ES76 Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Jeg skal settes igang på mandag og er så engstelig for dette! Kjenner innerst inne at jeg hadde håpet på KS, men det beste er jo å føde vanlig om tvillingene tåler det! Har vekstproblem hos tv2, så derfor vil de ikke vente lengre og kontrollen idag viser at hun har det fint og virker sterk nok til å klare en vanlig fødsel. Hun er 13-1400g og søster er 2400g! Ganske utrolig at jeg kommer til å runde 36 uker med tanke på at jeg lå inne en mnd. med kort livmorhals og truende for tidlig fødsel fra uke 27! *stolt* Men noen som har erfaring med igangsettelse og kan si hva som venter meg...(helst god erfaring;)? Er så pingle når det gjelder smerte, jeg kommer til å være dritredd på mandag!
trebarnsmor21år Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Så herlig, snart har du de to små englene dine i armene! Misunner deg stort for at du får føde. Har en sønn på 7 mnd nå som ble tatt med Krise-KS, å jeg lover deg, KS er ikke noe å ønske seg. Men jeg hadde jo en forferdelig opplevelse å da, tross alt. Guttungen kom ut livløs så det ble gjenopplivning på stedet, å jeg fikk ikke sett han på over 1 døgn! Jeg mistet over 2 1/2 liter blod etter KS å ca 500ml under KS. Men tenk på hvor heldig du er som får ha dem hos deg etterpå, du får være med på veiing, måling osv, du får legge dem til brystet med en gang å bli kjent med dem umiddelbart. Er gravid med tvillingernå i uke 9 ca, å vet innerst inne at jeg aldri kommer til å få den sjansen å føde et barn, selv om det er alt det jeg ønsker meg her i livet, helt uten smertestillende, bare jeg får være med barnet mitt etterpå! Men tror nok ikke jeg får det må eller siden det er tvillinger denne gangen, 7 mnd etter KS. Skulle gitt alt for å få den muligheten du har, hør på ei som har hatt KS, det er ikke noe å ønske seg! vær overlykkelig for at du hvertfall får forsøke å føde, misunnelig til de grader Masse lykke til! :-) :-)
lolita82 Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 hei. jeg skal også settes igang om ca tre uker. er i uke 35 nå. gruer meg ganske mye, hadde ks med min forrige pga seteleie. Men nå ligger de i hode/hode begge to, så ble anbefalt vanlig fødsel. men fortell hvordan det gikk, har mye tanker om det;) lykke til;)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Jeg har ikke erfaring med igangsettelse, men fødte vanlig vaginalt. Det startet av seg selv med at vannet gikk uke 33 +5 (Jeg lå de siste 10 ukene pga kort livmorhals). Ikke bekymre deg, og du får jo epidural (halleluja og takk gud for den !!!) Jeg hadde en kjempeflott fødsel, riene var jo veldig vonde, men da epiduralen virket ble det rett og slett smertefritt. Ungene var ute med 7 minutters mellomrom. Lykke til !!!!!!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Jeg ble satt igang i uke 37 med jenta mi, og jeg vil heller ha KS enn og gjøre det en gang til. Lå i 3 døgn med rier uten at noe skjedde, og var da så totalt utslitt, så det endte med haste KS. Jeg har bare godord om det og ta KS, for jeg hadde ingen problemer etterpå. Skal sies at epiduralen sluttet og virke under fødselen å da, så jeg hadde forferdelige smerter ei stund å...
silia82 Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Hei. Jeg ville bare si til deg at det er ingenting å være engstelig for. Jeg tenkte akkurat det samme som deg da jeg skulle settes igang pga eneggede tvillinger. Men jeg ble positivt overrasket over hvordan det var, og jeg kan love deg at det ikke er verre enn å komme igang selv. (Har født et barn der fødselen kom igang av seg selv) Jeg ble igangsatt med modningstabletter og trengte bare to tab. før jeg kom i fødsel. Fødselen gikk også veldig raskt. Det tok bare en og en halv time fra vannet gikk til begge var ute. Har hørt i ettertid at igangsatte fødsler ofte går raskere. Fødte også uten epidual( der var ikke tid til å sette det),men det gikk veldig bra. Jeg er også en pingle når det kommer til smerte, men jeg ønsket med flere barn samme dagen som fødselen var. Derfor vil jeg si til deg at det beste du gjør er å tenke at det går bra og at du klarer det. skal tenke på deg på mandag og håper å høre fra deg når alt er over og du er blitt tvillingmamma. Lykke til Klem fra en tvillingmamma med to gutter født i nov. 2009.
tvillinggutar + snuppelure Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Hei! Ville bare ønske deg lykke til i morgen;) Jeg hadde en kjempefødsel da jeg ble satt igang i uke 38. Vannet ble tatt og drypp hengt opp da riene ikke kom av seg selv. Du får kjempegod oppfølging og epidural så snart åpningen er stor nok. Hos meg fikk jeg epidural etter 3 timer med heftige rier og epiduralen funket utrolig godt! Våknet liksom til igjen og fikk litt pause mellom riene. Så gikk det 5 timer til før guttene var ute og i ettertid har jeg KUN gode minner fra fødselen. Heller en fødsel i mnd enn et svagerskap, sier jeg. Så det trenger absolutt ikke bli så ille - LYKKE TIL!!!
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Det går så bra skal du se. Lykke til!!! Selv alt som min fødsel var opplever jeg fortsatt graviditeten som et større slit, det tok liksom så lang tid, fødselen tar en dag så selvfølgelig heling etterpå. men om du føder bare vaginalt så er heling nok lettere enn alle svangerskapsplagene. keisersnitt er mer slitsomt og tar lenger tid. Det går så bra skal du se. klem
ES76 Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2010 Takk, takk:) Går nok bra dette - jeg tar alt som det kommer... Er jo i de beste hender. Dette er siste dag hjemme alene på veeeldig lenge - sprøtt å tenke på! I ettermiddag skal hunden leveres på hotel og siste forberedelser gjøres hjemme<3 O skrekkblandet fryd:)
vickan Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Ønsker deg masse lykke til, skal settes igang imorgen jeg også, og kjenner at jeg gruer meg jeg også. Vi får trøste oss med at det er over om en 3 dagers tid, senest, og er vi heldig, allerede imorgen:) Kos deg med siste kvelden hjemme, og lykke til med babyene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå