Gå til innhold

Hva er det med folk???;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med folk egentlig?? Her legger jeg ut annonse på finn.no, og de eneste som svarer er folk som sier, jeg skulle gjerne ha overtatt katten/hunden/rotta/kaninen ect. men siden jeg har 'ditt og datt' så kan jeg ikke.......

o.O

Neivel?

HVOR INTRS DET MEG AT DU SKULLE OVERTATT DYRET/TINGEN DET GJALDT NÅR DU IKKE KAN DET???????????

Faen så forbanna man kan bli, og det verste er at det er TO som har svart på annonnsen, og begge var ikke intrs, men var bare nødt til å skrive noe!;(

Idioter... *hormon-MONSTER-klikk med rykninger i øyet*

Skrevet

Jeg har selv et par annonser på finn ute nå og i sted ringte det en mann som snakket særdeles dårlig norsk. Etter mye gjentakelser fra oss begge, så kommer det frem at han vil prute og deretter lurer på hvor jeg bor og hva jeg heter (begge deler står i annonsen). Så lurer han på om jeg vil komme til han med sakene og overnatte der et par netter.

Etterpå sendte han meg en mail hvor han skriver mail og tlf (unødvendig, nr dukket jo opp når han ringte og mailen dukket jo opp når han sendte mail) hvor han skriver at han håper vi kan være venner og miss you, baby.

Eh.

Forresten, hva slags hund er det? Sjekker jevnlig finn.no for omplasseringshunder selv :)

Skrevet

Ja enkelte folk er jo helt ute og kjøre....

Er ikke hund denne gangen, men katt, skrev her inne igår og spurte hva det kostet for å avlive katt, for vi har en kattunge her som ikke blir tam fordi hun er livredd sønnen vår.

Så ikke vitsen i å legge ut annonse heller, siden det er så mange katter som ser etter nytt hjem, så hvem vil ha en livredd katt liksom... Men ble anbefalt her inne å legge ut annonse, å gjor det, men hadde visst ganske rett i mine teorier, siden 234 stk har sedd annonsen og kun to har skrevet mail, og de var ikke intrs engang, så blir vel avliving over helga likavel... Men men....

Skrevet

Åh. Leste ikke det innlegget ditt. Har du kontaktet Dyrebeskyttelsen ol?

Skrevet

Uff nei har ikke gjort det...:-/

Har hatt kontakt med dyrebeskyttelsen og gjøre oppigjennom årene, både med mine og andre sine dyr + krisehjem o.l

Og jeg har alltid følt at de er så spydige og sure om man vil overlevere dyr dit av forskjellige grunner. Er liksom moralprekner med frekk undertone og 'klaging' på hvor mye det koster for dem å ta vare på dyr som er 'uønsket' siden de ikke får statsstøtte, og at de har så få plasser/krisehjem o.s.v og ha dyrene på inntill omplassering, så har rett og slett ikke lyst til å ''plage'' dem med en slik katt som denne...

Synd å si det, men ja, jeg føler at jeg plager og irriterer de istede for å få hjelp til og hjelpe katten....

Skrevet

har også hatt en anonnse på finn den siste uka. å fått 20 mail av forskjellige som egentlig ikke er interessert å byr langt unna det jeg skal ha for det jeg skal selge. enda til det står klart å tydelig at pris diskuteres ikke!.

Skrevet

De gjør vel det for å vise støtte på en måte fordi de har medfølelse med det å omplasere dyr? Det er jo ikke alltid like lett.

Skrevet

Jeg er Dyrebeskyttelse-dame selv og jeg ser ikke ned på dem som kontakter oss for å omplassere dyr. Jeg har dem som avliver dem i stedet ganske langt oppi halsen.

Er verdigheten din viktigere enn kattungen sitt liv?

Skrevet

I rest my case ang at dyrebeskyttelsens ansatte er frekke og spydige.

Hi

Skrevet

He he, morsomt at Hi skriver at dyrebeskyttelsen er frekk, også svarer en dyrebeskyttelse-dame at hun er ser ned på folk som leverer inn dyr, men avslutter faktisk innlegget FREKT!;-P

Ser den jeg og Hi (og har erfaring med disse sure damene selv).... Om de har folk som vil avlive dyrene langt oppi halsen, så hvorfor ikke være litt mer vennelige og hjelpsomme, så får kanskje folk lyst å omplassere dyrene istede for å avlive dem...?

Skrevet

21.43 her igjen, jeg mente å skrive: ''at hun IKKE ser ned på folk som leverer inn dyr''

Skrevet

Jeg er aldri frekk mot folk som tar kontakt for å omplassere. Aldri!

Men når noen heller vil avlive et dyr enn å ta kontakt med oss, ja da lurer jeg virkelig på hva som foregår i toppetasjen deres.

Skrevet

Til 21.49

Regner med det er du som jobber i dyrebeskyttelsen?

Jeg har vurdert å omplassere min katt, så hva koster det og levere en katt til dyrebeskyttelsen?

Har prøvd å sedd på dyrebeskyttelsens nettsider, men står ingenting om hvordan man går fram og hva det koster for å levere inn katt der....

Skrevet

Å der avsluttet db-dama frekt igjen....:-P

Skrevet

Hvor i landet bor du? Hvis du går inn på kattens SOS(link nederst) og kontakter Janne Helen Lorentzsen som er leder, så kan hun være behjelpelig med å legge ut bilder på facebook og på hjemmesiden vår.

Fosterhjem har vi bare på Helgeland, men Janne er ei dame med kattekontakter i det ganske land.. :)

http://www.kattenssos.no/

Skrevet

Vi har mange katter og ingen har vært redd barna mine..

Du må tenkte på hva du kan gjøre for at katten ikke skal være redd da?

Små barn tenker ikke på at de kan være hardhente osv..Da må vi som er voksne passe på at barnet ikke gjør katten noe vondt.Du lærer jo barnet ditt hvordan h*n skal behandle katten.Og da vil h*n jo slutte å skremme katten også.En må jobbe litt for at ting skal fungere.Anskaffer man seg et dyr,så må man tenke på dyret er et levende vesen med følelser det også.Uansett hvor mye klisjè det høres ut..Og barn har veldig godt av å lære seg empati for andre,også for dyr.

Håper det ordner seg.Og jeg tipper katten vil bli roligere etter vært.Hvis du legger sjela di inn i det ;-) Og jeg vet også at barnet vil ha stor glede av katten når h*n blir større..Vil samtidig minne på at det er en del ting ang stell av katt som er nytt.Så sjekk gjerne med vetterinær ang sterilisering,ormekurer osv.

Ha en fin kveld :)

Skrevet

Vi har to andre katter også som sønnen vår går suverent overens med, og han er ikke hardthendt eller noe...

Men for de som ikke har fått det med seg, så er denne kattungen født UTE, så den er en type villkatt. Vi var ikke klar over det da de leverte henne til oss.

Sønnen vår har ikke hilst på henne engang, for det var nok at hun hørte han, så stakk hun under sofaen, og der ligger hun bare hun aner at han er i nærheten av stua. Så er ingenting vi kan gjøre med det... Vi har hatt henne i 2 mnd nå, og ingen tegn til forandring... Hun piler avgårde om vi voksne også kommer i nærheten, er bare en sjelden gang vi får ta på henne, og da er det bare i noen sekunder før hun stikker av igjen. De eneste hun har kontakt med i huset er de to andre kattene.

Flere som mener det er dumt å avlive ett slikt dyr? Eller er det noen som får lyst å overta henne? Tenkte meg det....:-/

HI

Skrevet

(Jeg er anonym med "ha en fin kveld" på slutten :-P )

Sorry,nei det fikk jeg ikke med meg..

Stakkars katt.. :-(

Hva sier vetten da?Eller dyrebeskyttelsen?(Du må sikkert ringe dem for å få tak i dem?De har visst veldig mange eposter å besvare).

Så kattungen vil til de to andre kattene du har?Kan kanskje være en positiv ting..?Kanskje med tiden at de vil smitte over deres ro på henne?

Vanskelig å si dette for oss som sitter her bare å leser hva du skriver.. :-(

Du må spørre noen med peiling,da hadde jeg prøvd vetten først.Så får de si hvilken erfaring de har.Dyrebeskyttelsen har jo holdt på mye med villkatter og fått de tam så..Får håpe de kan hjelpe deg :-(

Få høre hvordan det går da?Lykke til!

Skrevet

Hehe. må bare le litt av Dyrebeskyttelsens rykte.... For mange år siden ønsket jeg meg katt; hadde nettopp flyttet overtatt en liten gård sammen med mannen min. Ligger idyllisk til i skogkanten, låve, stabbur osv. Ringte Dyrebeskyttelsen, og fremla ønsket om en katt, gjerne en voksen musejeger. Forklarte hvordan vi bodde, og tenkte at saken var i boks - en mer perfekt kandidat for å overta en katt kunne jeg vanskelig se for meg.... Feil, gitt! Laaangt intervju fulgte, om arbeidstid, evt. barn, og skulle dette være en utekatt eller innekatt? Her tro jeg feil, jeg trodde innekatt var en katt som var inne bestandig, så jeg svarte at det skulle selvfølgelig være en utekatt, jeg tenkte kanskje den kunne gå ut og inn på låven, fange mus osv.

Jeg fikk en skikkelig irettesettelse av ei skikkelig sur dame, og endte opp uten katt....

Skrevet

Ja er jo ikke rart dyrebeskyttelsen blir sittende med en haug med katter om man får så dårlig service... Her er man jo faktisk greie som velger og overta en voksen katt FOR PENGER, istede for en søt gratis liten kattunge fra finn.no, så da burde man jo få litt kredd og kanskje en klapp på skulderen som TUSEN TAKK...ett smil ihvertfall...? Ikke..?

Skrevet

Jeg ville avlivet katten. Det er altfor mange katter som blir kastet etter en nå for tiden, og det er bare slemt å gi den vekk og da risikere at den blir gående for lut og kaldt vann... Som død lider den vertfall ikke, og du trenger ikke å tenke på hvor den ender opp og hvordan den har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...