Gå til innhold

amme tvillinger

xwoman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har jo tvilling-stillinger der du legger til begge tvillingene samtidig. Det er vel det som er anbefalt for at ikke du skal slite deg helt ut og sitte "med puppen ute" konstant men det er opp til hver enkelt å finne ut hva som fungerer.

Jeg for min del hadde en dårlig ammeopplevelse sist der guttungen ikke ville suge og melka ikke ville komme så jeg tar sikte på å se om jeg får ammet litt i begynnelsen og hvis det blir et strev og et ork slik som sist så går jeg rett over på flaske og MME. Jeg mener at du skal kunne ha et liv oppi det hele og å være så totalt utslitt som jeg ble sist er ikke noe liv.. Så minst mulig stress :-) (blir alltis nok uansett :-P)

hei! mine gutter er snart 5 mnd,og jeg har ammet nesten frem til nå!

jeg la begge 2 til brystet, og det gikk bra så lenge de var små nok!!

jeg var på ullevål, og borgny og wanja (barnepleierne) var helt utrolige, de lærte meg opp til jeg mestret det!! benyttet meg av tvilling-ammepute

når jeg kom hjem, ellers ville det ikke gått!!!

Hei og gratulerer med to små på vei :) Det er fantastisk å få to små skatter på en gang!

Jeg har tvillinger på 5 mnd og fullammer dem enda og kommer til å fortsette med det iallefall til de er 6 mnd, da anbefaler de litt annet i tillegg (og jeg har tenkt å fortsette ammingen til de ikke er interessert enda),

Ammingen går kjempefint og er alldeles ikke noe å bekymre seg over.

Jeg gikk til innkjøp av en brukt tvillingammepute (sissels) og den er helt uvurderlig :):):)

Jeg legger en baby på hver side av der jeg skal sitte, setter meg tilrette med pute også henter jeg opp et og et barn. Når begge ligger på plass, legger jeg dem til hver sitt bryst og der ligger de uten at jeg trenger å slite ut armene/nakken (i begynnelsen spiste de lenge om gangen og da strikket, leste eller så jeg på tv mens de spiste :) Nå er det unnagjort på få minutter.

Jeg ammer også en og en når jeg er ute av huset eller hvis en av dem trener en ekstratår innimellom og hvis jeg ikke har ammeputa går det også helt fint å bruke flere puter som jeg bygger opp under dem!

Jeg har også investert i en dobbel elektrisk pumpe som jeg bruker rett som det er (i begynnelsen hver dag for å lagre litt ekstra).

Mine råd er: drikk masse vann, senk skuldrene og bestem deg for at "dette klarer jeg fint!" med litt trening og tålmodighet så klarer du det også.

Lykke lykke til og send gjerne mld hvis du lurer på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...