Gå til innhold

7+4 og påvist hematom etter UL :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Var på UL i dag etter blødninger som jeg har hatt hele svangerskapet, legen fant et hematom (blodpose) ved siden av fosteret. Babyen var blitt 13mm og hadde det helt fint, men det var usikkert hvordan det ville gå, jeg skal tilbake om 3 uker for å se hvordan det går. Ble sykemeldt og skulle holde meg i ro.

Er det noen som har hatt det samme som meg?

Og hvordan har det gått med dere? Venter SPENT på svar, er ganske bekymra nå !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har fått påvist det samme som deg! Jeg er 12+4 i dag, så jeg har kommet litt lenger enn deg, men er desverre ikke blitt noe klokere, så jeg har nok ikke noen gode nyheter å komme med. Jeg går også å venter, skal inn på ny ul om ca. 2 uker, og håper virkelig denne blodposen har trekt seg tilbake til da. Jeg er også veldig bekymret naturligvis. Synses det er et mareritt å gå å vente sånn som dette! Man aner jo ikke hva som kommer til å skje. Vi får krysse fingrene å håpe på det beste! Ønsker deg i allefall masse lykke til. Du må gjerne holde meg oppdatert om hvordan det går med deg.

Skrevet

Jeg fikk en kjempe blødning på jobb før jul og trodde det var SA. Skulle vært 6 uker, men UL viste stor blødning og foster på ca 4 uker. Gyn mente den hadde stoppet å vokse og ikke var levedyktig. Men visste fra forrige svangerskap at de bommet med nesen 2 uker da også. Skulle holde meg i ro i 2 uker, så kontroll. 1) enten så levrer blodet seg i livmoren og blir der - ikke farlig. 2) man blør og det tømmes. 3) man blør og blodet tar med fosteret, altså SA. Det siste er mest sjeldent av de tre, men derfor skal du holde deg i ro og ikke løfte, ikke sex osv. På kontrollen 2 uker etter var jeg 7 uker på vei, så hjertet og alt var finfint. Er nå 11 uker på vei.

Dette går sikkert bra.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...