Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei det er kjempe lenge siden jeg har vært innom her. Har en datter po snart 4år og nå har vi bestemt oss for å få ett barn til.

Jeg har gått på p-pillene diane fram til 17 desmeber fikk TR 21 så tok jeg 3 piller av et nytt brett så bestemte vi oss for å begynne å prøve så jeg tok ikke mer enn de tre pillene. Hadde en ny blødning i ca 4 dager fra den 28 des.

Tok en billig test den 19 januar den var negativ. Tror dere jeg kan være gravid??

Symptomer jeg har hatt er treg mage, hodepine, oppblåst mage og brystene mine er blitt veldig mørke både i det brune feltet og utenfor.

Hva tror dere?? og når tror dere det er best å teste på nytt??

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal vel mye til å ha blitt gravid så fort etter pille slutt, men det har jo skjedde før :)

vent litt til og se om TR kommer før du tester :)

Skrevet

Hvorfor tror du at du er gravid da ?

Det er ganske sjelden man blir gravid så fort etter P-pillebruk, men det kan jo skje.

Det kan gå noen måneder før du får syklusen på plass og får mensen og eggløsning igjen.

Du får bare prøve å teste videre fremover og se det an - umulig å tro noe som helst egentlig.

Lykke til da - håper spiren sitter fort ! :-)

Skrevet

godt mulig du er graivd! jeg gikk på pillen fast i 5 år, glemte en pille i september, og nå er jeg gravid..! så det er fullt mulig å bli gravid så fort.

Skrevet

Jeg har byttet p-piller 3 eller 4 ganger har alltid hatt regemlessige suklyser. Og jeg vet fra før at jeg er veldig fruktbar. Det er eneste grunnen til at jeg tror jeg er gravid. Men alt kan skje :)

Jeg har ikke vært så lenge uten TR på lenge.

Vi får se hva som skjer i løpet av helgen.

Skrevet

Grunnen til at man har regelmessige sykluser på pillen, er jo at syklusen styres av hormonene i pillen, ikke kroppen selv.

Syklusen er ikke naturlig og blødningen er ikke er reell syklusblødning fremkalt av et ubefruktet egg, for man har jo ikke eggløsning.

Når man slutter med pillen kan det ta tid å få eggløsning igjen, og noen ganger lar mensen også vente på seg.

Men det er selvsagt mulig du er gravid også - håper det da :-)

Skrevet

Joda jeg vet alt det du skriver men jeg tror du ikke helt skjønte hva jeg mente. Det er jeg som ikke er så flink til å forklare. De gangene jeg har byttet p-pille har jeg tatt pause imellom på 2-3 mnd jeg gikk ikke rett fra en pille til en annen.

Og jeg begynte med p-pillle ganske sent og før det hadde jeg alltid regelmessig sykluser. Jeg ble gravid som 18 åring da hadde jeg ikke gått på noe som helst før det. Så jeg begynte med cerazette etter at jeg fikk mensen etter fødselen.

Skrevet

Ok - jeg skjønner du er optimistisk iallefall, og det er jo supert :-)

Mente barer at det kaaaan være greit å iallefall tenke tanken at det kan ta litt tid også - så du ikke blir skuffet :-)

Skrevet

Jeg får bare la det gå sin gang, det er ikke noe stress for meg å bli gravid med en gang det blir når det blir.

Bare hadde litt misstanke siden jeg aldri hadde hatt sånne symtomer uten å være gravid, spesielt ekstra mye pigment rundt brystene men kanskje jeg ikke har tenkt så mye på det før nå. Vi får se jeg tar en CB+ test på Mandag hvis ingenting skjer til da.

Skrevet

Gjør det - og husk å rapportere her hvordan det går da !

Vi er spente og heier i vei, vet du :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...