Gå til innhold

hei, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg sa til helsesøstra at eg hadde fødselsdepresjon og ho kontatket barnevernet! Er det normalt? No føler eg at det bare baller på seg:( Dei har funne ut at eg har gått til psykolog langt tilbake i tid. Og ringt til ho. Hadde ikkje god kjemi med helsesøstra mi så bytta ho og det var da ho ringte til dei. Eg må ha møte med bv og barnehagen gjevnlig. Noe som eg ikkje vil. Barnehagen har tatt kontakt med helsesøstra fordi dattra mi var veldig sår. Og da får dei meir liksom. Noen som har råd til meg på ka eg skal gjøre? Dei prøver å få mest mulig på meg. Ka som skjer vist eg sier nei til å ha møter liksom?:( Eg går med en konstant redsel på å miste ho og den må eg bli kvitt men da må eg jo kutte kontakt med bv og veit ikkje om eg tør det. ka eg skal si og gjør? ikkje råd til advokat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det höres helt villt ut at bare for at du sa at du har födselsdepresjon så kontakter de barnevärnet.... Har selv hatt födselsdepresjon og sökt hjelp for det og barnevernet har aldrig värt med i bildet. Höres ut sm det ligger litt mere bakom her med det du nevner ang helsesöster t.ex.

Vel det jeg kan råde deg til er å fortsette å ha kontakten med barnevernet og sammarbeide med de til det löser seg. Du burde jo også ta itu med depressjonen, noe du kanskje har begynnt med.?

Håper allt blir bra.

Skrevet

det som ligger bak er at eg byttet helsesøstra etter eg fortalte om depresjonen fordi eg følte at ho begynte å plage meg ang det og gjor det bare verre. og det var da ho kontaktet dei. problemet er jo at bv har sendt papirer overalt, allså alle eg har hatt kontakt meg når eg hadde depresjonen allså som amathea osv..og en psykolog eg gjekk til når eg var 16. men eg merker at når folk får vite at eg har kontakt med dei så blir små ting veeeldig store ting. vist ho hoster så er det gale og da skjønner dei at eg har kontakt med bv. alle tenker at det må ligge så masse bak, men det gjør ikkje det. er 20 år og går på skule, men har faktisk jobbet litt i barnehage eit år og eg har alltid følt meg veldig flink med unger og dei fleste har sett på meg som veldig flink med unger fordi eg er veldig glad i dei. så synest skjøl det er helt utrolig at eg har kontakt med dei. men som sagt så blir små ting store ting, sånn som at ho er sår, mangen unger er såre men når ho er sår og eg har kontakt med bv da blir det verre. synest det er urettferdig. måtte bare få ut frustrasjonen min. takk for svar=)

Skrevet

nå vet ikke jeg hva som ligger bak, men jeg har desverre erfaring med en sånn hs som du beskriver for en del år siden i nordhordland. Barnevernet er jo egentlig der for å hjelpe barnet, men desverre er det noen som ikke forstår det og som liker å lage bråk for foreldre der det egentlig ikke er noe galt.. Jeg vilanbefale deg å jatte med dem og så få tett oppfølgng av lege og ny HS som da vil fungere som dokumentasjon for deg på hvordan det egentlig er..

det er lett å gå i forsvar å ha piggene littmekstra ute i en slik situasjon som du er i. Prøv å slappe av og se på dem rundt deg som ressurser som du kan dra nytte av i stede for noen som er ute etter deg (jada vet det er lett å si,vansklig å gjøre)

Kan legge til at jenten min blir veldig fort sår så nå prøver vi tøybleier og det hjelper! Samt å skifte ofte og aldri bruke såpe eller våtservieetter!

stor klem

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Har ingen erfaring med dette, men får lyst til å komme med et lite råd likevel for du er jo ganske ung og de som jobber i barnevernet er nok noen år eldre. Hvis det er mulig - finn en voksen person som kan hjelpe deg med dette. Gjerne en som kan være med på møter og hjelpe om det skulle bli nødvendig å skrive brev o.l

Finn en som er flink til å snakke for seg!!

Lykke til. Håper det ordner seg til det beste for deg

Skrevet

Har ingen erfaring med dette, men får lyst til å komme med et lite råd likevel for du er jo ganske ung og de som jobber i barnevernet er nok noen år eldre. Hvis det er mulig - finn en voksen person som kan hjelpe deg med dette. Gjerne en som kan være med på møter og hjelpe om det skulle bli nødvendig å skrive brev o.l

Finn en som er flink til å snakke for seg!!

Lykke til. Håper det ordner seg til det beste for deg

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er ikke vanlig at barnevernet kontaktes fordi mor har en depresjon. Hvis barnevernet er inne i bildet er det fordi de vurderer det slik at at depresjonen på en eller annen måte innvirker på barnet ditt og at de derfor vil hjelpe dere.

Jeg tror du skal slutte å stritte imot og heller ta imot den hjelpen og veilendingen du får. Du sier jo selv at du er en god mor og det eneste som vil skje er at barnevernet ser at du klarer deg fint selv.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...