Gå til innhold

gran canaria med to små!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fort babyen i magen kan reise, så flytter vi til Gran Canaria!!! Wiiiii... blir spennende og deilig!!!

Håper på plass til eldstemann i bhg der nede da.... krysser virkelig fingrene for det!!! Han går jo i bhg her hjemme... og trenger utfordringen med andre barn!!!

Men er det noen andre der ute? Som skal det samme? Eller som bor der alt? Har prøvs å søke rundt for å finne blogger... nettsteder... forum... men finner liksom ikke så mye... men er jo sikkert noe!!!

Tips, råd... kjekt å vite... alt mulig tas imot med STOR takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på Gran Canaria!

Ungene må være 3 år for å få begynne i den norske barnehagen, er som regel ikke noe problem å få plass tror jeg, men greit å søke god tid i forveien.

Det er babysang på sjømannskirken på fredagene, det er en fin plass å komme i kontakt med andre med småbarn.

Dersom dere er som nordmenn flest og trives sammen med andre nordmenn: bosett dere i Arguineguin. Det er der det skjer! :)

Dersom dere ikke har bestemt dere for bosted, bestill gjerne 1 uke på hotell i første omgang og finn dere en plass å bo når dere kommer nedover. Det er ikke alltid alt ser like bra ut i virkeligheten som på bilder :))

Skrevet

Har prøvd å sende lederen på barnehagen en mail... så venter bare spent på svar der! :)

Blir nok i Arguineguin vi bosetter oss ja... er der mannen skal jobbe nemlig... har et hus på hånden nå... som en nordmann leier ut... og sjefen til mannen har sett og godkjent... så da er nok det på plass ja!

Sjømannskirken har jeg lest litt på, så kommer nok på barnesangen der ja! Flott tilbud!

Gleder oss masse.... må bare få på plass litt ting og tang her hjemme... og få ut barn nr to... så er vi klare! Lillemann her er helt klar for å reise til Spania!!! :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Eg var inne på nettsida til Norske skoler på Gran Canaria, og det var i Arguineguin. Har prøvd å finne ut mest mulig om Gran Canaria, og det å reise dit ned på ferie i første runde. Eg har 3 barn på 3,5,7 år. Eg har alltid hatt en drøm om å reise til utlandet og bosette meg for 1-2 år,kanskje lenger også, men har liksom aldri blitt. Eg vil gjerne flytte til et varmere og meir stabilt klima, en det vi he her. Eg og mine 2 sønner er veldig plaget av astma og allergi,og forverrer seg på sommeren i pollen sesongen...å pga.min kroniske lymfesjukdom og atopiske eksemen som forverrer seg på vinteren,så har eg blitt meir og meir sikker på at vi må gjøre forandring. Men er usikker på det å ta eldste mann ut av skulen her heime osv. men det er no en norsk skule der på Gran Canaria også,og unger tilpasser seg fort. Eg håper å komme i kontakt med personer som he flytta til Arguineguin, Hvordan er det å bo der? Hvordan er skolen/barnehagen?Hvordan går en fram for å få oppholdstillatelse? Er de vanskelig å få jobb? Eg er utdanne Barne og Ungdomsarbeider. Mannen min er på sjøen, han er sjef ombord på båt.

Eg vil skaffe meg mest mulig opplysninger,pga eg har en samboer som ikkje he så lyst å flytte på seg. Eg vil gjøre dette for helsa til ungane,og så klart mi helse...er lei av å ha dårlig samvittighet for at eg føler at eg ikkje strekker til pga.helsa svikter. Kan noen svare meg på spørsmålene?

På forhånd tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...