snille_snille Skrevet 12. februar 2010 #76 Skrevet 12. februar 2010 Jeg prøvde ut den hysjemetoden på første lur nå nettopp (vanligvis på jeg trille han i vogna for å få han til å sove) og det gikk kjempefint! Håper det ikke bare var tilfeldig, jeg skal i hvert fall prøve på de andre lurerne i dag og ikke minst i kveld! Krysser fingrene og håper på det beste:) Hellobaby, hvis du har misstanke om noen låsninger kan du ta deg en tur til manuelterapaut, det er helt gratis. Det funka i hvertfall veldig bra her.
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 12. februar 2010 #77 Skrevet 12. februar 2010 Neida du husker riktig. ) Jeg bor i larvik.. Kunne aldri klart og sykle så langt. Mister pusten bare av og tenke på det... Er nok mer typen til tur gåing jeg. (eventuelt ski om det er føre) Har ikke store problemet med vekta så koser meg på tur! Har ødelagt kneet pga var aktiv i fotball og jogging på asfalt når jeg var ung.. Det var det kneet. Har opperert men ble aldri det samme gitt. Beundrer dere som har viljestyrke nok til og klare og bli med på noe så tungt.. Flink er du hellobaby. Du får hoppe på i 2011. ) Min lille frøken var akuratt som din jente. Hun skrek og slet med og få ut luft i en to timers tid vær natt. Vi har funnet ut hva som hjelper for henne. En time på kvelden tar vi og beveger beina hennes, holder hun på underarmen så hun får press på magen, holder hun over skuldra og beveger henne. Itillegg får hun miniform. Det har gjort underverker og hun er super lett og legge. Selv om hun ikke er kjempe trøtt ligger hun i senga si og koser seg med teppet sitt, sparker og bare oser seg. hun har jo blitt ferdig med fisinga tidligere på kvelden. Også sovner hun etterhvert. Er nydelig. Hun bir mer fornøyde og vi blir liggende i senga og le og beundre den lille kroppen som plundrer med teppet sitt. Før vi begynte med å hjelpe utr lufta før den ble et problem var det mer fortvilelse i heimen.. Ikke gøy for noen.. Det funket for oss i allefall. Hun har faktisk ikke hatt ondt på et par uker nå. Nydelig!
Hellobaby Skrevet 12. februar 2010 #78 Skrevet 12. februar 2010 I dag brukte jeg bare1 time på å legge henne, og det var med liten attpåtår fra puppen, promping og HYSJEMETODEN! Eelis+Kian - det funket jo! :-) Ikke heeeelt 100% da, men hun brukte bare halvparten av tida som hun vanligvis pleier. Jeg heller håper ikke at det var tilfeldig! Lykkeligeida: Jeg får ikke til det der som du beskriver. Jeg prøver å presse bena oppunder magen, men det kommer sjelden noe promp på den måte... Men jeg skal prøve å gjøre akkurat det som du sa i morgen. I dag var det ikke så veldig gale da, men hun prompet sikkert 10 sånne harde, kraftige promper mens hun skriker.. Stakkar gullejenta mi... Jeg vugger og susser og sssjjj'er og synger mens jeg stryker henne over magen... Det pleier å ta 1-2 timer, som oftest 2, men i dag tok det altså bare 1 :-) Skal ikke ha noe digg i dag selv om det er helg. Er så happy for har gått ned 6 kg nå, og er 2 kg fra startvekta, så nå skal jeg ikke ødelegge det med å spise snop. Kanskje litt lørdagsgodt i morgen siden poden skal ha, men det blir ikke mye! Jeg gleder meg til å bli kvitt dissefettet på sidene - kjenner bare hvordan det dirrer og rister på spinningen. Æsj.. Begynte å trene magemusklene for tre "ganger" siden, og jeg var skikkelig svak første gangen, men har allerede blitt merkbart sterkere allerede! Jeg er ikke typen til å drasse på ubrukelig fett på kroppen, og gleder meg til å se sterk, sunn og slank ut igjen! :-)) Nå får jeg gå og legge storebror. Så gleder jeg meg til nytt på nytt! Ha en god fredagskveld, damer!
Tigerpote Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #79 Skrevet 14. februar 2010 Hello ladies:) Hysjemetoden ja, jeg gjør vel noe lignende, men visste ikke at det var en "metode" heller hehe... Jeg pleier å stryke henne i ansiktet og synge/hysje, når hun gråter, og bøyer meg helt ned til henne. Noen ganger funker det, andre ganger ikke:) Faktisk går leggingen her ganske greit nå som papsen er her, jeg tror hun blir litt urolig av meg og melkelukta/mammalukta hehe.. Hun er fryktelig grinete på dagen da, jeg tror faktisk det er fordi vi har litt ræva døgnrytme; sover leeenge og legger oss sent. Tror det beste for henne er å stå opp om morgenen og ta en lengre dupp utpå dagen, for så å leke og styre litt, og roe ned mot kvelden. Etterhvert er målet å få henne til å sove ved 19-tiden. Det høres ganske skjønt ut, da har vi jo mange timer voksentid! Hm, 3 kg igjen til startvekta nå!:DDD Jeg ble så sulten og godesjuk da mannen min kom hjem(??), men har gått ned noen gram fordet! Lurer på hvor mye jeg kan gå ned på "trene ingenting, spise, gafle-dietten" hehe... Huff, sikkert kvalmt å høre på meg, dere som strever og trener og greier. Men jeg tviler på at jeg kan amme meg ned 17 kg, som er målet. Hellobaby, er du på vi som elsker tyrkia? Fortsatt god helg til dere alle.
Hellobaby Skrevet 14. februar 2010 #80 Skrevet 14. februar 2010 Heia! Hvilket forum er det da? Finnes det et eget forum for vi som elsker Tyrkia altså? hehe...
Tigerpote Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #81 Skrevet 14. februar 2010 Hehe, ja det heter "vi som elsker tyrkia";) fikk tipset av Mimi & Jakob her inne ganske nettopp;)
Hellobaby Skrevet 14. februar 2010 #82 Skrevet 14. februar 2010 Men hvor? Letet i boksen med alle dib-forumene... Det er jo skikkelig kult at det finnes et slikt forum! hehe..
Tigerpote Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #83 Skrevet 14. februar 2010 Nei, det er ikke her inne skjønner du;) google det, og gå på hjemmesiden til chris og logg på gjennom den (jeg kommer ikke inn via den andre linken).
Gjest eelis+kian Skrevet 14. februar 2010 #84 Skrevet 14. februar 2010 Å, Tigerpote, nå nærmer du deg! 20 små kilo til, så er du i mål! Tenk når du faktisk begynner å trene og ikke spise sjokolade (så slemt det hørtes ut...), da kommer du til å forsvinne ganske fort :-) Jeg tror forresten at jeg skal hive meg på sunnhetstrenden her inne, jeg har konstant dårlig samvittighet på grunn av det dårlige kostholdet mitt :-/ Er det trim nok å gå en times tur hver dag, eller bør jeg gjøre mer ut av det? Jeg ser en film på TV3, og jeg dåååner av Jude Law, han er så kjekk. Skulle likt å ha hans armkrok her nå ja, hihi :-) Nå har jeg og Kian plagdes litt med legginga de siste par dagene, men jeg fant ut at jeg har lagt han for tidlig. Jeg prøvde å legge han klokka halv 8, men han sovnet ikke før klokka 9 uansett. I dag la jeg han klokka 9, og da sovnet han med en gang. Og det burde jeg jo egentlig skjønt for leeenge siden, han har jo alltid tatt kvelden klokka 9! Jeg veide han sammen med meg på badevekta i dag, og jeg regnet ut at han veier ca 7,7 kg. Blir spennende på 4-mnd-kontrollen på tirsdag :-)
Tigerpote Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #85 Skrevet 15. februar 2010 Hallo eelis:D Ser vi sparer samme sum til ungene våre;) 300 kr/mnd her også, begynte i januar i år vi da. Får se om vi får spart litt mer senere. Tenkte at jeg må iallfall spare mer til henne enn jeg gir til fadderbarnet mitt per mnd hehe... (Selv om fadderbarnet er fattig og sikkert bruker pengene til mat.) Jepp, om 17 kg anser jeg meg selv som slank, og har da en bmi under 25, som jo er for normalt å regne. Vil ikke bli syltynn, men det er nok ingen fare for det heller;) Enn du, går du bare ned? 7,7 kg Kian ja! nesten 7,6 hun her på 3-mnd! Hvor lang er han? Du må skrive vekt og lengde i morgen da! Spennende å sammenligne:) Den legginga ja... Jeg har tatt "ferie", pappaen steller henne hver morgen og legger henne hver kveld;) Får litt dårlig samvittighet, ikke så mye for ham men for henne... Men jeg er jo her da:) I går tok legginga 3 timer tror jeg? Men flere kvelder har det gått ganske kjapt, virker som om hun blir mer sprelsk når det er jeg som legger henne;) Da går armer og ben som noen trommestikker! Skal snart gå i dusjen jeg, så vi får kommet oss ut en tur. Ha en god dag damer, vi snakkes:)
Kgw og Lillebror Skrevet 15. februar 2010 #86 Skrevet 15. februar 2010 Hei damer, sitter her mens lillebror sover og fikk så lyst til å skravle litt;) Vi har (inspirert av Eelis og Kian) bestemt oss for å begynne med legging i vuggen på rommet i kveld. Han har verdens søteste babyvugge, brukt den i ca 10 minutt tilsammen siden han ble født! Og jeg stresa og maste på mannen min om at vuggen måtte monteres og være i orden til han ble født, særlig... Med storesøster var vi så flinke (eller hun fant døgnrytmen) og lå henne kl 20.00 fra 8 uker, men denne karen er mer partyløve, liker å sitte oppe med mamma og pappa når vi tenker det er på tide å ta natta. Men, synes det er koselig, han sover jo hele natten og mye på dagen, så bra med kosestund på kvelden. Ellers merker jeg at han blir større, våkner og sovner med et smil, prater, ler og koser seg under babygym eller i vippestolen. Også blitt vill på å bade, både i egen badebalje og sammen oss i badekaret. Skal bli spennende å veie/måle på 3 måneders kontroll, han er blitt lang og stor, bruker str. 62 nå, og det begynner å bli kort i armene og bena allerede. Ellers ser jeg at flere jobber med å finne tilbake til før fødselsvekten.. Samme her, har vel 4 kilo igjen, og de er seige. Men stresser ikke med det, skal heller ta en ekstra innsats når ferdig med fullamming. Med storesøster lå jeg på med 10 kg og gikk ned 18 kg i løpet av kort tid da jeg var litt stresset førstegangsmamma og glemte å spise, medførte nedsatt melkeproduksjon. Glemmer ikke maten nå gitt, sulten støtt på både sunt og usunt. Det var oppdatering fra denne kanten, nå skal jeg ta med junior å rusle til bibilioteket og finne noe lettlest krim eller annet. Noen som har bok tips? Ha fin dag,
Tigerpote Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #87 Skrevet 15. februar 2010 Hei igjen:) Latskapen tok overhånd hos meg. Jeg kom på at jeg skulle ringe banken, betale regninger, undersøke pass til vesla, og gjøre diverse ting og tang, så dusj - og da var klokka plutselig mange, og jeg ble ettermiddagstrett og veldig hjemmekjær:) og syyykt godtesjuk, så nå har jeg spist sånn frossen mørk sjokoladekake med vaniljeis og te. Har dere smakt den kaka? Liten, mørk og med melis oppå, ligger i frysedisken. Menuett? Orker ikke reise meg for å se på pakka;) Så frøkna fikk luren sin (sover enda) på verandaen istedet. Hun skrek til i sted, men sovnet igjen i det jeg holdt på å manøvrere vogna inn igjen, så da så. Mannen er ute med venner, så da blir det mere dib til meg! I morgen skal vi ut ja, jeg vil på barselbesøk:) Har kjøpt gave, til en liten gutt! Litt artig å prøve å kjøpe blått også. Og skal gjøre en haug med ærender. Kgw, krim har jeg ikke peil på, men av lettlest litteratur vil jeg anbefale husmorseriene Livsarven, Cornelia og Legdebarna! Spesielt Livsarven. Nydelig serie! Skal også prøve Amerika! , men har da aldri tid eller ro til å lese lenger...? Vil også anbefale Marian Keys' bøker, spes De desperates cafe, den er så morsom og fin! Også shopoholikerbøkene av Sophie Kinsella. Liker også L.S. Christensen, men bøkene hans er litt "deprimerende" til tider, selv om de også ofte er morsomme og lettleste.
Hellobaby Skrevet 15. februar 2010 #88 Skrevet 15. februar 2010 Hello ladies! Tigerpote: Kjenner meg så godt igjen i det der med å bare glemme alt man skulle ha gjort, og spare det til neste dag. hehe.. Du er så heldig som har en sånn god mann som både står opp med, og legger babyen for tiden. Det skulle vært mulig å leie slike - jeg kjenner det hadde vært godt å bare slappe av litt av og til! :-) Skulle ha vært på hs og veid henne i dag (peleir å gjøre det 1 gang i uken). Men så kan jeg ikke kjøre bilen mer, så da ble det plutselig veldig vanskelig. Orket ikke å trille ned dit i nedbørsvær, for det er snakk om et ganske godt stykke... Kjente bare hvor forbanna jeg ble med tanke på hvordan det skal bli framover uten bil. Det kommer til å gjøre livet mitt mye mye mer stress og vanskelig. Kan gå til butikken selv om det er et stykke, men gutten min kan ikke gå i barnehagen hvis vi må GÅ bort liksom... Det hjelper ikke på humøret at jeg har fått mensen. Hater mensen.. Har bygget seg opp mer og mer hormoner over mange mange sager nå, og jeg er altså så jævli irritert inni meg, og trøtt og drit og lort. Føler meg som verdens dårligste mor, fordi jeg ikke orker å leke og le så mye med han største. Lillemor merker nok ikke noe da, siden hun sover så mye og ikke krever noe særlig.. I dag er bare alt galt. Savner det å være sammen med en mann, være en familie, ha litt mer orden på ting. Møkkabilen min blir altfor dyr å EU-godkjenne, så jeg blir som beskrevet oppfor, bil-løs i minst 3 måneder nå. Hvis jeg ikke får tak i en brukt, billig sykkelvogn som man kan sikre babyseter i, kan ikke gutten min gå i barnehagen mer før vi får bil. Hadde en tråd om dette på anonymforum i dag, sikkert noen av dere som så den. Men regner ikke med at så mange tilfeldige på anonymforum henger her, så ikke så farlig å ikke være anonym her, tenker jeg. Jeg er egentlig veldig happy, men pms'en som ikke har gått over enda, får alt til å virke så tungt og umulig.. Og det sniker seg en liten bitterhet over meg som jeg ikke liker - at jeg er alene - IGJEN! Når man er såpass "låst" som det jeg er, så hadde det vært så koselig om jeg hadde hatt en familie med mann og det hele, så hadde jeg ikke følt meg så alene om alt. Eller om barna da - jeg skal ikke klage, for jeg har mange gode venner og søsken jeg er sammen med ofte, og setter pris på. Er langtfra ensom. Men savner å være en ordentlig familie av og til.. Men det er hva jeg tenker og føler i dag. Normalt sett har jeg det jo superfint. Skal til med å montere lekegrinda til frøken. Det gjør meg i enda dårligere humør, fordi det er vanskelig å få det til alene, pluss jeg hater å skru. Gidder ikke å invitere venninner på besøk heller i dag, for føler meg så crap. Men over til noe mer gøy. Bøker. Jeg elsker å lese bøker, både krim og alt mulig annet. Jeg fikk kjempelyst å lese bok igjen nå - har ikke lest noe siden før fødselen. Men akkurat nå har jeg lånt dvd-serie av Sopranos, så etter jeg har montert lekegrinda, så skal jeg sette meg ned med en kopp te, og kikke litt på det. Så er det leggetid tiiiidlig i dag, så kanskje jeg slipper å være i dårlig humør i morgen også :-) PMS sucks. Mye verre enn alle gravidhormonene tilsammen. Jeg følte meg ikke hormonell en eneste gang faktisk, da jeg var gravid, og ikke etterpå heller. Ha en fin kveld! (Jeg er sikkert glad og fornøyd igjen i morgen!)
Kgw og Lillebror Skrevet 15. februar 2010 #89 Skrevet 15. februar 2010 Hei damer, takk for bok og DVD tips. Jeg digger Sopranos. Endte med å låne noe svensk krim, orker ikke lese noe tung litteratur, knapt jeg får lest litt krim på senga for jeg svimer i søvn på kvelden. Akkurat nå sitter jeg og hører på at pappa legger lillebror. Fått bad, pysj og masse mat før legging, hører han skriker til i mellom, må si jeg er spent på om han sovner i vuggen istedet for på sofa eller vogna sammen oss... Hello baby; Jeg skjønner godt du blir lei, både av PMS som er pyton, og av å være alenemor. Det er slitsomt (og vidunderlig )å ha barn, og blir ikke enklere alene, uten bil og med mensen! Synes du er tøff! Oppss, lillebror gråter, må opp å sjekke ståa... Natta
Hellobaby Skrevet 16. februar 2010 #90 Skrevet 16. februar 2010 Kgw og Lillebror: Tusen takk for det! Merker at alt har med psyken/hormoner å gjøre for min del, for nå har jeg plutselig begynt å glede meg til å sykle i stedet for å kjøre. Merkelige greier, men har liksom prøvd å tenke på alle fordelene det er å sykle framfor å kjøre. Det er jo bla helsegevinst, ungene får frisk luft/jeg får trim pluss frisk luft, og jeg sparer miljøet og penger til bensin. Det blir bra! Har jo så flaks oppi uflaksen da vettu - fant en brukt sykkelvogn med seler som man kan sikre babybilstoler med og hele pakka liksom. Og det for bare en tusenlapp. (Det er altså kjempebillig for en sykkelvogn, hehe,,,) Det blir jo så koseli for de to å sitte inni "kjerra". Skal lage det lunt og godt med tepper og sånn, så tror det skal bli litt gøy for han eldste! Jeg kjenner jeg får litt angst fremdeles av tanken på lille babygullet mitt baki der, men de som hadde hatt vogna, hadde kjørt med baby baki selv, og det gikk jo helt fint det. Må bare sykle litt sakte og forsiktig, så er det sikkert ikke så skummelt som jeg ser for meg likevel :-) Mensen kom jo big time i natt. Det var rett og slett forløsende. Humøret er meget bra igjen, heldigvis! Begge ungene var sovna før kl åtte i kveld, så det er jo rene luksusen. Lekegrinda ble en suksess - hun har aldri ligget så lenge for seg selv og kikket som i dag. Veldig rart egentlig, siden jeg har jo samme babygym'en oppi der som jeg hadde på gulvet tidligere. Men nå har hun en uro òg. En stor, flott og fargerik en. Kanskje det var den som var så gøy, eller kanskje hun syntes det var litt lunt og godt å ligge oppi der..? Hm.. Uansett - hun storkoste seg hvertfall! Nå skal jeg se på Sopranos resten av kvelden! Kos dere jenter! :-)
Gjest eelis+kian Skrevet 16. februar 2010 #91 Skrevet 16. februar 2010 Hm, krim leser jeg sjelden, men en virkelig bra bok er Lolita av Vladimir Nabokov. Jeg tror jeg har lest den en syv ganger, og den er fortsatt like fin :-) Hässelby av Johan Harstad er også god, selv om jeg egentlig ikke skjønte den helt. Haha. Skrivestilen hans er morsom da, og boken er underholdende. Nå har jeg begynt å se Grey's Anatomy. Supernatural har "ferie" frem til 25. mars, og jeg trenger noe å gjøre i ventetiden, så jeg ikke blir gal ;-) Og jeg må si at Grey's Anatomy er en bra serie, faktisk. Jeg så hele sesong 1 i løpet av to dager! Vi var på barseltreff/babykontroll i dag. Kian er 7541 gram og 62 cm. Han har altså bare vokst én cm i lenga, men lagt på seg nesten ett kilo, så jeg er meget fornøyd! Jeg har en liten trille, hihi. Også var vi sammen med mor/barn-gruppen fra Amathea også, og vi planlegger en heidundranes tur ut på byen om ikke så alt for lenge. Det hørtes utrolig herlig ut, og da skal mamma få sitte barnevakt. Hun holder på å mase hull i hodet på meg om å få passe gutten, hehe ;-) Har dere vært noe ut på byen etter at dere fikk babyene deres? Og gjett hva! Kian sovnet HELT AV SEG SELV i kveld! Uten å klage, uten å sutre, og uten å gråte. Jeg hysjet ikke en eneste gang! :-D
Hellobaby Skrevet 16. februar 2010 #92 Skrevet 16. februar 2010 Heia eelis+Kian: Han er jo blitt stor da når han veier så mye! Det er så kjekt når de legger så godt på seg.. :-) Jeg var ute en liten time på "byen" da hun var 7 uker. Men jeg fikk så intenst dårlig samvittighet av at jeg hadde drukket, at jeg venter til 13.mars med å gå ut igjen. Da skal vi feire min 30-års dag med en haug med folk, og dette har vært planlagt siden i høst. Da er snuppa litt over 3 mnd. Jeg har overhodet ingenting i mot de mødrene som tar seg en fest selv om de har baby - så lenge babyen har det fint hos besteforeldrene eller pappen f.eks. Det er mange her på Dib som mener man er en dårlig mor hvis man går ut på byen, eller i det hele tatt gjør noe som ikke inkluderer babyen.. Jeg blir litt oppgitt da.. Så lenge babyen er i gode hender hos noen i familien som babyen har blitt litt "kjent" med, så synes jeg at det skulle vært obligatorisk for mødre å ta seg en kveld "fri" i ny og ne. :-) Bra gutten din sovna så fint i kveld! Begge mine sovnet før åtte i dag, deilig.. :-) Får finne senga jeg òg nå! Natti! :-)
Gjest eelis+kian Skrevet 16. februar 2010 #93 Skrevet 16. februar 2010 Hehe, jeg er enig med deg i det, damene her inne er ofte litt i overkant hysteriske. Alle trenger litt "fri" iblandt, hvis ikke blir man gal. Jeg vil tro det er godt for både mor og barn å få utvidet omgangskretsen litt. Barnet må jo bli vant til andre mennesker også! Og så lenge barnet har det fint hos en trygg barnevakt, og mammaen koser seg ute på byen, så hvorfor ikke :-) Det eneste er at pappaen til Kian påstår at han ikke vil ha flaske, så det må jeg finne ut av før jeg sender han avgårde, hehe. Jeg tror egentlig ikke noe på at han ikke vil ha flaske - det tar bare litt tid før han skjønner hva han skal gjøre med den! Han er jo vant til å bare få pupp, så det er klart at den derre gummigreia er fremmed for han. Ja, er det ikke herlig å få noen timer for seg selv på kvelden! Og tenk at begge dine to legger seg så tidlig. Wow :-)
Hellobaby Skrevet 17. februar 2010 #94 Skrevet 17. februar 2010 Hei og hopp! Tigerpote: Jeg var inne på den sida der, men skjønte ikke helt hvor forumet var... Hvordan går det med dere? Her går alt kjempefint igjen etter en liten pms-nedtur for et par dager siden. hehe.. Nå gleder jeg meg til snøen forsvinner, og jeg skal sykle gutten min til barnehagen med sykkelvogna. Lille Miribella (begynte å kalle henne det for tull, og nå har det blitt en vane, kanskje uvane) sitter trygt i babybilstolen sin inni der, så det skal være helt safe, liksom.. Pluss har funnet en alternativ vei som jeg ikke visste eksisterte engang, som gjør korter ned turen med sikkert 3km! Det blir jo bare herlig å få trimmet av meg fettet - jeg liker frisk luft og det å trimme meg. Så fra å sitte og grine, og nesten få lyst å kaste tallerkener vegg imellom av frustrasjon i helga, så faktisk GLEDER jeg meg! hehe.. :-) Det der med å få bebisen til å ta flaske er jo litt sånn forvirrende for de i begynnelsen. Men føler ofte at mannfolk ikke har hele selvtilliten på akkurat slike ting, og gir opp litt for fort. Må bare være litt tålmodig, så tar han jo flaska tilslutt! Men øv ham litt på det et par dager før du skal ut, så blir det kanskje enklere for pappaen. Nå skal jeg få på litt høy musikk her og vaske litt! Miriam ligger i vogna og sover. Det er bare helt fantastisk så godt hun sover ute! Og med babycall og vinduet litt på gløtt, vet jeg at jeg garantert hører henne når hun våkner, så det er jo berre lekkert! Ha en fin dag!
Gjest eelis+kian Skrevet 17. februar 2010 #95 Skrevet 17. februar 2010 Jeg vet at han tar flaske, jeg har øvd en del på det tidligere. Så jeg regner med jeg bare må hive meg i øvinga igjen, og si til pappaen at han ikke må gi opp, så går det seg til :-) Han passet lille Kian i dag mens jeg hadde kjøretime, og det går myye bedre nå enn før. Mye fordi pappaen endelig har skjønt at babyen trenger søvn, så han triller tur i en times tid etter at jeg har dratt, og det er fint! Nå ligger han ute i vogna og sover igjen, trøttingen min. Han har blitt kjempeflink til å sove på dagtid, og jeg tror det henger sammen med legginga, hehe... Nå er det Grey's Anatomy og SJOKOLADE! :-D
Tigerpote Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #96 Skrevet 18. februar 2010 Hallo igjen:) Så deilig det høres ut at legginga endelig sitter! Her går det i bølgedaler til gangs... Vesla var så trøtt ved 19-20-tiden, og var klar for legging litt over kl 20 tror jeg det var. Det var hyl og skrik, men endelig sovnet hun, for så å våkne igjen og illskrike. Hun skriker sånn at jeg nesten blir redd, høres ut som om stemmebåndene revner...? Hun har visst masse luft i magen stakkar. Fiser mye, og de lukter ikke godt (men jeg liker å lukte på dem!) hun har jo knapt bæsja på 2,5 uke. Ringte den der helsestasjonen, men lurer egentlig på om det er et omreisende cirkus istedet, for der hadde de stengt tlf pga sykdom?? Wtf? Vi befinner oss da i en annen by, hos foreldrene mine. Husverten vår presterte å sote ned hele leiligheten vår da han skulle rengjøre ovnen vår, så der kan vi ikke bo. Bodde en natt på hotell, og trodde forsikringsselskapet skulle få vasket den ned dagen etter, men NEIDA. DET KAN TA MANGE DAGER DET!!! GRRRRRRRR!!! Jeg er veldig hissig nå kjenner jeg, det er så irriterende siden det ikke var vår feil. Vi hadde planer før mannen min må dra tilbake, så må vi istedet bruke tiden vår på dette. Må betale en egenandel på 3000 kr (takk Gud den Store for at vi har innboforsikring uten tak), men det synes jeg da ikke er riktig at vi skal betale. De sier uansett at de skal klare å rengjøre alt. Heldigvis var det "bare" yttertøyet og klesvasken som ble beræørt, og ikke klesskapene. Men i tillegg kommer jo babyutstyret vi NETTOPP HAR KJØPT; lekematte, vippestol, leker, babygymmen... Sofa, tv og pc må renses, cder, bøker etc etc. Jeg var ganske så vred, og kjenner at jeg er det enda. Koselig å besøke mamma og pappa, men det var ikke det vi hadde tenkt nå. Måtte avlyse barseltreff, barselbesøk, ærender osv. Hadde vesla på verandaen da det skjedde, men hadde henne til legevakt likevel (trillet henne inn og inn på soverommet, som var avstengt), hun var heldigvis fin. Jeg var helt svart i nesa og overalt jeg. Men det gikk bra. Kan ikke skylde på pms heller jeg da;) Jeg hadde litt pms før, men har gått på p-piller så lenge at jeg husker det knapt. Blir spennende å se hvordan det blir når jeg får mensen tilbake! men kan ikke huske noen pms da vi prøvde på å bli gravid. Høres jo litt greit ut med sykkel også da, Hellobaby:) Jeg tar buss jeg. Hater å kjøre bil, med mindre jeg kan kjøre i 40 hehe, og det passer jo fint i og med at jeg er en "Rødter" - Rødt vil jo ha flere syklister og fotgjengere, og utbygging av kollektivtransporten. Jeg greier meg helt fint i hverdagen, men når vi skal til mamma og pappa, ja da vil jeg ha bil også. Baby, vogn, bilstol, katt, bag og koffert er VEL mye å dra med seg på toget, spesielt om både katt og baby skal skrike... eelis, så liten gutt du har da??? Hihihi, hun her er jo større;) Ut på byen ja, jeg ser ikke ned på de som går ut på byen, men jeg hadde ikke orket det selv, får separasjonsangst av tanken! Har vært til frisør noen timer og sånt da. Men byturen (helaften/natt) er jeg ikke klar for:) Men, kos deg med 30-årsfeiring Hellobaby! Det fortjener du! Kanskje annerledes for dere som er alene hele tiden, da er det kanskje viktigere å komme seg ut litt.
Kgw og Lillebror Skrevet 18. februar 2010 #97 Skrevet 18. februar 2010 Hei damer, grøss, høres helt forferdelig ut å bli "sotet ned", skjønner du er sur, jeg ville blitt illsint!! Bra ikke vesla ble påvirket på noen måte da. Jeg er helt enig i at det bare er sunt at mor får en tur ut så lenge det er trygge og kjente omsorgspersoner som passer babyen. Selv har jeg ikke vært ut ennå, men ikke kjenner jeg vil ta en tur på kino, pub el lignende etterhvert nå. Bursdag i mars, så kanskje finne på noe da.. Ellers begynte vi med legging i egen seng til fast tid for lillebror. Han ble 3 måneder i går, og har begynt å rulle fra mage til rygg og så har han oppdaget tærne sine. Ser helt vill ut i blikket når han sitter i badekaret og beundrer sine søte små tær!! Men, tilbake til legging: det har gått fint. Lagt han etter bad, mat og kos, og han han virker glad over å legge seg. Ligger og prater og titter rundt seg og sovner. Tar minst en halvtime før han sovner, og jeg sitter inne til han sovner for gi smokk, og passe på litt. Sovnet før kl 21 og deretter våknet i 06-tiden for mat, før han sover til 08. deilig!! Men, fører til at jeg får mindre søvn, blir sittende lenge oppe i stedet for å køye sammen han i 22 tiden. og nå står lillebror opp i 08-tiden i stedet for å sløve til 10. Men, fint å fått litt orden på kveldene. Ha en super dag
Tigerpote Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #98 Skrevet 18. februar 2010 Hei igjen. I morgen er det faktisk 3 uker siden hun bæsjet ordentlig, hun har bare hatt litt spor, og en bæsj (moderat mengde, men burde jo ha vært litt mer) for ca 1,5 uke siden. Ringte hs i byen her, siden "min" hs har stengt (grrrr, er hissig om dagen), og hun bad meg massere magen (det gjør jeg hver dag) og endetarmen med olje. Prøvde det i sted, men null effekt foreløpig. Fikk også beskjed om å prøve litt sviskesaft, hun fikk 2 små t-skjeer av meg. Håper på effekt! Hun har skreket ganske mye i dag også, og vil ikke ha så mye mat:( Mannen er her fortsatt! Men snart må han dra. Kjenner at jeg har lyst til å lenke ham fast og nekte ham å dra!;D
Kgw og Lillebror Skrevet 18. februar 2010 #99 Skrevet 18. februar 2010 Hei Tigerpote, lillemann er også en som sjeldent bæsjer, nå er det vel en drøy uke siden sist. Pupper din lille? Helsesøster på min helsestasjon (de er for det meste åpen og tilgjengelig, hi hi ) så at barn som fullammes ikke blir forstoppet og at det er like naturlig å bæsje daglig som ukentlig eller annet. Men, blir jo et problem hvis babyen får smerter og ubehag. Gutten min får ikke vondt, men merker han blir litt prompete og urolig i kroppen dagen han skal "på do". Jeg masserer også magen med olje og tøyer og bøyer litt på bena, med vekslende hell må jeg si. Ja ja, vi blir opptatt av de små og nære ting når vi blir mødre gitt
Hellobaby Skrevet 18. februar 2010 #100 Skrevet 18. februar 2010 OMG! Så stress du har det akkurat nå da! Ikkeno gøy med baby og alt. Jeg hadde fått helt krekla jeg og! Hvordan i huleste klarte han et da?? Her i gården har vi alarmsystem som hyyyyyyler i mitt hus, og i de to naboene sitt hus, og i fjøset. Vi skulle steike grandi eller noe i jula, og hadde glemt å vaske steikebrettet etter pinnekjøttet, og osen bare freste oppav ovnen og utløste selvføøølgelig den der fellesalarmen! Tror du ikke bonden ville ha forklaring på hvorfor vi ikke hadde vaska den steikepanna over tlf når jeg ringte ham for at han skulle slå av alarmen? "Hææææææ? Kæ saie du???!. Jævla mf dust! Gutten min ble superstressa og begynte å vræle, og bebisen på 1 uke begynte å grine og bonden skulle vite hvorfor vi hadde glemt å vaske steikebrettet??! OMG. Han fikk da skrudd av denne alarmen, og kom travende over med bollesveisen og olaskjorta si. Jeg stod med melkesprengete pupper og en skrikenede baby på armen og måtte redegjøre i detaljer hva som var skjedd.. Jaja, det ordnet seg jo.. Skal mannen ut å reise igjen? Det er jo enda mer stress - når "ting" skjer, er det veldig ok å være to om det. Men sånn er det jo ikke alltid da! Du får bare tenke på at det sikkert blir litt gøy og å gå ut og kjøpe alt nytt igjen. Dere har en forsikring som dekker alt, og vel så det? Jeg har kjøpt alt brukt nesten. Noe på tilbud, men ingneting til full pris. Har aldri hatt god økonomi, da jeg stort sett har vært; først student, så alenemor-student i mitt voksne liv. Ja, det der med å sykle - jeg synes det er veldig ålreit, for det er sunt for meg, lommeboka og ikke minst miljøet! Har reist mest med buss jeg og før i tiden da jeg bodde mer sentralt. Men her må jeg egentlig ha bil hvis jeg vil komme meg noe sted. Hadde kollektivtrafikken vært mer utbredt og billigere, hadde jeg og definitivt heller busset enn kjøre bil! Har god togforbindelse da, men bor 3 mil fra Stavanger, og det koster flesk å ta toget dit. Skal man på det berømte shoppingsenteret, Kvadrat, eller til Babyhop og Barnas hus, må jeg først gå 2-3 km til toget, så ta toget, og så ta buss. Litt stress egentlig, for jeg pleier ikke å ha HELE dagen på meg! hehe... Men fartet lange veier da jeg bare hadde gutten min å "drasse" på :-) I dag hentet den kjempesnille lillebroren min sykkelvogna for meg! Han er rørlegger, og kjører stor bil rundtomkring, så fikk anledning til å hente den i dag. Herlig! Har den hjemme nå, og ble littegrann betenkt over plassen da bilstolen til bebis er ganske bred, og den var jo ganske liten egentlig. Men storebroren er temmelig smal, så kanskje det går. Hvis ikke det går, så har jeg en haugammal bilstol stående på loftet til mamma som jeg sikkert kan bruke. Den er ikke særlig sexy eller av nyeste dato, emn den gjør jo sin jobb uansett da! Her som jeg bor, er det nok en tendens til at folk er litt sånn "showoff", og skal ha typisk reimadresser til barna, de dyreste vognene, den feteste bilen osv.. Men jeg er ikke sånn! Føler presset, men jeg har lovet meg selv for mange mange år siden at materalismen - den skal jeg aldri falle for! :-) Kvalitet er jo selvsagt bra - jeg har faktisk reimadress til kidden, og jeg har emmaljunga-vogn. Men dressen kjøpte jeg på salg, og vogna brukt på Finn, så da er det jo fint. Utrolig mye fint av kvalitet man kan få kjøpt brukt der til barna! Som oftest er jo ting så lite brukt, at det ser nytt ut! Angående det med seperasjonsangst - lillemann var kolikkbaby (jeg var alene med ham fra 1 uke før fødselen hvor faren svikta) - da var det veldig deilig å komme seg ut og puste litt! Jeg tenkte på lille gutten min de gangene jeg var ute på noe uten ham, og fikk litt dårlig samvittighet, men nøt det noe helt sinnsykt også. Hadde enda mer dårlig samvittighet for barnevakten egentlig. Jeg visste jo at han skrek, at mamma fikk gjennomgå osv, men samtidig trengte jeg det så sårt! Det var uhyre sjelden jeg "separerte" meg fra han, men de gangene jeg gjorde det, så var det en slags "dårlig samvittighet/jeg fortjener dette-følelse" . Det var definitivt, for min del, sånn at det at jeg var alene skapte et litt annet behov for å gå ut enn hva det ville ha gjort dersom jeg hadde hatt en mann. Denne gangen derimot, er jeg jo blitt litt eldre, og kjenner ikke på at jeg har lyst å gå ut på byen. Men det å være sosial med andre, det kommer jeg nok aldri til å "vokse" av meg. Og det som er typisk da, er jo at vi venninner samles i sosiale lag i helgene, og det blir litt vin, og ofte en bytur. Jeg er 30 år, men nesten alle venninnene mine fra barnsben av, har verken type eller barn. De er sånn sex in the city-folk, så da havner jeg litt utafor der, kan du si! hehe... Singel- ja! Sex in the city - nei! Ooops, på tide å legge seg! Noe som er litt rart - på dette forumet er jeg helt "megselv" og føler det er intimt nok til å prate åpent og fritt. Beveger jeg meg over til anonymforum, derimot, så er det en helt annen verden, og jeg er veldig nøye på hva jeg skriver. Ganske rart, egentlig, for alle kan jo se hva jeg skriver her òg... ! Natti da dere, håper bebisen deres er "snille" i natt - et begrep jeg ikke synes noe om, da en baby som skriker mer enn et annet ikke er mindre snill! Halloooo! Er det bare her vi bruker det begrepet, eller sier man sånn over hele linja? Klemz!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå