Gå til innhold

Arbeidsledig og 3mnd på vei.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har endelig klart å bli gravide etter 1 1/2år med prøving, men så mistet jeg akkurat jobben. Har selvfølgelig søkt på at som er av stillinger jeg er kvalifisert til, men ting tar tid og det er mange søkere.

Jeg lurer rett å slett på hva jeg har rett på, hvis jeg ikke får meg en jobb innen jeg skal ha?

Jeg har jo jobbet i hele fjor å tjente ganske godt, men får jeg permisjonspenger da?

Fortsetter under...

Om du har oppsigelsestid?

Jobb ut oppsigelsestiden og sykemeld deg 100% frem til fødselen. Da får du 100% lønn (dvs det du har hatt i jobben til nå) i de neste 6 mnd pluss at du får det samme hele permisjonstiden din.

Hvis du derimot melder deg som arb. ledig SÅ blir sykemeldt får du bare 60 % av den gamle lønna di.....

Lykke til:)

Anonym 14:00 : nå er jo et relativt viktig kriterium for at man skal få sykemelding at man er SYK.... Du har kanskje ikke fått med deg sykelønnsdiskusjonen som dominerer media nå for tiden?? Pga veldig gode ordninger og mye misbruk er det nå snakk om å innskrenke rettighetene våre og det er nettopp slike forslag som du kommer med som gjør at man som gravid blir uglesett om man er så uheldig å trenge sykemelding pga reelle plager, som kvalme, søvnmangel, bekkenløsning osv.. Til HI: se heeelt bort i fra hva anonym 14:00 har skrevet såfremst du ikke faktisk blir syk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...