lutefisk Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 ...å gi for lite mme? Snuppa er litt over 6 mnd. og spiser grøt og middag. Da skal hun ikke ha mer enn 1/2 liter mme i døgnet, slik jeg har skjønt det. Men er det noe som heter for lite mme? Gir det bare morgen og kveld/natt, og da blir det ikke alltid 1/2 l. tilsammen. På dagen gir jeg helst bare vann for å venne henne til det.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Har aldri hørt at de ikke skal ha mer enn en halv liter per dag når de spiser grøt. jenta mi har begynt med fast føde, spiser en porsjon grønnsaksmos per dag, og jeg lar henne få så mye mme som hun vil. Gir henne 170ml 5-6 ganger per dag (alt etter hvor ofte hun be om mat), og lar henne drike til hun er fornøyd. Noen ganger tømmer hun flasken, noen ganger ikke. Noen dager drikker hun 800ml, andre dager rundt 600... har fått beskjed om at det er hun selv som skal få bestemme hvor mye hun vil ha, at babyene regulerer selv hvor mye de skal spise.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 spurte hs om dette idag siden gutten min kun drikker max 200 ml mme i tillegg til grøt og middag(5 mnd)...hun sa det var helt greit, og han følger kurven fint. han drikker da en flaske når han våkner på morgenen. ca 150-170 ml. deretter følger grøt, middag, grøt og da rekker vi ikke mer før han legger seg for kvelden;-) tilbyr mme før middagen, men han drikke ca 20 ml, og spytter ut flaska.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 glemte å si at han får vann til grøtmåltidene, og drikker mer og mer for hver dag(ikke store mengder, men det begynner å gå ned litt hvertfall)
Studine mevik Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Jeg spurte hs om dette og hun sa at når de er oppe i fulle porsjoner med både grøt og middag og annen mat så har de normalt ikke behov for mer en rundt 500ml mme i døgnet, men dette regulerer de selv. Her går det ca 600-700ml mme i døgnet nå, men vi er ikke oppe i fulle posjoner på annet enn grøt. Har nå begynt å tilby vann til alle måltider før han får melk med unntak av lunsj for da spiser han brødskive først uten å drikke noe underveis og så får han flaske etterpå. Jeg stresser ikke med det så lenge det ikke øker igjen fra der vi er nå. Øker stadig litt og litt på annen mat så hender jo stadig at flaskene ikke blir drukket helt opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå