Gå til innhold

Hvor mange ammer barn på rundt året? Og hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er tulla ett år og jeg ammer 4-6 ganger dagen.

Mye ifht alderen? Burde jeg kutte ned nå når jeg starter med kumelk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg ammer gutten min på 14 mnd to ganger om dagen, morgen og kveld. Gikk ned fra tre til to amminger for tre uker siden. (Noen dager ammet vi 4-5 ganger om dagen, på fridager, nå er jeg blitt "streng" og ammer bare to ganger om dagen som sagt.)

Jeg synes ikke det er mye i forhold til alderen. Dette styrer dere helt selv. Kutt/trapp ned når du føler at det er naturlig.

Selv har jeg lurt på når jeg skal nedtrappe og evt. kutte helt, etter hvert som tiden går føler jeg at dette kommer naturlig. Ikke så lenge til jeg kommer til å slutte helt tror jeg. Merker at melka forsvinner mer og mer.

Skrevet

Takk for svar!

Følte liksom ikke helt for å slutte ennå, så fortsetter så lenge hun vil. Tenkte det var fint med antistoffene over den verste vinteren nå, så tenkte at frem mot våren skulle jeg slutte. :-)

Skrevet

Da snuppa var året hadde jeg akkurat kuttet ut å amme til 2 måltider. Hun fikk 3 måltider kun bryst og litt påtår på andre måltider (med unntak av 2).

Hun begynte etterhvert å få litt melk til brød, men liker dårlig vanlig melk, så det er biolamelk her i gården.....

Ikke kutte ned ammingen hvis du ikke selv har lyst.

Skrevet

Mini har akkurat fylt et år, og jeg ammer nå morgen, etter middag og til kvelden pluss litt kosepupp innimellom. Jeg begynte i full jobb etter jul, og merker at det har gått litt ut over produksjonen. Håper å kunne fortsette ammingen en stund til. Nå skal mini begynne i barnehagen snart og trenger alle antistoffene han kan få ;-)

Har forsøkt å gi han kumelk, men det nekter han å drikke. Eneste han vil drikke utenom mm er vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...