Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Kan man gjøre dette eller kan man ikke? Jenta mi liker Collett best, men det tar jo så utrolig lang tid å kjøle ned fra 70 grader... Hadde vært utrolig greit om man kunne lage noen porsjoner ferdig og oppbevart i kjøleskap. Lille er to mnd, hvis det har noe å si
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Mener å ha hørt at di som skal blandes på 70 grader holder 1 døgn i kjøleskap ferdigblandet. Di som skal blandes på 40 (som NAN feks) må lages nytt til hvert måltid.
blomstre Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Hei Du vet sikkert at det tryggeste er å blande ferske måltider hver gang. Men ja, man kan lage opp på forhånd. Man må da passe på: - at man bruker et merke som skal blandes ved 70 grader, slik som f.eks collett. - at man er nøye med renhold - at man lager de posjonsvis og ikke f.eks i en stor mugge - at man kjøler melken raskt ned (kaldt vannbad f.eks) - at man har et kjøleskap som holder under 5 grader (oppbevar melken godt inne i kjøleskapet og ikke i døren!) - at man ikke lagrer melken i mer enn 24 timer Veldig greit hjemme, men hva når du skal på tur? Er du sikker på at du greier å holde melken kald da? Og har du ikke tilgang på mikro så tar jo oppvarmingen lenger tid. Da er blandemetoden helt klart den raskeste! Det krever litt prøving å feiling å få til denne, men når man først har fått det til så er det veldig greit å kun ha en metode å forholde seg til både hjemme og ute. Man har alt man trenger med seg og er ikke avhenging av forholdene. Blandemetoden kan du lese om i tråden HOLDES OPPE - riktig tilberedning av mme og på www.flaskeposten.org Anbefaler å lese gjennom de to trådene som starter med holdes oppe :-)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Har lest igjennom "Holdes oppe" trådene og på flakseposten Pleier å ha med ferdigblandet NAN når vi er på tur, synes det er styr å ta med seg termoser og greier.. Skal sjekke temperaturen i kjøleskapet, hvis det er kaldt nok lager jeg flere porsjoner i en smekk, tror jeg. Er sykepleier, så jeg kan jo det elementære ifht hygiene Har Avent flaskesterilisator (hurra for den), så utsyret skal være rent nok Lillefanten har blitt så hard i magen av både Hipp og NAN, så vi har måttet bruke så mye malt. Det er derfor jeg helst vil bruke Collett, men det var jo et himla styr å kjøle ned når man lager en og en porsjon. Lille ble så utålmodig! Takk for godt svar Hilsen trådstarter
blomstre Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Ja kan du skjønne hvorfor de skriver så tungvindt fremgangsmåte på pakka? De som har funnet på den kan neppe ha stått med et sultent, illskrikende spedbarn i armene! Heldig er den som har et barn som begynner å gi litt forsiktige tegn på sult først. Jeg har hatt to stk som har gått fra blid og fornøyd til plutselig sulten og skrikende - og da må maten komme NÅ! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå