tre_prinsesser Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Tror ikke vi kommer til å ta taxi for alle ting ligger i nærheten av hotellet, men tenker i forhold til busstransport? Til og fra hotellet og hvis vi skal være med på noen utflukter. Erfaringer? Har også ei på 3 år, men tenker ikke å ta med setet hennes egentlig. Er det dobbeltmoral? Hun kan jo sitte med vanlig belte eller? Er veldig usikker. Hjelp, takk! Vi reiser forresten til Mallorca.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Tenkte du å sende det med bagasjen da? Da hadde jeg i alel fall sagt nei, for den behandlingen de ofte får der kan vel nesten sammenliknes med å kræsje med bilen, hehe. Vi dro til Mallorca i sommer og hadde ikke med bilstol til noen av barna, tok bare buss. Minste på fanget (da 6mnd) og eldste på egen plass.
Neijasså... Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Det er neppe setebelter i bussene, og hvis dere kun skal ta buss (og dermed ikke får festet stolen uansett) er det ingen vits i å ta med bilstolen. Hvis dere vet at dere skal kjøre bil så ville jeg tatt med bilstol til både babyen og 3-åringen. 3-åringen er for liten til å sitte med bilens belter uten stol (de må være 135 cm, og det er hun neppe;).
tre_prinsesser Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2010 Takk for gode innspill begge to! Eldste er (jeg må si heldigvis) ikke over 135 cm... Det er helt klart mye styr å ta med to bilseter, klarer fint å unngå å kjøre bil ettersom det går busser og vi foreldrene begge er i stand til å bruke bena våre... ;P Men det er vel lurt å ha med søskenvogna da? Er ikke sikkert treåringen alltid er klar for en langtur på bena... Hvordan vil søskenvogna klare seg som bagasje?!
lilletupp & spira Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Hei Hvis dere skal bestille taxi etc, så bestill i resepsjonen på hotellet, og bestill med barnestoler. Vi var der da vår største var 2,3 år og vi fikk taxi med barnestol. Vi var også i Tyrkia da vår minste var 6 mnd og største 3 år, fikk også barnestoler når vi bestillte bil på forhånd . Mallorca er ikke værste plassen å dra med 2 små, god tur : )
tre_prinsesser Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2010 Takk lilletupp! Det var ingen dum ide. Da er det problemet definitivt løst Vi har vært der før så vet jo at det egner seg å reise dit med barn, er bare det at når man skal gjennomføre to sydenuker med to små så vil man helst være forberedt... Jeg spør nok om mer når det nærmer seg. Her er mange gode råd.
AO3 Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Vi tok med ekstrabilsetet (et litt gammelt bilsete vi hadde fått), og var glade for det! For det første fikk vi ta med bilsetet inn i flyet (vi hadde bare med ekstrasetet i tilfelle vi måtte sende det med bagasjen, vi ville ikke risikere å ødelegge hovedsetet). Kunne ikke bruke det under take-off og landing, men på hele turen ellers. Vi fikk et eget sete til lillegutt (han var 6-7 mnd gammel da), og det var HERLIG å slippe å ha ham på fanget hele turen! Det var seler i bussen såvidt jeg husker, så fikk festet setet på en måte som i alle fall var mye bedre enn ingen ting. Dessuten måtte jeg på sykehuset midt på natta ved et tilfelle, og da var det herlig å faktisk kunne kjøre taxi på en trafikksikker måte med lillegutt. Til et barn på tre år blir det kanskje verre... Det er i alle fall lettere for et barn på tre år å bruke vanlig setebelte, selv om det er langt fra ideelt. Hele bussen vi tok var full av barn - vi var på et typisk barnefamiliested. Vi var de eneste som hadde med bilsete. Ellers var det barn i alle aldre fra vår sønns alder og opp som var totalt uten sikring. Det hadde blitt katastrofe hvis vi hadde kræsjet. Egentlig synes jeg det er rart det er så viktig å sikre barn i bil - men ikke i buss? Noe som forøvrig gjelder i Norge også!
Mamma´n til lillemor Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 meg80: så heldige der evar som fikk ha med bilsetet inn i flyet. Var det tilfeldigvis ledig plass da og så kunne dere få det ledige setet ved siden av dere? Vi skal til Thailand i mars og har tenkt det samme som dere, vi tar med et nedarvet bilsetet som vanligvis kun brukes i besteforeldres bil. Er jo redd det får litt hard medfart i bagasjen, men det er bedre en et lettere herjet bilsete enn ikke noe i det hele tatt. Det hadde vært ideelt om vi fikk ha det med inni flyet.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå