Gå til innhold

Dette er den verste tiden!! Håper, håper, håper!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem fra København i går, etter 2. forsøk på Stork. Ble inseminert på tirsdag! Er så utrolig spent!!! Alt gikk egentlig mye lettere denne gangen, men det er de neste 14 dagene som blir tøffe.. Håper så inderlig!!! Har ikke fortalt til noen at vi er i gang med 2 forsøket, så føler veldig behov for å dele det med dere her inne!! :)

Flere som har vært på Stork denne uken??

Føler foreløpig ikke noe forskjell på kroppen, men kjenner at jeg kommer til å lete etter symptomer denne gangen også, selvom jeg lovet meg selv å ikke gjøre det.. Til dere som faktisk har vært/er gravide, hva er egenlig de vanligste symptomene den aller første tiden? Det er vel kanskje for tidlig til å kjenne noe som helst egentlig...

Huff... Dette blir virkelig noen laaaange uker kjenner jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som er på samme "stadiet"?

Skrevet

Ja, det er noen laaaaaaaaaaaaaaaaaaange uker å vente. Nå fikk jeg akkurat mensen...så da er detå vente ca 2 uker på eggløsning...for deretter dra nedover igjen...og enda 2 nye uker å vente! Det er mye venting og tanker som farer i hodet om dagen! Får håpe det lykkes nå da for deg:)

Skrevet

Jeg er vel nesten på samme stadiet, ble inseminert onsdag for 9 dager siden. Skal teste på torsdag, men de andre gangene har jeg fått mensen en dag eller to før testing.

Kjenner egentlig ikke allverdens. Jeg har jo hormonstimulert syklus. Har litt murringer på den ene siden hvor jeg hadde eggløsning, og det stikker litt, men det er jo umulig å si om det brygger opp til en smertefull menstruasjon eller om det er en graviditet. Må nok bare smøre meg med tålmodighet og vente noen dager til.

Skrevet

I know...forferdelig tid det der assa!

Går og venter jeg også...

Har som deg,ikke fortalt det til noen enda.Kommer ikke til å gjøre det heller,hvis det ikke går bra denne gangen.

Var på Stork 16.januar :)

Ønsker deg massemasse lykke til!

Håper vi er de heldige denne gangen!

*krysserfingrene*

Skrevet

Skal du teste til lørdagen da, eller?

Dagene etter inseminasjon har gått så uuuutrolig tregt!! Er jo enda nesten en hel uke til jeg skal teste.. Men nå har jeg egentlig en følelse av at jeg er gravid.. Tør nesten ikke skrive det, eller si det høyt, blir jo bare ekstra skuffa hvis det viser seg at jeg har tatt feil!! Vet egentlig ikke hvorfor jeg føler det sånn heller.. Har egentlig ikke hatt noe symptomer.. Eller, har kjent noe stikkinger, vært noe oppblåst og "rar" i magen, og hatt veldig appetitt.. Men dette er jo ting jeg kan ha av og til uavhengig av noe evt. graviditet.. Huff... er sååååå himla spent!!

Hva med deg da, Tyrejenta, merker du noe, har du noen symptomer?

Krysser fingre og tær for deg også!!!!

Skrevet

Takk for alle kryssede fingre og tær :)

Ja lørdagen er DAGEN :)

Men jeg har på følelsen at jeg ikke trenger å teste...litt rosa på papiret idag :(((((( Så møkkatanta kommer sikkert imorgen :(((((((

Håper for guds skyld at du er heldig denne gangen da :) HAdde vært hyggelig om noen av oss lyktes :)))))))

Krysser armer og bein :)

Symptomer ja...merkelig det der,men de to gangene jeg har vært til ins. har vært som natt og dag... BÅDE selve insemineringen OG ukene etterpå.

Vondt første gangen jeg ble ins.OG dårlig hele uka etterpå. Kvalm,svimmel,trøtt,stikkinger i eggstokkene osv

Ikke vondt andre ins.OG ikke dårlig i det hele tatt disse ukene her...KUN oppblåst,luftsmerter og murring i ryggen. :-/

Skjønn det dem som vil... :(

Så jeg vet ikke jeg...

For MEG har ikke de symptomene så mye å si. Neste gang tror jeg ,jeg bare skal "la det gå". Blir jo så lei meg,når jeg tror jeg kjenner noe liksom... :-/ Urettferdig!

Nei nå ble det mye "lei meg"snakk...

Håper jo for din skyld,at det går bra for deg da! :))))))))

Håper ikke tanta besøker deg.

Lykke til. Skal tenke på dere som ikke skal teste enda.

Håper det går bra for dere alle!!! :)

Stor ønsker dere alt godt klem fra Tyrejenta

Skrevet

Håper ikke tante rød har kommet for fult enda!? I såfall så er det jo fortsatt håp!! :)

Hvis det i verste viser seg at tanta kommer for fult (noe jeg inderlig håper den ikke gjør :), blir det da ny inseminasjon om 14 dager?

I og med at jeg har så lang syklus (de siste 3 periodene har den vært mellom 34-38 dager), så kommer nok uansett ikke tanta enda.. Men pleier jo å ha noe småblødninger noen dager før den virkelig bryter ut. Men jeg kan fortsatt teste 14-16 dager etter inseminasjon?? Eller bør jeg vente til forventet mens??

Begge inseminasjonene har vært nokså like egentlig. Ikke noe vondt, bare ubehagelig. Men var nok mer avslappa 2 gang, da visste jeg jo hva som kom. Og i tillegg likte jeg hun som utførte inseminasjonen 2 gang, bedre enn hun ved 1 inseminasjon. Etter 1 gang hadde jeg veldig ømme bryster ganske kort tid etter inseminasjon og helt frem til menstruasjon, det var de eneste "symptomene". Denne gangen har jeg ikke hatt det, men har en annen følelse i kroppen.. Huff... Kommer til å bli sååå skuffet!! Nå er jeg egentlig skikkelig innstilt på at jeg er det..- skummelt!! Svarte til og med "ja" på om jeg var gravid på en test ift. vitamininntak.. Må passe meg litt kjenner jeg...

Håper virkelig det går bra for deg også denne gangen!!! :) :) :)

Sender deg varme tanker og ett stort lykke til!! :)

Skrevet

Selv om du har lang syklus er tiden mellom eggløsning og menstruasjon stort sett fast på 14 dager, det er tiden før egglsing som varierer.

Så ja, du kan teste dag 14-16 :)

Lykke til!

Skrevet

Tanta kom for fullt,og jeg testa igår,og testen var negativ...IGJEN!!!!! :(

Men vi gir ikke opp fordet da. Blir bare litt lei meg,og litt sånn "hvorfor får vi det ikke til" tanker. Ifølge Gynekologen min,er det ikke noe galt med meg,og da blir jeg litt oppgitt av at ting ikke klaffer!

Jeg skal til legen på tirsdag,og da skal jeg høre med han,om han kan sende meg til scanning på sykehuset. GU legen min mener jeg ikke trenger det,for jeg har aldri hatt noen form for sykdom "der nede",men jeg vil sjekke alt som kan sjekkes før neste runde :)

Har du vært igjennom det noen gang? Hvordan gjøres det? Scanning av eggelederne.

Neste runde blir ikke før om noen måneder tror jeg. Syns det er litt godt å få "fri" noen måneder før vi kaster oss på nytt fly :)

Ifølge de damene på Stork,kommer tante rød 14 dager etter eggløsning,uansett hvor lang syklus en har.

Jeg og var nok som deg,roligere andre gangen ja. Da visste man hva man gikk til :)

Første gangen var jeg livredd!

Håper at den følelsen du har,er en bekreftelse på graviditet da.

Det hadde vært kjempekoselig! :)))

Det må jo gå bra for noen av oss! :)

Lykke til videre mammaklar85.

Sender deg god energi og litt babystøv :)

Skrevet

Blander meg litt inn her,:-) Tyrejenta: jeg hadde på følelsen at jeg hadde tette eggledere ....men to gynekologer her i Bergen sa at neeida du kan ikke ha det, for du har ikke hatt noen sykdom, og alt virker normalt...men jeg stolte på magefølelsen min, tok vanskylling på Nordica, og det viste seg...begge egg lederene var tette....¨å stå på ditt!!....Jeg fikk prøverør, og ble gravid med en gang, beviset på det, min ett år gamle gutt, ligger inne i sengen og prøver fortelle meg at det ikke er leggetid;-)...lykke til til alle:-)

Skrevet

Det var utrolig synd å høre Tyrejenta!!

Har akkurat kommet ned etter noen minutters strigåt på badet! Fikk litt rød/brunaktig på papiret tidligere i dag, så bestemte meg for å ta en test i stad, selvom IKM ikke er før på tirsdag, og testen var selvfølgelig negativ :( Synes det er heeeelt jævlig!! Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal komme meg "ut av dette".. Men vet jo at jeg om ett par dager så klarer å tenke fremover igjen.. Men akkurat nå synes jeg det er utrolig tøft!! Er på gråten hele tiden :(

Tror vi skal vurdere om vi skal bytte fra Stork til Nordica, evt forsøke IVF.. Men må undersøke nærmere.

Selv vet jeg at jeg absolutt ikke klarer å ta noen mnd "fri". Jeg klarer liksom ikke å sitte og gjøre ikke noe, hvis du skjønner hva jeg mener..

Jeg har ikke vært igjennom undersøkelse med tanke på tette eggledere. Har kun tatt testene som Stork krever. Men kjenner jo at jeg tenker veldig på om det er noe galt med meg, eller om inseminasjonen i det hele tatt klaffet med eggløsning.. Ser jo at det skrives en del om tidspunkt for inseminasjon på Stork vs. Nordica eller andre klinikker, og det ser ut til at en del stiller seg tvilende til at Stork inseminerer såpass kort tid etter positiv eggløsningstest.. Men dette kjenner jeg at jeg ikke vet så altfor mye om.. Men tusenvis av hvorfor, hvorfor, hvorfor tanker går gjennom hodet mitt!! :(

Dette ble et utrolig lite positivt innlegg.. Mye syting fra meg nå.. Men dette er virkelig mye tøffere enn jeg hadde trodd!! Bøyer meg i støvet for de som har vært igjennom dette uttallige ganger!! Dere er virkelig sterke!!

Skrevet

Takk for støtten.Gjør godt. :)

Nei uff da mammaklar :( Dette var da ikke noe ålreit å høre.

Isj.Skjønner godt du er fortvila! Er så kjipt å få NEGATIV test!

Og du som var så klar for å være gravid...uff....vondt av deg nå.

Men du,du har jo ikm på tirsdag da,så KAN JO HENDE du bare testa for tidlig?? Håper jo det :)

Ikke fortvil enda,før du får sjekka på tirsdag. Har TR kommet da?

Uff,dette gjør vondt.Vet åssen det er! Og det gjør faktisk litt godt å bare gråte litt også,for det blir mye følelser som bygger seg opp i denne tiden! Godt å få det ut!

*krysser fortsatt fingrene for dere jeg*

Hm...oki?? Jeg har aldri hørt noe galt om Stork jeg...Men nå har jeg ikke pratet med NOEN som har vært der heller da,utenom her inne.

Ivf ja...har ikke tenkt i de baner enda jeg...

Prøver ins et par ganger til,ihvertfall :)

Hvorfor,hvorfor,hvorfor....har mange av de spørsmålene jeg og...særlig igår...Utrolig hva man skal måtte gå igjennom her i livet! Men du,det vi ikke dør av,blir vi bare sterkere av ;)

Jeg er (misforstå meg rett),"gla" for at du "syter" litt jeg,for da skjønner jeg at jeg ikke er alene om å ha sånne tanker! :-/

Ønsker dere fortsatt lykke til,og gir deg en trøsteklem på veien :)

Hei og hopp :)

Skrevet

Gjør ingenting:) Jeg er glad for råd og veiledning :)

Nei,sier du det? Oj,såpass ja! Ja det er vel best å følge magefølelsen! :)

Takk for godt råd! :)

Jeg skal ta den undersøkelsen for da kan jeg ihvertfall utelukke det.

Hvis alt er bra,vel og merke :)

Gratulerer på etterskudd da,med sønnen din :)

Håper jeg kan få det til å klaffe etterhvert også! :)

Ha en fortsatt fin dag :)

Skrevet

Tusen takk for gode ord Tyrejenta!! :)

Går bedre nå, selvom jeg fortsatt synes det er vondt å tenke på. Var liksom så utrolig innstilt på positiv test! Har fortsatt ikke vondt ordentlig mens, men pleier å ha noen dager med truseinnlegg før den virkelig bryter ut.. Hehe.. Spotting er det vel de kaller det her inne, er det ikke? Er i hvertfall fortsatt litt brunt/rødt på papiret når jeg tørker meg.. Skal teste i morgen bare for å være 100% sikker. Jeg har jo fortsatt ett lite minimalt tåpelig håp om at testen skal være positiv i morgen, men tviler veldig på det.. :( Har begynt å tenke fremover mot neste Storkbesøk. Og sannsynligvis kommer det til å passe skikkelig dårlig ift. at ungene er her (min forlovede har 3 barn fra før) den uka EL faller

:( Og de vet jo selvsagt ikke noe og det gjør jo heller ikke familiene våre.. Så vi må med andre ord komme opp med en god plan! Kanskje vi må på kurs eller noe,, hehe.. Blir liksom en ekstra "greie" oppi det hele og klekke ut en løgn =/ Synes allerede det er tøft bare å lyve for jobben når jeg ringer og sier jeg er syk! Men er jo bare sånn det er!!

Hvordan går det med deg da, Tyrejenta? Fortsatt bestemt på å vente et par mnd??

Blir forresten Stork på også en gang til! Er trygt og vite hva man går til og hvordan det gjøres der! Det er hvertfall en viktig trygghet for meg :)

Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag!! :)

Og lykke til til alle prøvere!!

Skrevet

Nå kom tanta for fult! Får satse på at februar er måneden nå da..

Får prøve å finne frem nytt mot og se frem mot neste forsøk :)

Skrevet

Hei du. :)

Godt å høre ting går bedre med deg :)))

Men jeg har full forståelse av at alt virker håpløst en stund :-/

Nå har du fått full mens skjønte jeg...litt lenger ned på lista :(

Isj....kjipe greier! :((((((( Hva skal til for at vi skal få det til???? :(

Dere planlegger et besøk der i februar ja. Får håpe det ikke kræsjer helt med den uka da....typisk! :(

Du har ikke sagt noe på jobben din heller nei...uff da.Ja da skjønner jeg det er litt vanskelig,for hver gang blir det en ny løgn liksom :-/ Isj da...

Jeg har sagt det på jobben jeg da,og vi ordner det sånn at jeg tar ut egenmelding den dagen :)

Jo takk,mammaklar,det går bra med meg. :) Er liksom den ene dagen som er VERST!!!!!!!

Blir noe sliten i hodet av dette da...særlig de fjorten dagene etterpå!

Ja vi venter litt nå. Greit å gjøre litt annet innimellom alt også. Og vet du hva,jeg var hos legen min,og han sendte en mail til sykehuset om at jeg skulle få henvisning dit,for å ta sånn scanning av egglederne :)

Så joda,det gikk å snakke med fastlegen! :) Jippi! :)

Så da skjer det noe allikevel da,selvom jeg ikke drar til København.

Du velger Stork nå også ja. :) Jeg og syns det er helt ålreit å vite hva jeg går til,og hvordan stedet er liksom. :)

Jeg drar trofast til dem neste gang :)

Takk for det.Litt sent ute jeg da men,god ONSDAG til deg da :) Hehe

Og lykke til videre :)

Tyrejenta :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,hvordan går det med dere?

Jeg har fått time på sykehuset til scanning av egglederne :) Gru-gleder meg litt da,men håper jeg overlever! :)

Ønsker deg fortsatt lykke til :)

Skrevet

Heisann! :)

Her går det veldig fint :) Har bestilt time hos gynekologen til onsdagen. Denne gangen skal jeg scanne folliklene før vi (forhåpentligvis) drar til Køben neste helg, mest sannsynlig lørdag eller søndag.. Blir spennende!! Gleder meg :)

Jeg har også vurdert scanning av egglederne, men kommer hvertfall til å forsøle 1 inseminasjon til. Men skriv gjerne og fortell etter du har vært der! Er spent på hvordan det er.. Og ikke minst hvor vondt det gjør!

Masse lykke til til deg hvertfall :)

Ha en fortsatt fin helg!!

Skrevet

Håper du har lykken med deg på dette forsøket :)

Jeg satser også på storketur neste helg, blir 4 forsøk.

Kanskje vi ses :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for det!! :)

Kjenner jeg er litt i tvil ift. om vi skal gå for dobbel inseminasjon denne gangen. Ser jo at flere kommenterer at Stork inseminerer for tidlig.. Men skal hvertfall snakke litt med gynekologen på onsdag! Har du prøvd dobbel inseminasjon? Ser utfra profilen din at dere har et Storkbarn fra før :) Et levende eksempel på at det går! :)

Håper dette blir "gangen" for oss!!! <3

Ja, kanskje vi sees på Stork! Dere får uansett ha de beste ønsker om ett vellykket Storkbesøk!!!

Ha en fortsatt fin helg! :)

Skrevet

Jeg har ikke prøvd dobbel ennå, men kona hadde dobbel den gang hun ble gravid. Vet ikke om det var dette som gjorde susen, hun hadde mye hormonstimuli, eggløsningssprøyte og fikk alltid positiv el-test når folikken var 22 mm. Så det er veldig vanskelig å si om det var det som gjorde utslaget.

Men for oss som får positiv el-test når folikken er mye mindre så kan det jo hende at det har noe å si, umulig å vite egentlig.

Vi får krysse fingrene for at februar er den beste månden for oss :)

Skrevet

Hei :)

Så flott da :))

Oj,oj,oj,ja da skjønner jeg du er spent! :) Krysser fingrene for deg!

Håper det blir tur til helga da ;)

Hehe,jada jeg kommer garantert til å skrive åssen det gikk.

Jeg gru-gleder meg litt,men jeg håååper jo det ikke skal gjøre altfor vondt! :-/

Tusen takk for det :) Trenger det :)

Ha en knall uke,og lykke til :)

Tyrejenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...