jippiii Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Føler ikke purelan er så effektiv....!silulen sink salve er jo ekstremt god på såre stumper, så kan den brukes på brystknoppen?må brystknoppen isåfall vaskes før neste amming? Har sprekker og sår som blir skorper mellom hver amming. Ganske vondt ja!
lille sprelle Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 kjøp egen salve for dette (medela har bl.a. en) fås på apoteket og da slipper du å tenke på å vaske før amming.
jippiii Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2010 har prøvd egen salve, disse med lanolin...
Sik Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 jeg ville nok ikke brukt sinksalve, det blir vanskelig å fjerne alt før amming. har du forsøkt å klemme ut et par dråper mel, og bruke slike albueskjell man får på apoteket? dersom du er veldig plaget med store blødende sår (det var jeg!) bør du få tatt en bakterieprøve, (på HS) og latt være å amme i et par dager, slik at det får tid til å gro, håndmelk i mellomtiden. jeg begynte med brystskjold når sårene var blitt bedre, og brukte de i tre mnd, gikk helt fint å slutte med de, både for babyen og puppene! lykke til.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Tror ikke sinksalve er så bra for babyen, så da må du vaske brystet før amming, og da får du jo gnudd sårene åpne uansett... Mitt beste forslag er å smøre purelan før og etter amming for å gjøre sårskorpene mykere, melk og lufttørking:-) Det er iallefall ikke godt:-s
Eadni74 Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 På apoteket får du kjøpt en salve som heter brystvortekrem. Den er utrolig effektiv, kan smøres på så ofte du vil og trengs ikke å vaskes bort før amming. Er nesten det samme som purelan men tynnere i konsistensen og lettere å smøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå