Gå til innhold

Hvilken vogn ville du kjøpt og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Viss jeg skal kjøpe vogn til førsteman, som jeg tenker å ha hele vognperioden + til fremtidige søsken : hvilken skal jeg velge og hvorfor?

Vil ha en som er lett å legge sammen, lett å trille, ikke tar for stor plass og er grei å gå på tur med...

Fortsetter under...

Jeg er også førstegangs, har kjøpt Mountain Buggy sin Urban Jungle. Fordi:

- Den er kjempelett (10kg)

- 3 hjul, (lufthjul) og god demping. Enkel å manøvrere, låsbart fremhjul.

- Kjempegod å trille, også på vinterføre (ihvertfall iflg venninna mi som har vogna ;) )

- Enkel å legge sammen, hvis du har passe stor bil slipper du å ta av baggen når den er sammenslått.

Enestre minuset er at sportsvogndelen ikke er vendbar, sånn at du MÅ ha barnet bort fra deg når det er for stort til baggen...

Håper det hjalp litt ihvertfall :) Selv har jeg kommet frem til at uansett hvem du spør, så vil de argumentere med at deres vogn er best... Kan være lurt å sjekke barnevognguiden.no, det hjalp ihvertfall meg når jeg skulle bestemme meg :)

Jeg har prøvd ulike vogner, de jeg har hatt er: Brio søskenvogn, Brio trille, Simo Bagvogn, Teutonia Mistral, Brio reisetrille, ABC Sportstrille,

Emmaljunga sportsvogn...

Og nå har jeg kjøpt meg Brio sing Duo, er superfornøyd...

Lett å trille, tar liten plass i bil, vendbar sportsvogndel...

Etter tre barn, så er min konklusjon denne:

1) Kjøp ei god dypvogn til de første månedene - god/stor bag.

2) Kjøp ei trille til seinere bruk.

Årsaken er denne: Synes ikke kombivogner/duovogner er gode som triller (generelt sett).

Det ble Bugaboo Cameleon. Jeg syns den er praktisk da den veier lite, har stor bag og tar liten plass i bil. Perfekt byvogn, og med vinterhjul fungerer den greit i marka. Ønsker å ha tulla mot meg når hun går over i sittedelen, og tenker rett og slett at dersom behovet for en 3-hjuling melder seg, så kjøper vi en ny.

Dessuten syns jeg den er helt lekker å se på, så jeg er kjempe fornøyd! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...