Hilsen Aud Skrevet 20. januar 2010 #1 Skrevet 20. januar 2010 Er det bare å kjøre på med hva som heslt nå som babyen er passert 6 mnd?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. januar 2010 #2 Skrevet 20. januar 2010 Såvidt jeg husker fra sist jeg hadde baby så skal de ikke spise sitrusfrukter før de er året gamle, ellers kan de spise det meste av frukt. Anbefaler sånne frukt-nett for å stappe frukta nedi, da trenger man ikke engste seg for biter i halsen!
Expat Skrevet 20. januar 2010 #3 Skrevet 20. januar 2010 Kokt frukt går vel greit. Det er en del rå ting som ikke er like greit, som eple. Noen sorter epler er allergene som rå.
Studine mevik Skrevet 20. januar 2010 #4 Skrevet 20. januar 2010 De kan spise alt utenom sitrusfrukter. Enkelte frukter lønner det seg å koke pga allergener og hvis en skal lage mos av frukten så er det noen frukter som "må" kokes for å mykes opp. Det går også ann å bruke alt av grønnsaker. Her er agurk veldig populært og rå gulrot
magica og lille tryll ♡ Skrevet 21. januar 2010 #6 Skrevet 21. januar 2010 lillemevik: Hvordan gir du agurken? Bare i lanken, eller i feeder? Må skrelles først kanskje?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 21. januar 2010 #7 Skrevet 21. januar 2010 Jeg skjærer agurk i litt tykke skiver og lar henne sutte og gnage på den (hun har ikke tenner). Men jeg holder i den selv, for er litt redd noe skal knekke av og gå i halsen. Virker som det kanskje lindrer gommene litt. Hun er iallefall helt gal etter agurkskiven, lyser opp når hun får.
Studine mevik Skrevet 21. januar 2010 #8 Skrevet 21. januar 2010 agurk har han fått smake ved at jeg skjærer en bit som han får smatte på. Han sitter på fanget mitt med agurk i lanken. Jeg har gjort det samme med andre ting også. Det var sånn jeg fant ut at ha likte eple. Han kan også få en gulrot i hånda mens jeg lager mat. Han får smake på en del ved å få store biter i handa først og så lager jeg mos av det senere som han får til måltidene. Nå står avocado og mango for tur. Deilig med mat som griser litt
Studine mevik Skrevet 21. januar 2010 #9 Skrevet 21. januar 2010 mirakelbaby: Fordøyelsen er ikke klar for sitrus ennå. De fleste barn takler ikke sitrus før de blir litt eldre, men det finnes selvfølgelig unntak. Dessuten er sitrus en veldig vanlig ting å være allergisk mot så man skal være veldig forsiktig i starten
Mini09&Lille12 Skrevet 21. januar 2010 #10 Skrevet 21. januar 2010 hvorfor finnes det fruktmoser med sitrusfrukter fra 6måneder hvis ikke fordøyelsen er klar for det?
Studine mevik Skrevet 22. januar 2010 #11 Skrevet 22. januar 2010 Det har jeg ikke sett selv, men ville tro at sitrusfruktene er behandlet på en sånn måte at det går greit. Det gjøres jo med yoghurt så da kan det sikkert gjøres med sitrusfrukter også
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 23. januar 2010 #13 Skrevet 23. januar 2010 Kiwi er ikke sitrus, men kan være allergfremkallende på samme måte som jordbær. Det samme gjelder ananas mener jeg å ha lest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå