Gå til innhold

En sunn start på dagen!Hvilken frokost er den sunneste?


syngejente

Anbefalte innlegg

Hvilken frokost er sunnest

Jeg er et frokost menneske.Hva er det beste å spise når man slanker seg? Jeg liker ikke egg og bacon.

Så var det ei som fortalte meg at havregrøt var det for mange karbohydrater og frukt skulle man heller ikke spise.Brød er jo også nei mat. Blir så usikker på hva som er bra.Før spiste jeg altid yoghurt.men det er det jo også sukker i!!??

 

Målet mitt er å få bort magefett

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier du vil ha bort magefettet men det går nok dessverre ikke an å punktslanke seg. Jeg går verken på ketolyse eller andre kurer. Min frokost består av 2 knekkebrød eller en brødskive med magert pålegg. Ett glass melk og en gulrot. Drikker i tillegg en halv liter vann. Spiser og drikker det samme til lunsj og kvelds bortsett fra melken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det går ann å få bort magefettet, selv om det tar tid! det man må gjøre da,er å kutte ut de raske karbohydratene(alt med hvetemel,boller,pizza,brød,potet,pasta,ris,frokostblandinger,knekkebrød osv),og spise de naturlige karbohydratene vi er genetisk tilpasset å spise-frukt,bær og grønnsaker. og så skal du spise masse proteiner(kjøtt,fugl,fisk,linser,bønner,egg ol.) og litt sunt fett.fordi fett forbrenner fett.men om man spiser raske karbo til,så blir fettet lagret og da går man ikke ned og særlig rundt magen. ALLLE måltider skal inneholde proteiner,sakte karbo og fett!! og bruk ekte produkter(ekte majones,dressing o.l. fordi kroppen din trenger dette fettet). magre produkter inneholder masse tilsetningsstoffer,og dette er uheldig for kroppen vår,og særlig for de som vil ned ivekt ol.)

selv så gjør jeg alt dette,pluss at jeg bruker herbalife sine produkter:) (det var mitt valg for å gjøre det enkelt,og fordi shaken inneholder alle næringsstoffene kroppen trenger:) gikk ned 18kg før jeg ble gravid i fjor(fra januar til juni),og gikk ned 18cm rundt midja,og 20 cm rundt hofta:-D MEGET fornøyd kan man si!og har hatt et fantastisk svangerskap nå,aldri spist så mye som jeg har gjort og aldri vært i bedre form:) gutten min har vokst akkurat som han skal,men jeg har ikke vokst;)ikke hatt noe form for plager,hatt mye energi(man får det av shaken!) og gått opp ca 8kg imot de 25kg jeg gikk opp sist gang.....Har lært mye om kosthold,og hjelper alle jeg får til å hjelpe med vektreduksjon/øking,mer energi,bedre treningsresultat osv:) vet at de kg jeg har gått opp,ikke kommer til å bli noe problem å få bort(pluss de siste som skal bort;)

Spiser veldig sjelden brød,og når jeg først gjør det,så er det proteinbrød(uten gluten),ei heller melk....melk er for kalver og ingen andre...man styrker også immunforsvaret når man legger om kostholdet,og det har jeg merket ved at jeg har ikke vært syk siden jeg la om:))

 

Lurer dere på noe,så ikke nøl med å spørre altså!jeg svarer på alt så godt jeg kan,både ris og ros:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Hildemor.

 

Jeg har aldri prøvd helt ketolysekurer, men er med på tankegangen ift proteiner etc. Men jeg synes det er viktig å finne et kosthold som varer i lengden. Og da tror jeg det er enklest å basere det på gode, norske matvaner. Grove kornprodukter, mye frukt og grønt, og magert kjøtt og mye fisk.

 

Fiber fyller opp i magen og gir metthetsfølelse lenge. Det er også veldig sunt for kroppen. Velg veldig grovt brød (Ingers rugbrød el.l), grovt knekkebrød eller lag grøt av for eks. havrekli og kruskakli.

Styr unna sukker og andre raske karbohydrater. Få i deg litt protein til hvert måltid. Det øker også metthetsfølelsen og holder blodsukkeret mer stabilt. Husk å få i deg nok med riktig fett (umettet og flerumettet) fra nøtter, mandler, fisk, avokado, oliven, frø etc.

 

Drikk mager melk (lett eller ekstra lett) eller hjemmelaget fruktjuice av for eks. appelsin.

Husk å drikk mye vann også!

 

Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...