Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 eller er det harry? Vi skal kjøpe oss hus og har funnet ut at Enebakk er et billig alternativ i Oslo, Akershus området. Vi vil bruke ca 25 -30 min med bil til Oslo sentrum. Å ja..vi liker skog..men hvordan mennesker bor det der egentlig?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 tror det bor vanlige mennesker som dere der nettopp fordi hus er svinedyrt i oslo, men man vil bo i nærheten!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Ville heller nøyd meg med ett rekkehus i asker og bærum hvis dere har litt begrenset med penger. koster fra 2,5 til rundt 5 mill her vi bor. Kunne ikke tenke meg noen annet sted å bo. Hva slags mennesker som bor i Enebakk? Vel ut i fra prisnivået er det vel som regel mennesker med litt dårlig råd og lite elle ingen utdannelse. Selvfølgelig unntak,
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Det går så klart an å bo der, men jeg ville aldri gjort det selv!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 he he.. Vi har funnet ut at vi vil bruke kortere tid til Oslo sentrum fra Enebakk, enn f.eks Asker, Ski, Nittedal osv. Det er bare det at når vi nevner Enebakk til vennene våre får vi bare latter tilbake. De ville ikke hatt et hus der om de hadde fått det gratis.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Ja det var vel det svaret jeg ventet få... HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 det går fint å bo i enebakk jeg kunne godt ha bod der selv. folk er vel relativt normale. men kanskje litt mer bønder en de vennen jeg har som kommer fra litt mer sentrale strøk. men apselutt mange der det er verd å samle på
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Tror det går rimelig treigt på mosseveien i morgenrushet så vet ikke om du bruker så mye lenger tid enn fra Bærum. Mannen bruker ca 20 min om morgenen og inn til skøyen en travel morgen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 om du kan ta tog (eller helst buss) så kommer du fort inn til oslo fra denne kanten av oslo. men toget er jo som kjent ikke så politlig (og går heller ikke fra enebakk) men bussen er flott, jeg har aldri tatt bussen fra enebakk, men tar den fra oppegård og det er aldri noe problem. men bussen har jo eget felt. bruker mye lenger tid om jeg kjører selv
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 Vi hadde hytte der når jeg var mindre En utrolig fin plass Savner blåbærturene med bestemor i skogen der.. Kunne gjerne hatt hytte der men kunne ikke ha bodd der..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Mitt inntrykk er at Ytre Enebakk er veldig på vei inn nå, så det er nok ikke harry (hva er forskjellen på Enebakk og ytre Enebakk forresten?) Det er mye finere der enn i Asker og Bærum også. Veldig naturskjønt og landlig med små tjern og åkere overalt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. januar 2010 #13 Skrevet 21. januar 2010 ytre enebakk er langt mer sentralt en enebakk og koster derfor også mer
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 21. januar 2010 #14 Skrevet 21. januar 2010 Selvfølgelig går det an å bo der. Vi er verken bønder eller har dårlig utdannelse, hva er det for noe å si om folk fordi de bor der??? Og da tenker jeg mest på den kommentaren om at folk har dårlig råd. Det er faktisk noen som prioriterer litt annerledes enn å sitte med gjeld på 5 mill. Det er rett over 10.000 innbyggere her, en lang kommune som er delt inn i 3, ytre, kirkebygda og flateby. Ytre ligger nærme ski/oslo, mens flateby ligger 15 min unna lillestrøm og ca 35 min unna oslo s. Kirkebygda ligger midt mellom disse, og der er det mer gårder enn i de to andre delene. Folkene her er veldig koselig, og det er mye skog og mark og bademuligheter om sommeren. Mye ridesentre for de som liker hester. Det bygges mye her, mange som flytter hit hvert år. Blir erta litt vi av de som bor i Bærum, men ingen vond erting lenger etter at de har vært på besøk noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #15 Skrevet 21. januar 2010 Trenger ikke 5 mill i lån for å bo i bærum, man kan ha litt EK.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #16 Skrevet 21. januar 2010 Hadde kjæreste på Flateby for ørten år siden; et nydelig sted! Ble kjent med en haug koselige mennesker, ingen bønder (selv om jeg ikke skjønner hva som er galt med bønder). Stort musikalsk miljø, nydelig natur, akkurat passe stort. Kunne glatt bodd med barn på flateby, i alle fall.Ytre og Kjerkebygda har jeg aldri vært. Dessuten kort vei til Lillestrøm, som har kun 10 min med toget til oslo. Lillestrøm har jo forsåvidt alt du trenger.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. januar 2010 #17 Skrevet 21. januar 2010 altså, når jeg sier bønder så mener jeg ikke yrket. men det gjør kanskje ikke dere heller? jeg kjenner mange som bor i enebakk som jeg vil omtalle som bønder
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #18 Skrevet 21. januar 2010 For min del er det litt for usentralt (Bor selv i Skedsmo og ville valgt Rælingen om vi ikke skulle bo her), men det er jo et koselig sted Ville nok valgt flateby eller et av de nye byggefeltene i ytre Enebakk om jeg skulle bo der. Jeg tenker omvendt av hun over her jeg da, ville MYE heller ha bodd i Enebakk enn i Asker/Bærum (klyseland), masse hyggelige mennesker med bena godt plantet på jorden. Og det er da ikke gratis å bo der heller akkurat, må jo fort ut med 3 mill + for et ok hus.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #19 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har også hatt kjæreste på Flateby. Han er superhot!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #20 Skrevet 21. januar 2010 Uff, sa dømmende du er anonym 21:14. Så i Asker og Bærum finnes det ikke hyggelige mennesker, de er alle ovenpå men bena i himmelen. Nei med sånne uttalelser er jeg i hvertfall sikker på hvor jeg IKKE ville bodd...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #21 Skrevet 21. januar 2010 Jeg hadde ikke bodd der om jeg så fikk et stort hus gratis der.. sier vel egentlig nok..
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 21. januar 2010 #22 Skrevet 21. januar 2010 Det var vel ikke mer dømmende enn den andre anonyme over her som sier at de som velger å bo i Enebakk har dårlig råd og lav utdannelse??
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #24 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har en venninne som bodde i Flateby og derfra tar det hvertfall mye lengre tid enn 25-30min til Oslo sentrum i rushtrafikken. Det er kø mot Lillestrøm og det er kø videre fra Lillestrøm også. Bussen fra Lillestrøm til Flateby tar ca 25min, så tviler på at man kommer helt til oslo på 30min til vanlig også selvom bussen tar lengre tid enn det tar å kjøre selv. Folkene som bor der tror jeg er like varierende som alle andre steder. Jeg har møtt flere veldig hyggelige folk derfra og også noen som ikke er så hyggelige, akkurat som jeg har møtt hyggelige og ikke så hyggelige folk fra Bærum, Oslo og Trondheim...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #25 Skrevet 21. januar 2010 Driter vel i om det er dømmende. Jeg vil ikke bo der om jeg så får det gratis. Må vel få lov å si det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå