Gå til innhold

Da er andre Stockholmbesøk over for denne gang

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra Stockholm i går kveld. Vi dro forrige torsdag kveld og hadde uttak på fredag morgen.

Jeg ble faktisk positivt overrasket. Hadde fryktet 8 egg, da det var det de så på ul på Ullevål, men vi fikk faktisk ut 11!

På lørdag ringte de oss med beskjed om at 10 var befruktet. Da begynte håpet å stige.

På mandag var ny beskjed om at 6 hadde delt seg fint og var klar for gentesting på tirsdag morgen. Vi hadde time for innsett kl 14.00 i går. Var supernervøs, men hadde litt forhåpninger om 2 friske ihvertfall.

1 var friskt. Skal si det er mye svinn!

Nå er jeg da ruger av et forhåpentligvis gullegg:-)

Fortsetter under...

Ja, kjempespennende dager fremover nå. Jeg tar nesten det samme som ivf, men det kalles pgd. Jeg er bærer av en kromosomfeil som gjør at det er 50%sjanse for veldig alvorlige lidelser. Derfor går de ett skritt videre etter vanlig ivf gang og gentester eggene.

Oj oj oj... Ja skal si det er mye svinn!!!! Men, gratulerer med ett flott egg, krysser fingrene for deg!!! Er ikke sååå langt bak deg i løypa, har uttak den 5.februar.

Kan jeg spørre deg hvordan uttaket gikk? Er de snille å doper ned nok til at det ikke er smertefullt? Og, hvor bodde dere? Skal bestille hotell i morgen:) Anbefalinger?

Masse, masse lykke til til deg, sprø prøver!!!!!! Denne gangen sitter spira!!! :)

Uttaket gikk så mye bedre enn sist gang. Hadde nesten ikke vondt etterpå. det var nesten verst for mannen min - barnmorskene var mer bekymret for ham under uttaket, og han måtte legge seg ned 2 ganger. Jeg skrek visstnok ganske kraftig på slutten, da det var noen egg som lå litt kinkig til. Dette husker jeg ikke, da jeg var bra neddopet, men sikkert ikke hyggelig å stå på siden min:-)Både jeg og mannen min pushet på før de begynte at jeg måtte få mye morfin. Ikke la de starte før du kjenner virkning. Jeg fikk også noen beroligende tabletter før vi gikk inn. Helt ærlig husker jeg nesten ingenting fra uttaket, og bra er det:-) Barnmorskene der er bare helt, helt, helt fantastiske. Har nesten lyst til å sende en blomsterbukett uansett utfall. Man føler seg så godt ivaretatt.

De hadde visstnok ikke tenkt å ta ut de siste, både pga beliggenhet og størrelse, men jeg hadde mast dem til å gjøre det - noe jeg er sjeleglad for.

Vi lå denne gangen på Crystal Plaza på Stureplan. Helt greit hotell, men standarden var ikke som de foregående gangene vi har vært der:-) Blir bortskjemt vet du:-)

Dere bestiller vel ikke hotell og reise selv?

Det gjør reisekontoret på ullevål.

Du må holde meg informert fremover hvordan det går med deg. Det har ikke akkurat vært mye hell med vi som har vært der det siste året, så en gang må jo være den første tenker jeg da.

Hva slags medisiner skal du bruke?

Annonse

Huff og huff... stakkar mannen din.. "Prepper" nå min så han er mest mulig forberedt..hehe.. han leste nettopp innlegget ditt.. Skal huske det du sier om å være sikker på at bedøvelsen virker. Vet fra tidligere UL at jeg har en eggstokk som ligger litt bakover på skrå(!), så der kan det sikkert bli smertefult når eggene skal ut.. Trenger ikke huske noe fra uttaket, skal jeg være helt ærlig;) Er ganske så redd for smerter..huff.. Fikk også et kjempegodt inntrykk av dem da jeg var der pluss de gangene jeg har ringt dem/de ringt meg.

Helse Nord vil faktisk ikke legge ut hotell for oss, så vi må legge ut selv. Har prøvd å argumentere, men svaret er at det ikke er vanlig praksis. Har seff lagt penger til side men-men... Heldigvis dekker de reisen da.. Bodde sist gang på SAS Radisson Viking, syntes det var bra ja. Fikk dekt rubbel og bit, ingen spørsmål fra Pasientreisekontoret på det, heldigvis. Jeg syns det er litt greit å ha bra standard, kan kanskje risikere å bli sengeliggende dagene etter uttaket?? ..også er jo frokostbuffen viktig da..hehe.. :)

Når det gjelder medisiner, er det Synarela spray (to om morgenen og to om kvelden). Lørdag er det sprøyter, puregon 150 IE. Hva hadde du?

Har UL den 28, da blir det kanskje justeringer??

Skal seff oppdatere her inne, det må du også gjøre. Hvordan er formen din nå da? ..og en ting til... Er det noen form for "aktiviteter" du anbefaler, som bør gjøres mens man er i Stockholm?

Jeg gikk på det samme. Synarela og Puregon.Veldig merkelig at det er så forskjellig praksis da mht hotell. Det er jo tross alt snakk om en del penger det også....

Ja, helt enig med deg at komfort er ganske viktig i en slik situasjon. Man ligger jo hele uttaksdagen, og bruker generelt mye tid der. Et tipsetter uttaket, hvis du kjenner du har veldig vondt: ta taxi! Vi gjorde ikke det første gangen, og det er ganske vondt å gå først 10 min (20 min med uttaksgange:-), sitte å humpe på tog, og deretter gå fra C stasjonen til hotellet. Vi betalte 500 for taxi (får det mest trolig dekket, og om ikke, var det verdt det uansett)

Aktiviteter ja. Skal dere ha med barn eller?

Hvis så, vet jeg at Susa anbefalte Junibacken i Djurgården.

Ellers så er det en del fine museer etc, men det kommer seg an på hva slags interesser dere har. Denne gangen var vi på Vasa museet og aquariet (begge djurgården)

Vasa museet er ganske spennende synes jeg da, selv om jeg egentlig ikke interesserer meg så voldsomt for slike ting.

Kino og konserter. Det blir liksom litt merkelig setting hele greia, man finner på ting egentlig bare for å få tiden til å gå, mens helt andre ting surrer og går i hodet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...