Gå til innhold

Dere med flere barn- ang romfordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 2,5 år og en på 6 mnd. Nå har vi lyst å legge minsten på eget rom, men lurer på hvilken løsning som blir best for alle mann.

Enten legge han på rom med storebror, men da er jeg litt redd han skal bli forstyrret ( selv om jeg aldri har opplevd at han har blitt det før) for minsten våkner for mat en gang på natta og kan styre endel ellers. Eller vi kan legge han på eget rom, men da må vi ligge i etasjen under og da må vi løpe opp og ned trappa når det blir noe.

Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring selv, men har lest flere steder at barn ofte liker å ligge på rom med søsken. Jeg husker da jeg var liten (litt større enn dine selvsagt) at det var beste i verden å dele rom med et av søsknene mine selvom de var en del eldre, oppe lenger og sikkert bråkte en del på rommet - tror jeg bare sov søtt gjennom det.

Skrevet

Jeg har to gutter og da minste var 5-6 måneder flyttet vi mini inn på rommet til den eldste. Det har fungert kjempebra. Mini roet seg på kveldene (trengte ikke løpe inn og gi smokk så ofte) og eldste sovnet selv om det kunne være sutring og gråt fra mini. Han har aldri våknet når mini skulle ha mat om natta eller om han har grått. Og jeg sov bedre når ikke det var så mange lyder rett ved senga vår.

Eldste kom av og til inn til oss på natta, men etter at de kom på samme rom skjer ikke det lenger. Tror han syntes det var urettferdig at vi var tre og han var alene på sitt rom. Vi legger de begge i eldstemann sin seng og leser og synger for de der. Det synes de begge er supert. Tror nesten det er dagens høydepunkt. Og så ammes mini og legges i sengen sin.

Jeg var veldig usikker på om det var riktig at de skulle dele rom, så jeg vet hva du tenker. Men ut fra min erfaring så kan jeg absolutt anbefale det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...