Gå til innhold

Brystforstørrelse og småttiser i hus, anyone?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde ikke barn da jeg tok silikon, men jeg kan si at du kan glemme alt som heter løfting og bæring i ca 1-2 uker. Man ligger med armene rett ut til siden under opperasjoen, så armene blir nemlig kjempestøle de første ukene, og man blir anbefalt å ikke bære/løfte noe. Tok ca 1-2 uker før jeg klarte og strekke armene over hodet. Bare å hente noe i et høyt skap var umulig. Man må tilbringe ca 3-4 dager til sengs, med ganske intense smerter i overkroppen. Jeg syntes det var tungtvint selvom jeg hadde ikke barn på den tiden, måtte få kjæresten til å rulle meg over på siden i senga, hehe. Lå som en stiv stokk den første dagen, hehe.

• 2 uker senere...

samme her men jeg brukte ihvertfall 2 uker på å få hendene over hodet. Jeg klarte ikke ligge på siden på den første uken lå jeg bare på ryggen med mye smerter. Har tenkt på å operere nei igjen pga en tidligere operasjon hvor jeg fjernet en svulst i brystet gjør at de ikke er like. Jeg kan bare glemme dette nå, jeg ville ikke kunne klare d nå med en liten en på 5 mnd.

Jeg forstørret brystene da barnet mitt var 8/9 mnd. Første natten var det mye smerter og brennende følelse i brystene. Jeg tok ikke noe smertestillende etter operasjonen. Dagen etter fremdeles litt ømt og vondt, men vi dro på en rolig helgetur og det gikk helt fint. Jeg bar ikke barnet mitt første dagene, men gikk på jobb igjen etter få dager. Har ikke en fysisk tung jobb, så det gikk helt fint. Jeg synes ikke tiden etter operasjonen var spesielt smertefull. Det går helt fint. Løfting og bæring gikk også fint etter få dager. Jeg er kjempefornøyd!

Annonse

Ok, takk for svar :)

Nå har jeg operert selv, godt og vel ei uke siden. Syns det gikk kjempebra. Har ikke smerter, bare ubehag nå og da.

Jeg fikk beskjed om å ikke løfte barnet mitt, på 5-6 kg, før det har gått 4 uker... Syntes dette hørtes umulig lenge ut jeg da.. :( Er det fordi det kan gjøre vondt når jeg løfter eller er det av andre grunner? Jeg tenker, viss jeg løfter barnet og det IKKE gjør vondt, er det da greit å begynne å løfte igjen?

Ja, nå er det gjort :) Godt og vel ei uke siden. Føler meg knall! Stusselig å ikke bære på vesla og storevesla, men jeg ligger på gulvet sammen med dem og sitter med dem på fanget. Gir mat, mens far tar rapen osv.

Jeg har ikke hatt mye smerter, det er minimalt. Behovet for smertestillende var kun 2 dager etter. Dette er selvfølgelig individuelt da..

Dette angrer jeg ikke på, ennda værtfall :)

• 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Dette var null problem. Hadde hjelp i to dager deretter klarte jeg meg selv. Barnet mitt var 11 mnd og veide litt, men man finner metoder for det meste. Hører om de som må ha hjelp for å gå på do, men så ser jeg jo en link mellom de som er litt vel pysete i utgangspunktet og som klager over smerter etter operasjon også...

• 5 måneder senere...

Ser dette er en gammel tråd, men jeg svarer likvel :)

Jeg har en sønn på 11 mnd og tok brystforstørrelse for 10 dager siden.

310cc under muskel på fornebuklinikken :)

Jeg har fått hjelp av min snille søster når samboer er borte på jobb, men fra i går (dag 9) har jeg måtte klare meg selv.

å ikke løfte sitt eget barn på 4-6 uker slik det er anbefalt, er ikke praktisk mulig for meg.

Jeg unngår å løfte da jeg kan, men noen løft blir det uansett iløpet av en dag.

å sette livet på vent i flere uker blir vanskelig for en småbarnsmor:)

jeg har veldig lite smerter, og klarer fint å bruke armene som normalt (men det er ikke anbefalt å løfte hendene høyrere enn skuldrene de første ukene).

Sliter litt å begrense meg siden jeg ikke har hatt det så vondt.

• 6 måneder senere...

Ser denne tråden er gammel men svarer likevel :-) Tok brystforstørrelse over brystmuskel for syv år siden. Minimalt med smerter, opplevde heller ingen stølhet i armene. Ble operert på Fornebuklinikken. Vil angi at smertene jeg opplevde i forbindelse med operasjonen var 2 av 10 mens fødesmertene mine var 10 av 10.

Anonym poster: 44bf16f2e2647b3e713d6c067f598db4

Noe sier meg at de som ikke har fått barn er litt mer sytete enn de som har barn hjemme??? Ingen av de som hadde barn når de ble operert så på det som smertefullt og tungt, mens de som var alene så vidt klarte å røre seg;) tilfeldig???? Neppe!

Anonym poster: 2a3cf77b7522d70de936e4a9302dd913

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...