Gå til innhold

lurer på så mye rart jeg....

Anbefalte innlegg

hmm er det noen her som har opplevd å miste eggene sine før uttak? huff.. tenker veldig masse for tiden... skal på ul på fredag.. men kjenner egentlig veldig lite.. og på forrige forsøk var dette ikke noe godt tegn.. da var det veldig små og få eggposer der...har nå dobbel dose fra den gangen... men etter en operasjon i høst så tenker jeg... tenk om eggstokkene mine ikke funker mer da.. ja vet det høres sykt ut..

er det vanlig å kjenne noe? haha nevnte dette til typen.. at det ikke kjennes ut som jeg har så mange egg... og han bare... eh..tror ikke du kan kjenne dette... jeg kjenner ikke hvor mange sædceller jeg har liksom..... he he ja men alikavel... bør jeg ikke kjenne noe?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141306633-lurer-p%C3%A5-s%C3%A5-mye-rart-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ingenting under stimuleringen:)

Men man får utrolig mange rare tanker under denne prosessen... Huff.. Jeg begynte også å tenke: Hva om jeg har fått spontan eggeløsning før uttak! Men det hadde jeg altså ikke:)

Lykke til på ul!

Jeg er garvid etter 1. ICSI (20 uker på vei nå i dag). Forsøket startet som en vanlig IVF men utviklet seg til en ICSI, så det var mitt første forsøk. På grunn av kraftige(!) overstimuleringer 2 ganger og det at eggene ikke ble befruktet etter vanlig IVF det første uttaket (måtte da over på ICSI metoden), tok det oss 1 år å gjennomføre 1 eneste forsøk. Jeg fikk altså testet en del medisiner og oppstimuleringer før vi lyktes. Første gang jeg gikk på medisiner fikk jeg normal dose Menopur, og bare noen dager etter kjente jeg kjempemasse og klarte ikke sette meg på en stol engang uten å få vondt i magen. Siden det var julaften jeg startet med Menopur, gikk jeg altså helt til over nyttår før det var mulig å få tak i noen, og da skulle jeg inn til ul uansett. Da jeg kom inn til ultralyd, fant de 60 eggposer. Dvs de sluttet å telle da de kom til 60. Dette var altfor mye, og jeg kunne blitt skikkelig dårlig, så jeg måtte slutte på medisiner. Ikke så rart jeg kjente mye. Det ideelle er jo mellom 10-13 eggposer, og i en vanlig syklus har man ikke så mange en gang.

Oppstimulering nr 2 på halv dosering Puregon, da kjente jeg ikke så mye. Kanskje bittelite øm i eggstokkområdet. Dette kunne de ikke fatte på ul, for nok en gang hadde jeg 50-60 eggposer der inne. Av medisin igjen.

Neste gang gikk jeg derfor på kortregime, dvs ingen nedstimulering og veldig kort oppstimulering. Da hadde jeg også mikroskopisk dose Puregon. De kunne ikke gitt meg mindre dose. Da ble jeg bekymret fordi jeg ikke kjente noe som helst. Jeg trodde jo det var normalt å være litt øm i hvertfall. Jeg hadde 13 eggposer. Desverre var mange av disse tomme, og eggene ble ikke befruktet ved vanlig IVF.

Jeg måtte altså en 4. gang på stimulering, denne gang også kortregime. Kjente minimalt. Kanskje noe ømhet hvis man legger litt godvilje til. Jeg hadde 10 eggposer, som ble 4 egg, hvor 3 ble befruktet og delte seg, 1 innsett og 2 på frys. (De to i frysen ligger der fortsatt, for vi lyktes på første innsett)

Det varierer veldig hva man kjenner, noen blir ømme, for det er jo tross alt litt mer enn vanlig der inne, noen kjenner ikke noe. Så jeg ville ikke bekymret meg var jeg deg. Alt er normalt ang det der i følge legene jeg har vært borti. Men det blir galt av samboeren din å sammenligne det med sædceller, for selv om eggene er små så er posene rundt større, og han har tross alt ca den samme mengden veske der inni selv om antall sædceller kan variere, så det blir ikke sammenlignbart. Men har har litt rett i at du ikke nødvendigvis kan kjenne noe.

Og som du ser av min historie, så er det ikke nødvendigvis et bra tegn å kjenne for mye heller.

Håper dette dempet bekymringen din litt, dersom du orket å lese alt sammen.

takk for svar:)

huff.. høres fælt ut å bli så overstimulert som du blei AinaW...

så bra dere lyktes da:) har kjent mer de siste dagene da... var på ul i dag.. og der var det vist masse egg...

fikk helt sjokk når jeg så alle posene .. og de fleste hadde bra størrelse og :)

så da blir det uttak på mandag... gruer meg.. MASSE...

men men eggene må ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...