Gå til innhold

Lillebror ble født hjemme :)

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei :)

Så gøy at flere planlegger hjemmefødsel, det er ikke så mange har jeg inntrykk av :)

Vi planla hjemmefødselen helt siden vi fant ut at vi ventet barn igjen, og hadde et godt samarbeid med jordmor gjennom svangerskapet. Jeg følte meg godt ivaretatt og det var så deilig å kunne bestemme selv hvordan fødselen skulle være. Da fødselen satte i gang var jeg så glad. Jeg gikk rundt i timesvis og jobbet meg gjennom riene i nattens mulm og mørke. Etter ca 5 timer vekket jeg familien og så ringte vi jordmor, en time senere var hun på plass. Da hun kom hadde jeg 5 cm åpning og jeg gikk fortsatt rundt og pustet og peste gjennom riene:)

Slik fortsatte det til hun undersøkte meg neste gang, da var det klart for å presse. Lillebror brukte litt tid på å komme ut, men etter ca 45 min var han ute:) Fødselen tok ti timer fra riene var regelmessige med fem minutters mellomrom. Alt gikk rolig og fint for seg og etter sying av endel sting kunne vi legge oss for å amme.

Fødselen ble en så fin opplevelse for hele familien at jeg tenker tilbake på dette med stor glede og stolthet.

Jeg håper du får en like flott opplevelse når det blir din tur, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...