Gå til innhold

Vintersko spørsmål fra meg igjen: Er det nok å ha kun vanlig sokk med ull i (f,eks ullvang) Eller bør man ha ullsokk utenpå der igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått byttet skoa til str 24, som ser ut til å passe fint i lengden. (er sko med målesåle) og skoa går lett på om jeg kun har et par sokker i. Tar jeg på ham ullsokker får jeg ikke foten nedi skoen, fordi det blir for bredt virker det som.

Så derfor lurer jo jeg på om jeg er nødt til å få bytta inn skoa enda en gang, eller om det er nok med et par sokker i vinterskoa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini bruker strømpebukse også et par tynne ullsokker utenpå. Han trenger ikke mer. Det er viktig at det er litt luft inni skoen.

Skrevet

Min gutt har ikke strømpebukse men stilongs, det er derfor jeg blir litt usikker. Har flere par sokker som har ull i "sålen" og derfor lurer jeg på om jeg trenger enda en ullsokk utenpå der igjen.

Skrevet

Det kommer ann på hvor stor skoen er til ham. Det er luftlagene som isolerer og gjør at han holder seg varm, og om det blir trangt med to lag sokker så er sjansen for å bli kald større - selv om det er ull.

Jeg ville heller hatt på ham én litt tykkere sokk.

Skrevet

Har aldri brukt mer enn en sokk i skoen til hverken meg selv eller barna, ingen som fryser... Nå når det har vært så kaldt måtte vi kjøpe inn noen sånne type ullvangsokker fordi det ble for kaldt med de tynne ullsokkene, men med de nye sokkene var det fortsatt nok med en.

Trangt blir kaldt!

Skrevet

Det "riktige" å bruke i en gooretexsko er et par tekniske sokker. Feks ullvang eller trysilsokker. De er i ullblanding og de som "kan det" sier at man skal bruke slike tekniske sokker- ikke rene ullskokker i slike vintersko:)

Så her bruker vi ullvang eller trysilsokker alle mann.

Bruker stilongs med sokken rett på foten. Kjøper du sko som passer med to par sokker så er det egentlige for store sko- og det er ikke bra å gå med.

Skrevet

På skobutikken hånlo dåna nesten av meg da jeg, førstegangs som skulle kjøpe knertens første skopar, sa at det måtte være plass til tykke ullsokker i skoene... Det var visst ekstremt fy-fy!

Skrevet

Eh, dama og ikke dåna selvsagt... rettingen på mobilen lever sitt eget liv. :)

Skrevet

supert :-) Det var dette svaret jeg hadde håpet på :-) Da slipper jeg heldigvis å levere skoene inn igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...