Gå til innhold

hvorfor vil han ikke ha pupp??? :(:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag og forregår virker det som lille gutt ikke vil ha pupp.. Han er sulten, og jeg legger han til. men han suger bare noen sekunder, så snur han seg vekk og begynner å sutre.. legger han deretter på andre puppen, men det samme skjer da.. Og to av gangene det har skjedd har jeg vært nødt til å gi han flaske med MME, og da drikker han..

Tror ikke jeg har forlite melk, kjennes ut som det er godt med melk når jeg kjenner på dem, og når jeg klemmer, kommer det masse melk ut..

Noen som har noen råd om hva det kan være og hva jeg bør/kan gjøre?

Vil ikke slutte å amme.. :(

Lillegutt er 3,5 mndr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut ammehjelpen.no og ring en ammehjelper! :)

Det kan jo være mange årsaker til det. Siden du gir flaske, kan det jo hende han foretrekker det siden det er enklere for dem å drikke av flaske. Kanskje kan vekttap, hard trening og andre ting sette annen smak på melken. Min sønn nektet å ta pupp når han var 5 mnd, og det var rett etter at jeg fikk tilbake menstrasjonen igjen. kanskje kan det også være en årsak?

Lykke til! :)

Skrevet

Vi opplevde også det rundt samme alder og forsto at det var litt typisk for alderen for en del babyer. Vet ikke helt hvorfor. Jeg lot han suge det han ville og så pumpet jeg ut resten etterpå. Var litt slitsomt, men etter et par uker så tok han plutselig puppen igjen. Snakket med HS og hun sa at når en da gav flaske, var det viktig å bruke smokk med bare 1 hull, sånn at de ikke fant ut at flaska var så lett å få mat ut av at de ikke gadd å ta pupp etterpå.

For meg gikk det desverre utover en allerede dårlig produksjon, så måtte supplere med mme etterhvert. Selv om jeg pumpet masse og prøvde å legge til ofte. Men jeg har en veldig ømfintlig produksjon som kan bli veldig redusert bare han spiser litt mindre en dag. Så ikke sikkert det skjer med deg. Men nå er knerten 6 mnd og vi ammer litt ennå i alle fall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...