Gå til innhold

Ustabil syklus etter MA????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på syklusdag 28 idag, 15 dager siden positiv el test tror jeg da... IKM igår eller idag... Testet idag, negativ. Har overhodet ingen symptomer, men det har jeg ikke hatt de to andre gangen jeg har vært gravid heller. Det har kommet litt senene. Skulle jeg fått mensen hadde jeg i allefall begynt å spotte på mandagen. Spotter bestandig noen dager før ikm.

Så begynner jeg å tenke da im jeg i det hele tatt har hatt el??? Våkna for 2 uker siden på natta med sinnsykelige smerter som jeg tolket som el smerter, testen ble også da positiv. Brukte billigstrimmler.

Hadde en bitteliten blødning 8 dpo. Nå har jeg hatt mensen smerter siden søndag og igår stakk det fra begge sider av livmor samtidig som det kom et skikkelig stikk midt i livmor. Blir helt tullete av det her. Er redd for at jeg skal ha fått ustabil syklus etter MAen i november. Er min første syklus etter den.

Noen sytete ord fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søren Carina81 - jeg skrev et laaaangt svar til deg, men det har forsvunnet i løse luften, så jeg må gjøre det pånytt.

Det du garantert kan forvente er at syklusen er svært ustabil etter MA.

Det er slett ikke sikker du har hatt EL selv om du har fått både positiv test, hatt ELslim og ELsmerter.

Det er veldig vanlig at man har mange LHstigninger etter en MA, uten at egg slippes av den grunn.

Jeg har testet med ELtester hver dag helt siden min MA den 4.des og har hittil fått 18 knall positive ELtester, og en hel haug nesten-positive.

Har hatt mye murring de siste 2 ukene og har også hatt en dag med EL-slim, men likevel fortsetter testene å vise LHstigning - dvs da har kroppen ikke klart å slippe egget likevel (for da ville jo ikke testene fortsatt å være positive)

Endelig for 3 dager siden (er på dag 49 etter aborten nå) ble testene helt negative (dvs svak svak test-strek) så da får jeg håpe egget endelig har blitt sluppet, eller at jeg iallefall snart får mensen.

Vi får bare innse at vi ikke kan forutse når IKM er - og innimellom ta en en test for å sjekke hvis ikke mensen kommer.

Jeg tenkte teste på lørdag - da er jeg på dag 51 og har planlagt et par glass vin (bursdag!) så da vil jeg sjekke for sikkerhets skyld.

Er den negativ vil jeg vente 2 uker til før jeg tester, hvis ikke mensen er kommet i mellomtiden da.

Flere her inne har opplevd så mye som 9 uker etter en MA før mensen kom tilbake - så vi får smøre oss med tålmodighet så lenge :-)

Lykke til - neste gang er det vår tur !!!

Skrevet

Takker for svar... Fikk TR nøyaktig 5 uker etter utskrapinga. Fikk den julaften så er på dag 29 i syklus nå. Har idag hatt MASSSSSE utflod. Trodde først det var el slim og dro å kjøpte meg digitale el tester...den ble negativ. Har hatt veeeldig mye mensen smerter idag men ikke sett snurten til noe blod. Også stiv i lyskene idag, minner meg veldig om ligament smerter. Får vel bare smøre meg med tålmogdighet å vente...

Har vært å kosa meg med en 2 uker gammel baby idag.... kanskje det har hjulpet :)

Skrevet

Å ja, da kan man bli baby-syk altså ! :-)

Glad jeg ikke har noen nyfødte eller gravide i min omgangskrets nå, da hadde det vært tyngre å drive å prøve nå.

Håper du kanskje allerede er blitt gravid da - eller at du kanskje får eggløsning rett rundt hjørnet ?

Men har du forsøkt en gravid-test enda da ?

Jeg har mye mens-verk, særlig har det vært merkbart siste 4-5 dagene (ikke så ille at jeg må ta paracet, men sånn at jeg kjenner det kverner bra nedi der hele dagen)

Synes puppene er blitt merkbart ømmere, jeg kan liksom "kjenne at de er der" hele tiden - ikke bare når jeg kommer borti dem.

Har littegrann hvit/blank utflod - men ikke mye.

Negativ EL-test på tredje dagen på rad.

Alle disse tingene håper jeg tyder på at mensen er på vei !

*krysser fingrene*

Skrevet

Jada har testa både med gr.tester og digitale el tester. Allle er negative. Tok en gr.test senest i morges og den var snøhvit. Regner med at tanta er rett rundt hjørnet. Er på dag 30 idag...

Skrevet

:-)

Og jeg er på dag 50.

Like blendahvit gravidtest her i morges også.

Men puppene er enda mere ømme enn i går - skjønner ingenting.

Vi får bare smøre oss med tålmodighet og vente på tanta :-)

Skrevet

Uff, ja, dette er slitsomt. Hadde MA i august, fikk tr 13 (!) uker etter det. Så fikk jeg tr 29 dager etter det igjen, gammel syklus var på 31 dager, er nå på dag 32, ingen tr i sikte. Masse utflod, halsbrann og blør lett neseblod. Dette er sikkelig tøft og vil så ha en stabil syklus. Stakkars mannen min, helt sikker på at jeg er gravid han, så kom hjem med 4 tester i dag.. Testet masse, men bare negative tester.

Lykke til jenter, vet hvordan dere har det, sammen skal vi alle få en spire snart som klorer seg fast i 9 måneder--

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...