Gå til innhold

Sen/forsinket EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå på cd 16, har testet el siden cd 8 uten å få positiv test. Noen som har vært borti det samme? Blir litt bekymret over at el er så sen for jeg har lest at det ikke er bra med tanke på om man skulle bli gravid den pp el er sen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Hvorfor er det ikke bra med tanke på om man skulle bli gravid? Jeg har også EL noen dager senere denne måneden. Men jeg har konkludert (hehe) med at jeg MÅ ha vært gravid forrige pp men at det har gått til grunne rimelig fort og derfor forårsaket 3 dager for sen mens. Og derfor har EL noen dager forsinket også! Hihi... Grunnen til at jeg tror dette er at jeg hadde masse symtomer på graviditet og en delvis positiv graviditetstest. Huff... Skjønte du noe av dette? :P

Du får nok bare fortsette å teste så kommer den nok dinglende! ;) Men regner du IKM 14 dager etter EL??

Klem

Skrevet

Jeg googlet "sen eggløsnng" og kom over dette på lommelegen: "Et sent eggløsningstidspunkt kan tyde på en hormonell ubalanse, og en hormonell ubalanse kan være en risikofaktor for abort". Men det står også at "det ikke er eggløsningstidspunktet som bestemmer eggkvaliteten. Men jeg vet ikke... Man blir jo litt halv-gal av denne prøvingen og leser det man kommer over så...

Huff, kjedelig når det blir sånn kluss, og at du i tillegg hadde en delvis positiv test..

Jeg har bestilt flere el tester, men de har ikke kommet ennå, så i dag får jeg ikke testet. Hopper i høyet for sikkerhetsskyld;) Satser på at testene kommer i morgen. Merker det uansett på puppene når el har vært. Har ihvertfall gjort det i det siste. :)

Ja, jeg regner IKM ca 14 dager etter EL:)

Lykke til, og takk for svar:)

Regner ikm

Skrevet

Har sannsynligvis hatt 14 dager for sen eggløsning selv denne perioden og min lege beskrev det slik:

I forrige periode (da spottet jeg en mnd i strekk), så klarte sannsynlivis ikke kroppen å få til en ordentlig eggløsning og derfor ble det bare en kort mens (3 dager). Nå jobber det veldig hardt for å få til en "ordentlig" eggløsning og derfor kan den bli forsinket. Med andre ord (slik jeg ser det..) er det jo en vanlig eggløsning, men kroppen trengte bare litt ekstra tid.. dette kunne visst komme av stress eller annen hormonell ubalanse, men slik jeg forsto det, så skulle det ikke være noen større fare for abort pga dette.. Men det var legen min; en annen sier sikkert noe helt annet:-)

Lykke til i allefall!

Skrevet

Så greit at du gikk til legen og fikk svar på det da:)

Ja, det kan jo hende en annen lege sier noe annet, men man må j tole på, og gå ut ifra at denne legen har rett.

Jeg googlet det bare som sagt så jeg vet ikke hvor riktig det svaret jeg fikk var.

Uansett, vi håper vi klekker et godt et denne gangen og at det blir befruktet og holder seg der i 9 mnd:D

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...