Gå til innhold

Virker som han ikke vil ha pupp, HJELP.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag og forregår virker det som lille gutt ikke vil ha pupp. Han er sulten når jeg legger han til. men han suger bare noen sekunder, så snur han seg vekk og begynner å sutre.. legger han deretter på andre puppen, men det samme skjer da.. Og to av gangene det har skjedd har jeg vært nødt til å gi han flaske med MME, og da drikker han..

Tror ikke jeg har forlite melk, kjennes ut som det er godt med melk når jeg kjenner på dem, og når jeg klemmer, kommer det masse melk ut..

Noen som har noen råd om hva det kan være og hva jeg bør/kan gjøre?

Vil ikke slutte å amme.. :(

Lillegutt er 3,5 mndr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle så gjerne gitt noen gode råd! har det på akkurat samme måte selv. godt å vite at man ikke er alene.. ser det er noen dager siden du skrev dette, har det blitt noe bedre? selv pumper jeg og gir med kopp. vurderer å ta kontakt med ammepoliklinikken på ullevål. håper det går bedre hvertfall :)

Skrevet

Jeg har også hatt problemer med brystnekt - og vet hvor frustrerende det er! Tok kontakt med ammehjelpen, de var superflinke til å hjelpe! Så det er et tips jeg vil anbefale!

Rådene jeg fikk - som var veldig effektive for meg iallefall:

- Ikke press barnet til puppen. Hvis hun ikke vil ha mer, gjør noe annet, rape henne, leke litt osv, så kan du heller prøve igjen litt senere.

- Gi brystet ofte, og i forskjellige situasjoner - mens du går, på stellebordet (funket faktisk ganske OK, du lener deg stående over stellebordet. ser litt corny ut da, men... alt for babyen..)- Bedre at de får i seg littegrann enn ingenting...

- beste rådet: amme babyen når hun er søvnig - gjerne rett før hun sovner eller rett etter at hun våkner, og gjerne i et mørkt rom uten andre distraksjoner. Det var dette som gjorde susen for meg tror jeg. Da "glemmer" hun litt at hun er "sinna" på brystet mitt. Dette funket veldig bra for meg, og det gjorde at hun litt etter litt fant ut at pupp ikke var så farlig likevel. Nå er hun helt fin igjen...

En annen ting jeg fant ut: kanksje hun rett og slett ikke er sulten så ofte som før... I starten kunne lillemor spise absolutt hele døgnet, men det vil hun ikke lenger. nå spiser hun seg mett, og så vil hun ikke ha mer. Det er mye mulig at jeg faktisk var litt for ivrig på ammingen før jeg fant ut at hun faktisk var mett.. hihi..

Lykke til! Med litt tålmodighet går dette sikkert over!

Skrevet

Godt å vite at man ikke er alene.

Har det akkurat slik som deg jeg også med min lillegutt på 3mnd..

Han er sulten når jeg legger han til,suger noen sek,så blir han sinna.

Har ikke hatt noen problemer med ammingen før nå.

Har vært slik i 2dager.

Og jeg også kjenner det er godt med melk.

Skrevet

Er nok dessverre ganske vanlig har jeg inntrykk av! Men ikke noe artig for det!

En ting til - man skal prøve så godt man kan å ikke stresse babyen da, og ikke bli stresset selv... Ikke så lett, jeg vet! Men greit å prøve.

I tillegg - forsøk så godt man kan å bare gi pupp og ikke flaske, for det er lettere for dem å suge på flasken, og da kan det faktisk bare gjøre ting verre. Babyer sulter seg ikke frivillig, så gi de heller pupp veldig ofte (type hvert 20 minutt...) så de får i seg litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...