Gå til innhold

Enig om navn, men har ikke sett noen som har nevnt det her inne. Deres mening?

Anbefalte innlegg

Nummer tre blir en jente, og fra familie og venner har vi fått positive tilbakemeldinger på navnevalget vårt (eller tør de bare ikke si noe annet?) Det kommer garantert ikke inn på topp 10-lista, men vi synes det er et sterkt og vakkert navn.

Hva synes dere om

Irmelin

?

I hvert fall vi legger trykket på siste i-en i navnet, men det er vel smaksak.

Fortsetter under...

Det har nok vært nevnt her inne før, og tror kanskje det var ei som valgte det navnet òg hvis jeg ikke husker feil. Men det er leeenge siden... Bra dere tenker utenfor "boksen". :o)

Jeg syns det er et fint navn dere har valgt. Gratulerer og hold fast ved det!

Annonse

Hei dere, takk for tilbakemeldinger!

Du spurte etter navnet på de andre barna mine Blomstersara, hyggelig at du spør:) Jeg har to gutter som heter Lukas og Gabriel. Hva med deg, har du barn, og i så fall, hva heter de? Er morsomt med navn:)

Lukas valgte vi allerede 1-2 år før det ble poppis. Gabriel likte jeg kjempegodt når førstemann kom, men mannen min trengte tid til å "tygge på det";)

Fint nok navn, men må absolutt uttales med trykk på første i-en. Ellers høres det bare rart ut, og de fleste vil si det som Irme-linn.

Ifht. storebrødrenes navn, passer det jo ikke overhodet sjangermessig, men det er jo kanskje ikke så viktig for dere. =)

Er nok riktig at det ikke faller helt i samme sjanger, men det er ikke så viktig for oss nei. Hittil har jeg faktisk ikke tenkt tanken om de passer sammen eller ikke. Vi velger til enhver tid det navnet vi liker best:) Dessuten har vi tenkt på dette navnet så lenge nå, at det automatisk klinger bra i våre ører, hehe. Derfor er det fint å høre noen objektive meninger:)

Når det gjelder hvor vi legger trykket, var det kanskje upresist å si trykket på siste i-en. Mente vel heller at det var "lang" i, ikke kort, som i "linn", som du nevnte.

Flott med variasjoner innenfor samme navn:) Vi bor jo i et land med mange dialekter, noe som kanskje også kan være grunn til at man uttaler navn forskjellig. Ulike tradisjoner osv.

F.eks. er det noen som sier "Lukkas" (med dobbel konsonant) til sønnen vår, mens vi selv sier "Luukas" , med lang u. Bare man bruker den uttalen man liker best selv, er jo det det viktigste synes jeg:)

Annonse

Jeg har bare gode assosiasjoner til det navnet.

Ei som gikk i klassa mi het det og var, og fortsatt er ei utrolig blid, hyggelig og intelligent person som jeg blir i godt humør i av å være i nærheten av da hun alltid smiler og er munter :)

Eg kjenner søsken Irmelin og Eirin :)

Flott søskenpar og flotte namn begge to!

Likar Irmelin betre enn Iselin, men namna blir litt for søte for meg sjølv..

Trur derimot at ei lita jente vil ELSKE å heita Irmelin!! ^^

Kjempefint navn, gå for Irmelin! Med lang i! Det er slik mitt navn uttales, og sånn er det bare:) Det kommer helt an på hvor i landet man bor. Jeg sunes selv det er skikkelig rart når noen sier Iiiselin til meg, for det heter jeg jo ikke:)

Irmelin er skikkelig kult, og jeg vurderer det selv, men det blir kanskje for likt...? Uansett, lykke til med jenta di! :)

Jeg har ingen barn enda, men den dagen de kommer har jeg en veldig lang liste med navn å velge mellom, må få et helt fotballag for å få brukt opp alle! ;o)

Jeg syns sammensetningen av navn dere har valgt passer bra med Irmelin, jentenavnet bryter opp de to andre bibelske! Syns ofte det blir litt dumt når navn blir for like eller at det bli gjentagende "tema"....

Det er ett helt fint navn men på østlander kommer folk til å kalle henne Irme-linn og dere må nok rette på det støtt og stadig. Tror det er den mest vanlig varianten av uttalen. Det er i alle fall ikke særlig populært og det kan jo være koselig å ha ett navn ikke alle har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...