Gå til innhold

Forsøk og tilbakebetaling av beløp utover 15000,-

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan svare meg på dette.

Vi gjennomførte før jul et prøverørs-forsøk og betalte ca. 9000,- i medisiner for dette. Nå har vi imidlertid bestemt oss for å vente til over sommeren med forsøk nr. 2. Her må vi sannsynligvis legge ut ytterligere 9000,-. Vi vet at staten dekker utgifter utover 15000,- for disse forsøkene, men lurer på om det er noen frist? Vi er klar over at kvitteringer skal sendes innen 6 mnd., men ut fra hvilken dato? Det vil jo ta nesten ett år mellom 1. og 2. forsøker vårt, har dette noe å si, eller blir datoen satt ut frå den datoen da de 15000,- ble overskredet? Det vil jo altså da bli sendt inn to kvitteringer der det er nesten ett år mellom. Håpar dere forstår problemstillingen...

Fortsetter under...

Jeg må bare tilføye att pengene blir FORT utbetalt. Jeg var så trøtt i mårrest,,att jeg må skrive noen ord til no;)

Jeg sendte inn kvitteringene 12 januar,,,,,,,sjekket kontoen idag---å igår,,den 20 januar var de inne på konto:))))))))

Man kan ikke sende inn før man har kommet til 15 ooo nei. Da er det som Katten sier før meg her,,,,de kommer i retur.

Jeg sendte jo kvitteringer fra første ferskforsøk no. Det hadde jeg jo i 2008.....2009 har jeg brukt til fryseforsøk.

Så de blir ikke for gamle,,,så lenge man ikke har oversteget 15000 da,,,,for da har man 6 mnd på seg.

Annonse

Du kan levere de på NAV, men da sender de det uansett bare videre til HELFO. Det er de som utbetaler refusjon for behandling, reise, legemidler etc. Men hvis man er usikker på fremgangsmåten, om hva som skal sendes med osv, kan NAV hjelpe deg med det.

www.helfo.no

Husk bare at når du skal sende inn;

*må du ha overskredet 15 000 (kommer det flere utgifter senere som du da har krav på refundert, ettersender du de bare, trenger ikke vente til du er helt ferdig med forsøk, så lenge du har gått over 15 000)

*og at du må legge ved bekreftelse fra sykehuset/klinikken på at du er/har vært under behandling

*kvitteringene fra apoteket må være spesifiserte med navn og fødselsnr, navn på legemiddel i tillegg til pris + stempel fra apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...