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Har veldig god erfaring med NAN. Gulper nesten ikke og så lenge han får malt i ca halvparten av flaskene i løpet av dagen har han aldri magevondt. Ikke er NAN så veldig dyrt heller. Det jeg gjør er at jeg koker flasker og vann hver kveld. Lager til vann i flaskene samt malt og setter i kjøleskapet (NAN må lagest nytt til hvert måltid) Når mini er sulten hiver jeg en flaske i mikron og varner opp. Måler opp pulver, rister og ferdig. For min del er det superenkelt, tar maks to min til hvert måltid. Drar man bort tar man jo med seg ferdige flasker og låner kjøleskapet til den man skal til og har eventuellt med ferdig oppmålt pulver på en liten beholder.
Rampongi Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 vi startet med hipp eco1. Hører sjelden av noen unger ikke tåler den. Vi har gått over til hipp eco 2 nå, da piraten er over 4 mnd og trenger mer næring. Gulpingen er det lite av, kun når hun spiser for mye. Jeg koker opp halve mengden vann og setter i flasker i kjøleskapet (for et døgn i slengen). Tar frem en flaske og koker opp resten av mengden, deretter heller jeg oppi pulveret. Melken er drikkeklar etter noen sekunders risting Går fort! Bør ikke lage flere flasker med ferdig melk i gangen nei, da det lett blir bakterier av det. Flaskene bør også skylles i kaldt vann raskt etter mat. Kan godt stå med kaldt vann i seg en stund. Når du har tid vasker du alle deler i varmt zalovann, og tilslutt enten koker i 5 min, eller kjøper deg mikrosterilisator (anbefaler avent sin- der oppi går også feks mam-flasker). Vi bruker mam-flasker til piraten, da hun får masse luft av avent sine. Bruk litt malt oppi flaskene om ungen blir plaget med forstoppelse (skjer lett) Vi er oppe i omtrent en teskje malt i hver flaske. Sikkert lurt å starte forsiktig hva angår mengde Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå