Gå til innhold

Hvor lenge før termin tas planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk tildelt keisersnitt to dager før termin...pga seteleie og trangt bekken. Synes det høres litt sent ut jeg da...men vet ikke hva som er vanlig. Har lest 5-7 dager før termin. Får bare håpe fødselen ikke starter av seg selv før den tid, for da er jo vitsen med planlagt keisersnitt borte.

Jeg fikk beskjed om at de tar det så nært opptil 1 uke før som mulig når det ikke er farlig at fødselen starter. Terminen min var på en søndag og jeg fikk derfor ks på en fredag (9 dager før), da de ikke legger planlagte snitt til helg.

Denne gangen vil jeg be om å få det så tett opptil termin som mulig. Det er jo best for babyen å få bli så lenge som mulig og jeg er redd for at babyen ikke skal være klar, og så er det min skyld at den kommer til verden for tidlig... Det var ikke noe problem sist altså! Bare en rar tanke jeg har fått i hodet denne gangen :)

Keisersnitt får du jo uansett - så lenge det allerede er innvilget. Eneste forskjellen er at det kan bli litt travlere hvis du kommer inn med rier... Det er veeeldig få førstegangs som har styrtfødsler, så vanligvis er det tid nok til både spinal og pappa med på operasjonsstua :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...