Fruen+jente okt.10 Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Hei! Jeg er nå i min 5 uke, og er helt tom for energi. Jeg sover dårlig, og bruker å våkne i 1-tida på natta, og ikke få sove igjen før i 4 tida. I mellomtiden er jeg kanskje på do en tur, og ligger og vrir meg og leser blader/bøker resten av tiden. Meg og gubben har bestemt at vi skal vente en god stund før vi forteller omverdenen om Lille HjerteGull.. Jeg klarer ikke å prate mere i tlf enn 5 miutter, da er reservebatteriene mine ganske tømt. Husarbeid er bare en eneste stor vits. Igår ringte en kollega og sa jeg hadde glemt å slå av noen lys på jobben (vesentlig for togframføringen). Da jeg sov over på jobben, gikk jeg ned og slo de av. Etterpå gråt jeg meg i søvne og følte meg helt mislykka. For øvrig første natta på LENGE at jeg ikke våknet kl 1. Jeg føler også at jeg flere ganger om dagen må kamuflere at jeg er gravid. Av graviditetssymptomer har jeg lite. Ofte litt uvel/kvalm i forbindelse med matinntak, da mest på kveldstid. Bare ufattelig slapp, og vil gråte av ingenting. Blandt annet mitt eget innlegg:S Gubbelure ser jo at jeg ikke orker noe. Men jeg føler meg allikavel heilt aleine om detta her. Jeg orker ikke å ha det sånn her i 9 mnd. Da får jeg bare finne meg i at jeg forblir barnlaus. Hva tror dere at det feiler meg?
cathrine&emma Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 kan jo være ganske vanelig å være trøtt og slapp? men dt kan ikke være en ide å få en time hos legen for å sjekke om kroppen din mangler noe? lavt jernlager, evt vitaminer, jg husker jg sleit med lavt jernlager i første graviditeten , og måtte ta tabletter,... dt kan være lurt å spise riktig , lite men ofte, slik at du ikke blir veldig sulten mellom hver gang, og ikke blir helt mett, det har hjulpet meg denne uka, jg er snart 5 uker på vei, og har vært veldig kvalm.. evt så kan du ta å kjøpe life line gravid på apoteket, det er ett kosttilskudd som anbefales for gravid, da får du dekket de vitaminen du trenger... evt blir det for ille får du jo trappe ned i stilling på jobb eller sykemld deg for å inhente søvnen, jg skjønner godt dere vil vente med å si det til andre, men er jo kjipt vist du skal gå å være uopplagt hele tiden, er jo denne tiden soom er mest viktig å tenke på seg selv.. dt at mannen din ser at du ikke orker noe men du føler likevel du er alene om dette, har du prøvd å snakke med han om dette , at du føler det trøtt og sliten og tom for enerig hele tiden? de vet ikke alltid hva vi tenker lissom:P er bare ett forslag ,så ikke misforstå.. håper du finner ut av det? lykket til
Fruen+jente okt.10 Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2010 Takk for svar. Skal ringe og ordne med fastlege asap, og få bestilt time!
ticalinda Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er nå gravid for 3.gang, og alle gangene har jeg følt meg som deg. Har aldri hatt noe særlig med symptomer, bare litt uvel i ny og ne, men energien blir som blåst bort.... Nå er jeg i min 6.uke og jeg kjenner at jeg tappes for energi. Jeg vet at om et par uker, så orker jeg ingenting bortsett fra å karre meg til jobb og slenge meg på sofaen når jeg endelig kommer hjem, og der blir jeg til jeg kryper til sengs..... Mannen min vasker, går tur med hunden, lager middag, og jeg håper bare at jeg kommer til å orke å leke sammen med datteren min på 10 mnd denne gang.. Det er min største skrekk... Jeg har vært frisk som en fisk når jeg har vært gravid, så jeg har slitt mye med samvittigheten overfor mannen når jeg bare tømmes så totalt for energi. Denne gang har jeg bestemt meg for å innse at slik er det bare, og trøste meg med at det går over. For meg har det gått over ved 14-17 uker. Med jenta mi så kom det tilbake igjen på slutten av graviditeten, i uke 30. Lykke til! Jeg tenker at jeg er heldig som slipper å henge over doskåla i hvertfall!
Gjest Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 skulle ønske jeg kunne gi deg noen gode råd men er desverre i nøyaktig samme situasjon som deg! Håper det går over og at du kommer over kneika Det er verdt det da du holder den lille i armene dine
-S- Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 Har det på akkurat samme måte Er for tiden sykemeldt, fordi jeg rett og slett ikke har energi til annet. Må faktisk mote meg opp for å orke å ta meg en dusj. Blir også tappet for energi av å prate lenge med andre.. Føler meg rett og slett udugelig Heldigvis har vi noe å glede oss til, nemlig at babyen skal komme!! Vi fortjener faktisk å ligge på sofaen så mye vi føler behov for, tenk på det kroppen skal igjennom de neste 30 ukene! Klem til oss alle!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå