Gå til innhold

Hvilken privat klinikk skal vi velge, takknemlig for alle forslag!!!!

Anbefalte innlegg

Nå er vi ferdige i det offentlige. Hadde blitt lovet et selvbetalende forsøk ved Rikshospitalet, men ettersom jeg har hatt en lang pause hadde de selvfølgelig endret dette pga. dårlig kapasitet. Så, nå er det bare å kaste seg ut i det private. Lurer litt på hvilken klinikk vi skal velge, og ettersom vi har hatt 3 forsøk i det offentlige får vi vel heller ikke kjøpe noen pakkeløsning med 3 forsøk i det private???? Noen som vet?

Tar imot alle gode forslag med takk!!!

Fortsetter under...

Hei. I det private får man kjøpe pakkeløsninger på 3 forsøk. I tillegg må man betale alle medisinene etter tredje forsøket. Dette er desverre en økonomisk utfordring, som fort kommer opp i 100 tusen for en slik pakke.

Jeg bor i Trondheim, og kan kun snakke av egen erfaring. Vi startet rett på en privat klinikk som heter Medicus, hvor vi ble ivaretatt på en meget profosjonell måte fra dag en. De har heller ingen ventetid.

Disse legene har lang erfaring, og han ene har jobbet som medisinsk ansvarlig med London Fertility center, og flere år i Sverige. Se Medicus.no

Ellers har jeg hørt mye positivt om Hausken, men har ingen erfaring derifra.

Ønsker deg lykke til, ikke gi opp!!

Hei !

Vi har veldig god erfaring med Fertilitetsklinikken på Aleris i Oslo, kjempegod oppfølging og profesjonellt personell. Kort ventetid er det også. Har akkurat fått satt inn to egg fra frys der, og har ellers en gutt på 3 1/2 år fra ICSI derfra. Anbefaler dem på det varmeste :)

Ønsker dere masse lykke til !

Vi har hatt et forsøk på hausken, og så hjertlyd på babyen i går :)))

Der kan du kjøpe pakke med tre forsøk. De er helt fantastiske mennesker alle som jobber der, er også faglig dyktig, vet om mange som har lykkes der. en som hadde åtte forsøk i det offentlige og ble gravid med tvillinger på første hos hausken.

Uansett hva hva velger, lykke til.

Jeg hadde uten tvil valgt Hausken, vi har valgt den klinikken før det offentlige, fordi det er gode muligheter til å lykkes :)

Kjenner andre som har brukt opp offentlig for så å bli gravid på første forsøk hos klinikk Hausken. Får kjøpt pakkeløsning selv om dere har brukt de offentlige forsøkene :)

Lykke til mmed valget!

Annonse

Hvis vi ikke hadde hatt et barn hadde vi valgt Hausken til søskenforsøk. Har hatt ett forsøk der, og de var ualminnerlig profesjonelle, hjelpsomme og imøtekommende. Men jeg synes det er for styr & logistikk å reise tur/retur Haugesund når vi har en liten, så nå er vi på Aleris. Jeg er veldig fornøyd her også, proffe folk som er lett tilgjengelige. Men Hausken har noe ekstra, jeg følte de hadde et like nært ønske om at jeg skulle bli gravid som familien min.

Jeg må bare få skrive under på Hausken! Jeg har vært gjennom 6 inseminasjoner, 1 fersk og 1 frys IVF og 1 ICSI (hvor de satte inn 3 egg) på Nordica uten å bli gravid. Kjøpte 3pakning på Hausken og satte inn to egg og jammen har ikke begge festet seg! I tillegg til at jeg opplever at de er profesjonelle og har bedre 'statistikk' enn andre må jeg også fremheve medmenneskeligheten jeg møtte der! Helt fantastisk:)

Tuusen takk for alle svar og råd. Vi bor i Oslo-området, og er i tenkeboksen. Tror nok at jeg heller veldig mot Hausken da......Var i kontakt med de for et par år siden synes de var veldig hyggelige og imøtekommende. I tillegg var det lett å komme igjennom per telefon, noe vi ikke er bortskjemte med i de offentlige, det kan vel alle som har vært til behandling på Rikshospitalet skrive under på. Noen ganger satt jeg og ringte i timesvis og var redd jeg ikke skulle få snakket med dem, noe som selvfølgelig kunne ha fått følger for behandlingen. Det er riktignok dyrere i det private, men jeg tror det i det offentlige har lett for å bli et samlebånd, og at behandlingen ikke blir så individuell som man kanskje skulle ønske.

Lykke til alle sammen!

Å være tilgjengelig på tlf har jeg gode erfaringer med fra Hausken. Om de ikke svarer når du ringer, så blir du ringt opp igjen ganske med en gang :) Vi har opplevd at de var forsinket til forsamtalen vår, da ringte de og spurte om det var greit at timen ble forskjøvet 15 min. Vi har ikke tatt steget til IVF før fordi jeg pesonlig syns prosessen er unaturlig, men hos Hausken føles det som verdens naturligste ting å gjøre :)

hausken her også!!:)

vi valgte det før det off.3 forsøk der nå..ikke blitt gravid enda men det blir vi nå:))))) xxxxxxx

de utgjør ett utrolig bra team og uasnett om de har det travelt føles det som om de har verdens beste tid til oss....ogsåe r det jo ingen ventetid heller:)

de er vedlig grundig og som sagt før..virkelig hyggelige og imøtekommende mennesker...

Hei hei.

Vi har hatt 3 forsøk på haugesund sykehus, 3 forsøk på Ciconia i Århus, og bestemte oss videre for å prøve Hausken (siden vi først fikk høre om den klinikken etter vi hadde startet i DK.) Vi betalte for 3 forsøk, og nå er jeg snart 13 uker på vei etter første IVF forsøk. Fikk en annen hormonbehandling der, og di hadde en del forskjellige løsninger å komme med. Vi er ihvertfall superfornøyde, ikke bare med resultat, men personal å alt rundt. Kjempeflotte folk :)

Annonse

Jeg kan også anbefale Hausken på det varmeste!

Vi bor sånn at vi kunne kjøre dit på noen timer, og bodde på sas-hotellet i de 3 dagene (som de har gunstig avtale med).

De er så hyggelige og bare helt topp der - men føler seg i trygge hender! Og man får alltid tak i de på et eller annet vis (til og med en gang hele firmaet var på studietur i utlandet, så ringte Jon Hausken meg opp igjen).

Vi tok 3-pakke icsi (har ikke vært i det offentlige fordi det var så lang ventetid + vi fikk anbefalt hausken).

Ble gravid på første, men mistet i 6 uke. Og på andre forsøk har alt gått bra - og nå er jeg i uke 40 i graviditeten :-)

Det ble satt inn to egg begge gangene (men kun ett som festet seg denne gangen).

Ellers vil jeg si at Hausken tenker nytt og utover det de gjør på sykehusene - spesielt i forhold til autoimmune sykdommer. Jeg brukte både kortison (prednisolon) og blodfortynnende.

Lykke til med valget ditt!

Jeg spurte de på riksen, på avslutningssamtalen, og i følge henne var det bare å velge nærmeste klinikk, da hun mente at resultatene de hadde var omtrent det samme, men det mest praktiske ville være at jeg slapp å reise langt under behandlingen.

Så hører det med til historien at jeg valgte Danmark til slutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...