Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Gjorde ikke det sist, men da var jeg også litt overforsiktig muligens:p Tenkte å unne meg et par glass i helgene kanskje, for i følge Matportalen er det jo trygt. Hva gjør dere? http://matportalen.no/artikler/2005/2/kan_gravide_drikke_lettbrus
MrsMilla Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Nei, det smaker ikke godt. Tar en sjelden gang et glass cola med masse isbiter når kvalmen melder seg. Men jeg liker generelt ikke brus spesielt godt.
Tezz78 Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 hmm.... hvorfor akkurat light brus? drikker all brus jeg da....
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 Nå fikk jeg lyst på et iskaldt glass med pepsi max og isbiter;) Jeg drikker litt innimellom. Langt ifra så mye som før. Nå går det stort sett i vann da jeg er tørst døgnet rundt! Føler stadig vekk at munnen er tørr som ørkenen.. Lurer på om det er en gravidting?
cathrine&emma Skrevet 21. januar 2010 #5 Skrevet 21. januar 2010 drikker sjedent brus jg, mest vann.. men om jg drikker brus er det bare vanlig brus jg drikker... vi testet en gang påskolen i naturfagen, og fant ut at det var ikke store forskjellen på lettbrus og vanlig brus, selvom lett brus ikke inneholder sukker eller mindre sukker så er dt mye andre stoffer i lettbrus som gjør at det ikke er store forskjellen..
bringebærsnipp Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 drikker aldri lett brus. er stoffer i den som ikke hører hjemme i noe som skal i magen mener jeg. selvom disse stoffene er i så små menger at de i norge er lovlige er de faktisk ulovlige i noen land som feks Japan. Da snakker jeg spesielt om aspartam. De har over 100 registrerte bivirkninger på stoffet og jeg har lest flere steder at appartam blir omdannet i kroppen til godt norsk tresprit. Om dette er tilfelle eller ikke så vet jeg jo uansett at det er unaturlige stoffer og vil ikke at hverken jeg eller nurket skal få det i seg. men som sagt er jo lovlig i norge så blir jo et personlig synspunkt. selvom det er ørsmå menger så holder jeg meg unna. synes det er bedre å ta en glass ordentlig brus i ny og ne istedet. ellers drikker jeg farris, gjerne 50/50 med eplejuice. Og desverre fått litt dilla på gul saft...:S prøver å begrense det..;P
Lacey*har fått erta Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Altså, aspartam består av to aminosyrer. Det finnes ingen vitenskapelige studier som bekrefter eller viser en sammenheng mellom skader fra aspartam. Aspartam finnes ikke bare i light-brus heller, man kan få det i seg gjennom andre produkter også. Du kan drikke lettbrus, uten å få den store angsten for å ha gjort noe galt. Det kommer selvsagt an på mengden du heller i deg. Men jeg regner med det ikke er snakk om å helle innpå et par-tre liter per dag?
Musemor med tre søte små Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 Kremt, kremt, ja, jeg drikker light brus, kanskje litt for mye av det også ;-/
Indigo 08-10-13 Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 Ja, cola zero. Men prøver å begrense meg til 2-4 flasker halvlitere i uka;) Har kutta kaffen da, men det er kun for at det byr meg totalt imot, blir kvalm av tanken;)
GuttemammaTilTo Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 nei jeg drikker ikke lett brus, vi har brus på lørdagen, men da vanlig type. det hender en sjelden gang jeg er på besøk hos mamma at jeg tar pepsi max siden det er det de har i helgene. vi bruker forøvrig ikke noe lettprodukter i husholdningen bortsett fra at jeg drikker lett melk, og liker det best sånn :-)
Mamma med jente født 07<3 Skrevet 21. januar 2010 #11 Skrevet 21. januar 2010 Ja jeg drikker light brus, men ikke så mye. Er vanligvis avhengig av pepsi max, men etter at kvalmen kom har jeg fått helt avsmak. Tåler ikke synet av det omtrent;) Kanskje like greit. Jeg trengte en pause fra pepsi maxen for å si det sånn;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2010 hehe, ja det er den pepsi maxen jeg også har blitt en smule avhengig av, spes etter at jeg fikk jenta mi for 15 mnd siden..siden jeg ikke drikker kaffe, har liksom Pepsi Maxen blitt min O store energi-oppkvikker:p Men sikkert sunt uansett å trappe litt ned, både for meg og lille frø i magen, så tror jeg skal prøve å begrense det til helgene ihvertfall=)
Monique8 Skrevet 21. januar 2010 #13 Skrevet 21. januar 2010 uff ja, skal ærlig innrømme at jeg har vært helt ekstrem på pepsimax i lange tider nå, men da jeg ble gravid nå så fikk jeg plutselig veldig lyst på kun sunn mat og drikke. Så da ble det automatisk mest vann å drikke her. Men drikker nok pepsimax ennå, men begrenser det kraftig i det minste Har som mål å kutte det helt ut, for det finnes jo ikke sunt uansett om man er gravid eller ikke. Når det gjelder aspartam, så er det veldig mange der ute som lider av diverse bivirkninger av dette. Da hjelper det lite å si at det ikke er bevist opp og ned i mente Jeg er ikke stolt av å putte den dritten i meg :S
iok med sønn <3 Skrevet 21. januar 2010 #14 Skrevet 21. januar 2010 Glad i brus, men ikke light-brus. Prøver å holde meg til helgene med det. Ellers går det kanskje litt mye i sjokomelk...men men... drikker ikke melk, så jeg får jo i meg noe på den måten da, selv om det ikke er det sunneste akkurat.
lin76 Skrevet 21. januar 2010 #15 Skrevet 21. januar 2010 Eg drikk cola zero, men ikkje ofte. Maks halvliter i veka i snitt. Gjorde det same sist.
Dollywood Skrevet 22. januar 2010 #16 Skrevet 22. januar 2010 nei. jeg er en tidligere pepsi- max-oholiker, men etter jeg ble gravid makter jeg ikke smaken, orker ikke få det ned. Har prøvd andre lett-brus etter jeg ble gravid også, men klarer ikke smaken, det smaker kjemisk og rart, ikke noe godt. Smaker best med vann og den lime saften til fun light, melk er også godt nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå