Gå til innhold

SKRAVLETRÅD! Så slipper vi å kuppe andres tråder;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, ja den bæsjinga er et evig tema. mamma sa at hun fikk et godt råd fra en gammel dame en gang. Hvis man spisset et såpestykket og stakk det forsiktig oppi endetarmen og rørte litt rundt, så ville det løsne.

Da jeg skulle måle om snuppa hadde feber her om dagen, så kom det plutselig en dæsj med bæsj ut da jeg dro ut termometeret. Da hadde hun ikke bæsjet på flere dager. Vet ikke om det kan hjelpe, eller om det var tilfeldig. Høres jo litt sånn nasty ut, menneh :)

Nei, det sies jo at man ikke skal bli forstoppet av morsmelk, men hvem vet... , det kan sikkert skje innimellom.

Sviskesaft funket som faan her i gården. Men sviskemost likte hun ikke. Gav de sykeste grøsse-grimasene da hun smakte på det. Pappan holdt på å le seg ihjel av henne.

Hun digger grøt. Hun griper etter grøtskåla og skal til å putte hele ansiktet oppi der. Da er hun så søt.

Fullammer du enda?? :)

Vi var forresten hos olderforeldrene hennes her om dagen. De hadde fått en liten valp i hus. En shetland sheepdog. SÅ SØT!! Hun lå på rygg og fikk valpen oppå brystkassa. Hun tok tak i den og skulle til å putte den i munnen. hehe :)

Og her om dagen var vi hos min mor. Hun har katt. Jeg holdt Lille M mot katten som lå i godstolen. Hun begynte å hylskratte. Bare å se på katten var megagøy. Katten syns ikke det var like gøy. han bare flyttet seg lenger og lenger unna. Tilslutt hoppet han fornærmet ut av stolen.

Du har jo gått sinnsykt masse ned i vekt da. Lucky you!! Det ble ingen trening på meg igår. Fristet ikke likevel. Har investert i en rockering som jeg bruker litt innimellom. Det er faktisk et av de treningstingene jeg har kjøpt, som jeg har brukt mest. Gøy med rockering. Men vet ikke hvor effektivt det egentlig er. Føler at magen buler som om jeg skulle vært i 6. måned. Magemusklene har blitt så slappe. Samme med ryggmuskulaturen. Har aldri vært så stiv, støl og sliten i ryggen før. Puppene er en historie for seg selv. De er så slappe og bananlange at jeg får ikke tak på dem en gang. Det er noen skinnlerver som bare glir unna. Har ikke fått strekkmerker da. Men det blir å bruke push-up i all fremtid :)

Igår la pappan M i halvåtte-tida. Hun begynte å sutre i 20:30 tiden, men jeg så at hun var stuptrøtt. Gav henne litt pupp og hun sov til halvett igjen, før hun fikk neste måltid. Sovnet igjen, våknet 05:15 for mer påfyll. Sovnet, også sto vi opp halvåtte. Var så imponert over at hun klarte å legge seg så tidlig, og ikke våkne tidligere på morgenen. Fryktet at jeg måtte opp klokken 05 inatt, fordi hun sovnet så tidlig på kvelden.

Nei, nå må jeg se litt på OL.

Ha en fin kveld! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vestlandsfanden: Der sa du noe - rockering! Det må jeg og begynne med! Det er effektivt altså - har sett det med mine egne øyne på andre. Funker kjempebra det, men det gjør jo litt vondt i begynnelsen, så de sier at man bare må rocke og rocke og bite tennene sammen. Det blir visst bedre etterhvert. Husk å rocke begge veier, hvis ikke blir du bare stram og slank i den ene sida ;-) Det er ikke tull engang ! hehe...

Kan stolt annonsere at jeg har gått ned 7 kg på 4-5 uker. Men har jo enda en del å ta av da! hehe..

Vesla fikk vondt i magen av brokkolien ja, tror jeg får holde meg borte i fra den! Men hun sov 6,5 time i strekk i går natt, og hele 9 timer i strekk i natt! Herlig!! Om hun våkner, sovner hun jo bare videre etter nattpuppen da, men det var så deilig for meg å sove 6 timer i strekk i natt...

Hun har begynt å veive som en propell hun også nå. Før var bevegelsene veldig mekaniske, de er det enda altså, men armene virvler mye fortere, og er litt mykere i bevegelsene liksom..

Hun er så blid og god atte *sukk*!..Men har skreket litt de siste par dagene. Spiste løk i går, og hun har skreket litt i dag og, men ikke mye da.

Traff pappaen både i går og i dag. I går satt vi der og bare gråt begge to på kafèen. Heldigvis var det såpass tidlig om morningen slik at det var ikke så mange der... I dag var vi på kina og spiste. Muntrere stemning da, men han er veldig tung for tia... mye hodepine òg.. Går ikke bedre med ham enda hvertfall..

Ellers har vi gått mye tur i det fine vinterværet! Gikk kjempelang tur i går med søstera mi. I dag var jeg med to venninner og trillet på tur, og satte oss på Peppes og drakk te og kaffe og spiste bittelitt. Herlige dager! hehe...

Klokka er elleve allerede. Får se å komme meg i seng! Natta!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei damer, jeg slår på tråden da det har vært så stille på skravletråden siste tid, kjente plutselig at jeg savnet livstegn og oppdatering fra dere.;)

Her har endelig noen spede vårtegn kommet, så igår kjøpte jeg solbriller, digg at vinteren er på hell.

Lillegutten er i godform, blir 4 mnd neste uke. Han har oppdager hender og føtter, liker å leke på matten sin under babygymmen, og sitte litt i vippestol å "se", på TV eller oss når vi spiser middag. Ler og griper mer målbevisst etter ting. Liker å leke fly med pappa og begynner så smått å skjønne "borte-titt-tei". Merker at storesøster synes han er mer morsom nå, han gir respons og ler når hun tuller med han.

Men begynt å våkne 3 ganger, minst, på natten for mat. Lagt på seg lite siste tid, så er vel sulten. Var på 3 mnd. kontroll på helsestasjon i går, er 61,5 cm og 6 kg. Må si jeg ble overrasket, jeg veide og målte selv da han var akkurat 3 mnd, da viste vekta mer (men det var på annen vekt på annet sted så sikkert ulikt innstilt vekt). Men han er blid og fornøyd, utvikler seg bra og spiser godt, så verken helsesøster eller jeg er bekymret, men skal veie igjen om et par uker for å kontrollere at han går opp, får evt begynne med litt grøt mm.

Hvordan er det med deres små, og mødrene?

Ha en super dag!

Skrevet

Så bra at tråden er i funksjon igjen! :-) Og hyggelig å høre fra deg også, Kgw. Gutten har det sikkert bra så lenge han er blid og fornøyd :-D

Her går ting stadig bedre. Har akkurat kommet hjem fra babysvømming nå (2. gang i dag), og det er skikkelig poppis. Gutten storkoser seg, og blir god og sliten etterpå. Forrige uke var vi på 3-mnd.kontroll (3 mnd + 6 dager), og han var hele 66 cm og 7940 g. Kanskje ikke så rart at han krever pupp ofte... Her også har det plutselig vært mange foringer i løpet av natta. Før kunne han sove 7-8 timer før han våknet, mens nå er det ikke mer enn 3-4 før første pupp. Etterpå blir det bare tull, av og på med puppen og urolig søvn resten av natta. Blir lite søvn etter 4-5 tida. Tor det fremdeles er noe luft i systemet, så kommer seg kanskje etter hvert når fordøyelsen blir enda bedre. *håpe, håpe*

Gleder meg på oppdatering fra dere andre, lenge siden sist nå.

Skrevet

Lenge siden denne tråden har vært på 1 siden...Her i huset har vi vært 1 uke på sykehuset med snuppis,hun er 10 uker nå. Hun fikk både RS virus og Norovirus på en gang,det var ikke moro:-(( endte med sondemating på sykehuset,det var IHVERTFALL ikke moro,men nå er vi hjemme igjen og hun virker mye bedre:-) Har gått ned 1,6 kg de siste 14 dagene så nå håper jeg på at de siste kg( 8,9 eksakt;-))har tenkt og forsvinne før barnedåpen:-) Ellers koser vi oss i vårværet,og triller tur så mye vi orker:-)

Skrevet

Huff da, Hønny-bunny, dette hørtes ikke noe særlig ut. Håper virkelig det går bra med snuppa di, det må jo være helt forferdelig når de små blir syke. En mors mareritt! Men setter jo ekstra stor pris på det når hun blir frisk igjen da.

Ellers har jeg kjøpt meg rockering nå, og i dag var det første gang jeg fikk litt taket på det :-) Var jo faktisk ganske morsomt når den ikke datt rett i gulvet. Svett ble jeg også :-) Så nå er det bare å vente på en slank og sexy midje... :-b Haha!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hei jenter! :-)

I dag rullet lille Kian fra rygg til mage for første gang! Han har øvet seg i et par uker nå, og plutselig i dag skjønte han at han må løfte hodet for å komme seg helt over ;-) Jeg er kjempestolt, og syns det er såå morsomt å se lilleknøttet mitt rulle seg fra rygg til mage og tilbake igjen på gulvet. Plutselig er han mer mobil, og det tror jeg han selv er veldig fornøyd med også. Han ser en leke han har lyst på, ruller for å ta den, og ruller tilbake for å leke med den, hehe :-D Han blir fem måneder om fire dager.

Og jeg har endelig funnet noe han liker å spise - avokado og bananmos! Det er en stor hit, og jeg har endelig fått nattesøvnen tilbake, hihi. I natt sov han seks timer i strekk før jeg vekte han for å gi han mat, og så sov han syv timer i strekk etterpå, og da var det morgen. Fantastisk herlig!!

I morgen skal vi på babykino igjen. Vi var i forrige uke, og det var veldig greit. De fleste babyene var i godt humør, og Kian syns det var veldig stas med en diger tv! Jeg gleder meg :-)

Skrevet

Jeg ble motivert av rockering Tiger..he-he så dro frem rockeringen igår og gjorde så godt jeg kunne i 15 min,må jo bli noen muskler av det? Eller hva? Kjempehormonell idag,har faktisk min 2 mens etter fødsel,og snuppa er bare 10 uker:-( kjipt med mens,blææ,og leser om alle som kan vente votter og vinter før den kommer tilbake grrr

Skrevet

Nå ble faktisk jeg også litt motivert, så nå skal det rockes :-) Dessuten er det så dritt-vær ute, så blir ingen trilletur i dag.

Ammer du, Hønny-bunny? Hørtes tidlig ut å få mensen, men det er vel individuelt. Tenkte kanskje det kan ha sammenheng med amming (skal jo fungere som prevensjon, sies det. Men litt skeptisk til det altså). Her er det heldigvis ingenting enda, 15 uker etter fødsel. Men så er jeg ikke akkurat verdens mest fruktbare heller, da. Hehe, blir jo aldri bra uansett :-)

Skrevet

Hallo!:D

Vesla sitter nå i vippestolen sin, det er bare gøy/ok i ca 5 min, så må forte meg hehe..;) I dag har vi vært på babysang, det var veldig koselig! Det likte hun! Koste seg og syntes det var spennende med alle lydene og menneskene. Jeg synes dagene er mer og mer artige nå som hun er mer bevegelig, har utvidet snakkespekteret og er mer med og nysgjerrig. Men å ligge på magen er pyton! Jeg må faktisk tvinge henne og holde henne fast, ellers snur hun seg i løpet av 2 sek. Gratulerer med baby som ruller fra rygg til mage, eelis! Det tror jeg aldri hun her kommer til å gjøre! Hun vil bare ligge på ryggen eller sitte hehe;) Hun er sta som moren sin! Nå er vippåestolen nok hører jeg.

Da var det tilbake til matta ved siden av meg igjen! Vi er fortsatt hos foreldrene mine, leiligheten er ikke i orden! De som liksom skulle vaske hadde ikke vasket bra nok, det er sot og svart overalt. I tillegg har vesla farang, hun kastet opp og hadde diare lørdag og søndag, og har hatt diare siden! Var på hs i går, men hun har heldigvis ikke gått ned mer enn 10 gram. Men har ikke lagt på seg noe da, så det er jo ille nok. Hadde masse diare i sted også, men hun virker egentlig frisk. Ikke feber eller noe. Hun får iallfall gått på do nå da!

Vi fullammer fremdeles, hun får bare tran i tillegg (ikke nå som hun har farang da). Kommer ikke til å introdusere mat før hun er 6 mnd. Dere som gir mat så tidlig, har dere ikke nok melk? Jeg lurer a

Skrevet

Der kom jeg borti noe, så det ble lagret for tidlig! Jeg lurer.., hva var det jeg lurte på? Det husker jeg ikke. Hm.

På 4mnd-kontrollen var hun 68 cm og veide 8,1 kg!:D Det er bra det, men hun må ha den vekta, så liker ikke at hun ikke har lagt på seg. Jeg hadde en annen helsesøster igjen, siden hun jeg har alltid er borte/syk. Hun sa at jeg skulle la henne gråte seg i søvn mens jeg satt hos henne, at barn som var lagt aldri skulle laes opp igjen. Men vet dere, det der er ikke noe for meg. Som regel vil hun ha litt mer mat, eller hun har bæsj i bleia (nå som hun har farang). Jeg synes leggingen går bedre nå, hun roer seg raskere enn før, jeg bare legger henne senere. Klokken 19-21 er for tidklig for henne, ikke for det, nå har hun sovnet ved siden av meg! Kanskje jeg skulle prøve å stelle henne og legge henne? Vi var oppe tidlig i dag.

Vi snakkes ladies!:)

Skrevet

Hihi.. farang er så bra ord. Her jeg bor er det ingen som vet hva det er, og de ser bare dumt på meg hvis jeg sier det :) Samme med kopptua..

Skrevet

Er ikke farang et bokmålsk ord? Hehe... Kopptua vet jeg hva er, men sier det ikke selv;)

Skrevet

Tror kanskje det heter omgangssyke.. på bokmål altså. Her på vestlandet sier de spysjuke. Men jeg sier farang allikevel jeg altså. Må prøve å holde på dialekten ;)

Skrevet

Jeg bruker både farang og kopptue, jeg :-)

Skrevet

Farang og kopptue er faste innslag i mitt vokabular også,

æ e trønder æ;)

Skrevet

Nå ble det veldig mange trøndere her.. hehe

Gjest eelis+kian
Skrevet

Haha, jeg lurte litt på "farang". Har hørt det før, men det var her inne. Aldri irl, hehehe.

Jeg syns egentlig ikke det høres norsk ut i det hele tatt, jeg. Kopptua derimot. Men jeg sier bare tua. Hva er egentlig en KOPPtue?

Skrevet

I samme gate som kopphåndduk kanskje? :)

Skrevet

Den tua du bruker når du vasker KOPPene. Husker ikke en gang hva det heter på bokmål... Og ja, æ e å trønder :-D

Skrevet

Oppvaskfille kanskje? :) Å æ e eksil-trønder :D

Gjest eelis+kian
Skrevet

E e tromsøværing, men tror aldri jeg har vasket kopper med tue :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...