Gå til innhold

Når bli gravid igjen etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor sa til meg at du må vente ett år før bli gravid igjen, lege på sykehuset sa ca 3-4 måneder. Det var jo litt forskjell på det da..

Hva har dere fått beskjed om?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fikk beskjed om ett år av gynekolog... Men jeg har sett på Rikshospitalets(? i alle fall ett av de store sykehusene i Oslo) at de sa minst fire mnd. Så de lærde strides vel kanskje?

Skrevet

jeg ble gravid igjen ca fire mnd etter ks og det har gjort litt vondt. vokste ganske fort og det merktes.... :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om minst et år på St Olavs... Det er jo den tiden det tar for andre typer sår, operasjoner etc å lege seg totalt også.

• 4 uker senere...
Skrevet

Fikk ingen info om dette i det hele tatt.

Men synes nok selv for min egen kropps del, at den bør for tid til å komme seg både etter svangerskapet og keisersnittet.

Skrevet

I de fleste infoskriv vedrørende ks står det at man bør vente 3 mnd før man blir gravid igjen. Tipper det er fordi kroppen trenger litt tid på å hente seg inn, at alt er grodd og healet som det skal.

1 år høres jo litt drøyt lenge ut, hva var begrunnelsen for å vente så lenge??

Annonse

Skrevet

Jeg ble forklart at man tidligst kunne bli gravid etter 4 mnd, før det var farene altfor store. Men det var ønskelig at man ventet opp i 1 år ettersom kroppen trengte denne tiden på å restaureres 100% etter operasjonen. Men det virker jo som at informasjonen er forskjellig etter hvem man snakker med....

Skrevet

Akkurat. Ikke fått noe informasjon om dette, hverken skriftlig eller muntlig. Bodø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...