lklk Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Har hatt samme arbeidsgiver i veldig mange år, men skal bytte jobb og lurer på om jeg bør be om å få en attest - legges de fremdeles ved CV'en? (pinlig - burde sikker visst det).
lklk Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 20. januar 2010 Ingen som vet? Har bare en uke igjen hos min gamle arbeidgiver og hadde blitt veldig glad for svar...
moe_ Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 En attest er alltid bra å ha - men om du ikke vil legge den frem, kan du jo be fremtidig arb.giv. om å ringe gamle sjefen din.
lille sprelle Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Har du fått ny jobb, så trenger du vel ikke å bekymre deg over det... Man bør skaffe seg attest fra den arbeidsgiveren man forlater, men du har bare krav på "tjenestebevis". Jeg pleier å legge ved et utvalg av attester når jeg søker jobb og skrive at jeg kan fremlegge resten på forespørsel. Alle vitnemål sender jeg med. I søknaden er det også greit å sette opp et par referanser med telefonnummer og gjøre det klart at de er spurt. Intervjuere pleier ikke å ringe ref før etter intervjuet, men det er jo greit å ha det nedskrevet med en gang. Litt mindre papir å holde styr på for intervjuerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå