Gå til innhold

Hvilke særegenheter har din baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen her på 6 mnd gjør mange morsomme ting :)

* Han ler på både inn-og utpust :) Skikkelig "knegging"

* Sitter og ligger mye med beina i kryss (det gjorde han på tidlig UL også :) )

* Han pleier å holde pusten og deretter slippe den sakte ut og så ler han etterpå :) (har vel funnet ut at han kan kontrollere pusten sin)

* Når han ligger på magen og leker, pleier han ofte legge hodet ned på venstre arm mens han leker med høyre arm :)

* Han sparker masse!!! Spesielt når han legges i vognbagen for å sove- da MÅ han sparke masse før han sovner :) De små beina går jo som trommestikker

* Av og til når han gjesper så slipper han pusten ut saaaaakte samtidig som han lager lyd med stemmen :)

* Lager masse koselyder når han sover (har blitt mindre av det etterhvert som han har blitt større da)

* Vil alltid ligge og kjenne på ansiktet mitt når han dier (nesa til mor er god å klype i ja :) Hehe )

Dette var noe jeg kom på i farta. Litt gøy å høre hva andre babyer gjør som er spesielt akkurat for dem :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna her er også 6 mnd :o)

*Når hun ligger på magen på gulvet å leker, så sparker hun med bena i gulvet hele tiden, så bestefar som bor i 1. etasje hører godt når vesla er våken ;o)

*Hun liker veeeldig godt å leke på gulvet for seg selv, krever lite oppmerksomhet og stimulans, hun underholder seg selv

*Hun gjør seg til ved å løfte på overleppa, rynke nesa, og liksom fnyse inn og ut. Flirer liksom... Veldig gøy!

*Klorer meg på puppen som en kattunge når hun spiser

*Ler seg ihjæl når vi danser for henne

*Eeelsker katten, dagens høydepunkt er hvis pus gidder å legge seg på gulvet med henne. Da blir det mye lugge-klype-kosing

*Også har hun en fascinasjon for ledninger. Så de skal tygges på og dras i til mors store frustrasjon ;oP

Hihi.. ;o) Sikkert mye mer hvis jeg får tenkt meg om da... De er jo så sjarmerende disse små :o)

Skrevet

Hehe, min baby nærmer seg med storskritt 6 måneder, kun to uker til. Hun gjør akkurat det som din tass gjør, ikke noe unntak. Det ble faktisk stille en periode med de koselydene, men det har heldigvis tatt seg opp igjen. Det er så skjønt og deilig å høre på. I en periode hadde hun det for seg, at hun skulle teste stemmen sin, da ble det litt sånn "hyling" og "skriking", var litt frusterende å høre på, må jeg bare innrømme.

Skrevet

snuppa nermer seg 5 mnd, å gjør egebtlig veldig mye rart..

-når hun ligger på stellebordet sparker hun konstant med beina.. ikke likegreit for mamma å bytte bleie da nei:)

-får latter krampe når jeg ler.

-vær gang hun ligger ved puppen å får mat.. så klyper hun meg enten på innsiden av arma(auu) eller så drar hun i bh-stroppen å slipper.. liker å være litt slem tror jeg;))

-nårhun spiser mat er hun så besett til å frese alt ut igjen på mamma eller pappa..

- når hun bader så kommer halve vannet på gulvet.. artig å sparke å slå i vannet.. men ikke likså gøy når det kommer i øye.. hehe..

-lager koselyder å småflirer litt i søvne..

-har en fast babble stund før hun legger seg.. høres ut som hun sitter å klager noen ganger!!

er mye mer.. men vanskelig å komme på..

Skrevet

* Hvis jeg holder Mini og noen kommer bort og hilser på henne, smiler hun stort før hun gjemmer ansiktet sitt ned mot skuldra mi, som om hun er flau.

* Når hun skriker høres det ut som hun roper "Neeeeiii, neeeiii, neeeiii" (nevøen min på 3 var på besøk her i dag, mini skrek og da kom han inn fra et annet rom og sa "jeg hørte at hun sa nei").

* Når hun bader er hun helt vill. Plasker i ett med både armer og ben og sperrer opp de store blå øynene.

Skrevet

Tassen sier forresten "mamma" :) Hvis han blir grinete/sutrete så sier han "mamma" :)

Resten av dagen kan han sitte og si "mamamamamamamamama" i lange stunder :) Men det er jo ikke sikkert at han faktisk skjønner hva det betyr da :)

Skrevet

Jenta vår er 4,5 mnd

- Når hun er mett lager hun brrrrum-lyd med leppene og spytter ut maten :P

- Hun sover med øynene åpne av og til :o Egentlig litt skummelt :P

- Hun sitter i lange stunder og prater meg seg selv. Lyse og høye toner som om hun skulle vert sopran :P

- Når vi legger henne om kvelden skriker hun så krakilsk at det høres ut som om noen slår henne. Godt vi ikke har naboer :P

Gøy tråd!

Skrevet

gutten vår er snart 7mnd (tiden går kjempe fort)

-når han ligger på gulvet å leker, legger han ofte hodet på høyre arm og ligger og slapper av og ser ser rundt i rommet.

-vipper seg over på siden og ligger og balanserer kroppen, det er visst kjempe gøyt.

-finner alltid merkelappene på lekene sine og leketeppet og tar på de og studerer de leeenge

-når han sitter i tripp trapp stolen sin og får grøt, gaper han kjempe høyt med munnen lenge før skjeen kommer

-når han ligger på stellebordet ruller han seg på siden og holder seg hardt i kanten på stellebordet (har sånt stellebord med høye runde kanter som han kan ta armene rundt) har ikke tid til å ligge på ryggen til mor og far sin store frustasjon, men får han en leke eller pakken med våtservietter eller noe annet i hendene, ligger han i ro til vi har skiftet bleie.

-smatter og suger på tungen sin når han er sulten eller ser andre spiser

-skrattler når noen vinker med øyenbrynene til han

-spreller med armer og bein helt desperat når han hører musikk, akkurat som han danser, veldig morsomt å se på

-syns det er veldig gøyt å komme utenfor leketeppe og slå med håndflaten i gulvet

-elsker å plaske i vannet når vi er på babysvømming, plasker så mye at de andre babyene blir redd han, hehe, så vi må ikke stille oss forsiden av de minste babyene

-elsker å dusje, og tar ut tungen for å drikke vannet

kunne sikkert skrevet myyye mere, er så mange artige ting han gjør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...