Gå til innhold

Har dere peiling på bidronninggele og Wild Yam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da får jeg prøve noe nytt denne pp!

Tar turen til helsekosten og skal kjøpe bidronninggele og wild yam.

Har forstått at man skal ta bidronnggeleen fra 1. mensdag til eggløsning og deretter wild yam til ikm?? Har jeg forstått dette rett?

Er på syklusdag 2, gjør vel ikke noe om jeg starter i dag?

Er det flere som er fornøyde med dette? Evnt. bivirkning?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om bidronningsgele som hjelp til å bli gravid. Det jeg vet om det er at det kan brukes mot PMS og for i lindre menstruasjonsplager. Jeg brukte det selv en periode mot PMS, men syns ikke jeg merket noen nevneverdig bedring.

Det som gjerne er med naturlegemidler er at de bør brukes over tid for at man skal få effekt. Helst 3 mnd. Så jeg har vanskelig for å tro at f eks Wild Yam skal ha noen virkning når man bare bruker det en liten uke mellom eggløsning og mens.

Jeg slet litt med å bli gravid, og hadde tegn på hormonubalanse i lutealfasen. Jeg prøvde da Wild Yam i form av krem, brukte denne i 3 mnd, fra el til mens, som kanskje var for kort tid, men jeg merket ingen bedring hvertfall.

Jeg ser her stadig dukker opp råd om noe nytt å prøve på veien mot å bli gravid. Men vær gjerne litt kritisk, let opp informasjon selv. Ikke stol blindt på at en eller flere her inne påstår det hjelper. Ikke at du taper så mye på det annet enn penger, men forventningene får man, og skuffelsen når det ikke gikk allikevel.

Jeg har imidlertid noen råd jeg også: Vitaminer. Særlig B(gjerne B6), C og E, mineralene Sink og Selen, og Omega 3. Jeg tok dette, samt et naturlegemiddel(Kyskhetstre) mot hormonforstyrrelsen, og etter 4mnd ble jeg gravid.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for svar!

Gratulerer som nybakt mamma!

Vet jo ikke om jeg har form for hormonubalanse. Tenkte bare dette kunne være noe. Kanskje jeg dropper bidronninggeleen og heller satser på wild yam. Ble litt usikker nå..

Vil ikke klusse med syklusen min heller. Tar vitaminer av alle slag og mener at begge er friske som bare det!

Er inne i min 13.pp nå og tenkte bare på å prøve noe nytt.

Skal lese litt til om dette her.

Nok en gang takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...