Gjest Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 - de kan sitte i en babystol å spise? - de kan komme seg fremover ved å åle seg eller lignende? - de kan krabbe? jeg har en veldig aktiv jente på 4 mnd som virker veldig frustrert over å ikke komme seg fremover, så jeg lurer litt på noen ting da vettu! håper noen kan svare:)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 De skal ikke sitte i vanlig stol før de kan sette seg opp selv, men du kan bruke vippestol da:) Det varierer veldig når de begynner å farte rundt, men helt ned i 4-5 mnd alderen tror eg noen begynner og åle seg rundt:) Krabbing er også veldig forskjellig fra barn til barn. Mine har vært "trege" og elste beg ikkeog krabb efør han var rundt 1 år. Minsten p 8 mnd har såvidt begå rulle, men kommer seg rundt på matta si:) (siste kom med rompa først, og fikk seg enn trøkk i nakken når de dro han ut, så det har en sammenheng med att han ikke er så mobil) Men de finner fort ut hvordan de kan komme seg rundt om de er sterke nok til det:)
wirre;o) Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 tror nok det er veldig forskjellig fra barn til barn. Min eldste gikk når hun var knappe 9mnd, krabbet før hun var 6 og satt da hun bikket 6mnd. HÅPLØST forøvrig med en gående baby... Denne knerten jeg har nå han ruller fra rygg til mage, men det er det. Han er 7mnd.... Men han har fått sitte i tripptrappstolen fra han var 6mnd og 14dgr. Spiser maten sin der, og får sitte der når vi spiser. Han er suuuperfornøyd. Men klart, det er jo ikke snakk om så lenge av gangen.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Tulla vår ålte seg ganske effektivt framover fra hun var 5,5 mnd. Nå er hun 6,5 mnd og kommer i krabbeposisjon (på alle fire) men kommer seg ikke framover på denne måten enda. Når det gjelder å sitte i høystol og spise, så har jeg fått beskjed at de kan gjøre det fra 6 mnd, men da bare til måltider, altså i korte perioder. Ellers så skal de ikke sitte noe særlig før de kan sette seg opp selv, og det er vel ikke vanlig før sånn i 7-8 mnd alder. Men som de andre sier over her, ganske store forskjeller på babyene ;o)
_Løvemamma_ Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 Jenta mi er 5 uker og prøver allerede ganske hardt å komme seg framover når hun ligger på magen. Finnes ikke interessert i leker og bamser (bare speil), men fram skal hun! Hun klarer det jo ikke, og virker som det frustrerer henne veldig, så om det skal gå rundt (minst) 4 mnd til før hun kommer seg noen vei så komme hun nok til å bli ganske hissig! Snur seg fra mage til rygg gjør hun også, tydeligvis veldig spennende å flytte på seg:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Lillemor var ikke så rask med rulling. Rulla rygg til mage en gang før hun var 5 mnd, men så var hun totalt uinteressert i å gjenta det før hun ble 6 mnd, på dagen. Men å komme seg fremover når hun har ligget på magen har hun prøvd på siden hun var 3 mnd. Når hun var 5 mnd klarte hun å åle littegrann og nå ved 6 mnd kommer hun noen meter frem. Står ganske snart i krabbestilling, men kan jo allikevel drøye med krabbing har jeg hørt. Er så forskjellig fra baby til baby. Jeg har lest at hvis babyen ruller sent er det mest sannsynlig sen med åling, krabbing og gåing også. Men her var interessen for rulling litt senere enn snitt, men åling er litt tidligere enn snitt.
2Gull09♥11!! Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Virker som det er utrooolig forskjellig fra barn til barn! Lilla har krøket seg framover siden hun var kun noen uker gammel!! Ville opp og frem! -Begynte å åle når hun var litt over 5-6 mnd... -Kunne sette henne i en god stol (kun for noen minutter og mat) når hun var 6 mnd.. (kunne sikkert gjort det før egentlig). -Satte seg opp stødig når hun var 7 mnd. -Begynte å krabbe 7,5 mnd -Begynte å reise seg opp 7,5 mnd. Jeg vet om mange babyer på hennes alder og eldre som ikke er i nærheten av dette. Samtidig kjenner jeg flere som har hatt lignende fremgang. Men uansett, gjør det som kjennes rett. Ingen babyer er like, og man må heller ikke stresse noe med om det går treig e.l. Jeg håper IKKE snuppa fortsetter i dette tempoet Kan gjerne vente MAAANGE mnder enda med å begynne å gå... Hehe! Uansett, lykke til med snuppa
mammae:-) Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Som sagt veldig forskjellig fra barn til barn..., og alt er normalt:-) Jenten mine ålte seg framover fra de var 6 mnd, reiste seg og opp og gikk rundt bord fra de var ca8-8.5 mnd... Gutten var 9 mnd før han begynte og krabbe og reise seg litt(sååååå deilig)... MEN sett babyen ALTDRI opp før den kan sette seg opp selv!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå