Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Starter med sprøyter idag - grur meg litt kjenner jeg, selv om jeg ikke har sprøyteskrekk...

Og så stresser jeg så voldsomt med den utblandingen!

Jeg skal ta 150ie. Vil det da si at jeg skal blande ut to sånne pulverglass - og med ett væskeglass? Synes å ha forstått at ett sånn væskeglass kan blandes ut med tre pulverglass?

Typisk meg å stresse :/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141306793-utblanding-av-menopur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:)

AKKURAT der utblandinga jeg ikke skjønte noe av. Derfor ble det å kjøre til legekontoret med meg idag.

Så da skal jeg forsøke selv imorgen:=)

Du trekker opp vannet fra 1 væskeglass,,,,fordeler dette i 2 glass pulver. Sirkulerer forsikti på beholderne(ikke rist)...bare så du ser det løser seg opp.

Så trekker du begge disse tilbake i sprøyta,,,,skifter sprøytespiss.

Så setter du den,,, nedenfor navlen.---litt på siden.

(skift plass hver dag)

Elendig på å forklare jeg,,men skjønte du hva jeg mente??

Man kan løse opp opptil 4 pulverglass i et væskeglass, det ga klinikken meg beskjed om og det funket fint.

Ja, ettersom hvert pulverglass er 75 ie skal du bruke to pulverglass og et væskeglass.

Det enkleste er å sørge for at du har tykk nål på sprøyta, trekk opp væska, sprøyt den inn i et pulverglass. Vend glasset forsiktig i handa til du ser at oppløsningen er blank, da er pulveret oppløst. Trekk opp væska igjen, og sprøyt ned i pulverglass nr to. Vend forsiktig til alt er løst opp. Trekk så oppløsningen opp i sprøyta, skift til tynnere nål, sørg for at det ikke er luft i sprøyta og injiser :-)

Går fint når du bare får prøvd noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...