tre_prinsesser Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Vet ikke helt med spebarn, men vi tok til lille da hun var 6 mndr. Og da hadde jeg henne på fanget og holdt henne opp til kameraet inne i fotoautomaten mens pappaen holdt en hvit plate mellom meg og barnet. Vi trengte to forsøk ettersom hun ikke kunne holde hendene opptil ansiktet... Men som sagt, da var jo hun 6 mndr. Du kan sikkert bare ringe politistasjonen eller annet sted de utsteder pass og spørre
Gulljente+gullgutt Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Alle jeg kjenner har gått til fotobutikk, eks elite foto eller japan foto. Da slipper du og prøve og feile i fotoboks. Vi skal på mandag, jenta vår er 11 mnd og tror at det blir bra.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Jeg tok på fotobutikk da min var 3 mnd. Han lå mot brystet mitt, et hvitt teppe mellom meg og han, og jeg støttet hodet opp under teppet:) Fotografen snakket til han, og la et kosedyr oppå fotoapparatet;) Er litt vanskelig å få til, ettersom de skal se rett frem, begge ørene vises etc. Men fotografene er vant til å ta slike bilder, så det gikk med et par tre forsøk:) Dette står forresten på politi.no ang de biometriske kioskene som er innført noen passkontorer: "· Ett passbilde av barnet dersom det er grunn til å tro at det blir problemer med å benytte ”biometrikiosken” på passkontoret. Det stilles spesielle krav til passbildet (se nedenfor). Det vil bli utvist skjønn ved innlevering av bilder av svært små barn." https://www.politi.no/tjenester/pass/
NuttieBB Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2010 Takk for svaret! Skal prøve med fotobutikk da.
Bippe77 Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Vi tok bilde hos Japan foto da lillebror her var en uke gammel... der har de en spesiell pute, hvit sådann som de legger barna på... Bildet ble greit det, hihi, men øynene er lukket da! Kan ikke akkurat tvinge opp øynene på en så liten en... passet ble godkjent det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå