Gå til innhold

Kjønnsvorter - Aldara

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er litt stresset nå.. Har nettopp vært hos lege og tatt celleprøve og får vite at jeg har kjønnsvorter. Får resept på noe jæ**** dyr krem - Aldara.

Funker dette og hvordan er det med graviditet? Jeg er ikke gravid enda, men vi prøver jo.. Vil dette påvirke barnet?

Og jeg har visst kjønnsvortene (grøss - hvilket ord..) mest innforbi kjeden.. Leste i vedlegget at det ikke skal innvortes, men legen sa at jeg skulle være forsiktig.. Hva tenker dere - har noen brukt dette og hatt litt innforbi kjeden?

Har harr bulimi og er helt frisk for noen måneder siden, kan jeg få kjønnsvorter fordi immunforsvaret mitt er blitt svakere p.g.a. bulimien? Regner med at det er kjæresten min som har smittet meg - han aner ikke hvor mange sexpartnere han har hatt tidligere.. Men det er mange.. Mens jeg har mine 5 stykker som alle har vært forsiktige som meg. Kan jo være jeg fikk det av den nåværende kjæresten min for lenge siden, men p.g.a. bulimien så har det slått ut med vorter fordi jeg er litt "svakere" i kroppen..

Men - det viktigste her:

Har dere hatt dette og brukt Aldara - erfaringer? Kan det komme litt innforbi?

Kan jeg bruke det og alikevel prøve å bli gravid? Skader det barnet?

I hvor mange tilfeller "tar det helt av" - at man "aldri" blir kvitt vortene..?

Takk for svar - sliter veldig..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141305185-kj%C3%B8nnsvorter-aldara/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde Aldara en gang, men det var ikke noe for meg. Det var for sterkt, sånn at huden rundt ble sår og vond.

Jeg foretrekker Condyline.

Man skal ikke bruke den når man er gravid, så jeg vil råde deg til å gjennomføre kuren før dere prøver å bli gravide. Det går også an å få fjernet vortene med ultralyd e.l. hos en gynekolog. Det blir sårt en liten stund, men hvis det er flere vorter kan det være enklere.

Viruset sitter vel i kroppen resten av livet, men man får som regel ikke utslag i form av vorter etter et par-tre utbrudd, så vidt jeg har forstått.

jeg brukte condyline.. men den hadde ikke noen funksjon på meg. jeg fjernet de ved at legen brandt de bort. men etter ca 2 mnd så kom de tilbake.. men ikke i fult så store mengder.. jeg hadde vorter over alt.. det var helt forferdelig.,

jeg er gravid nå og har fortsatt vorter.. men "bare" noen store istedet for alle de små jeg hadde før.. jeg skal brenne de bort igjen så fort fødsel og slikt er over.. og selfølgelig vente til legen sier det er trygt å fjerne de med tanke på tia etter fødselen. det er jo litt ubehagelig å brenne de bort.. men det er virkelig hvert det.. det gikk vel ca 2 uker før sårene var borte og alt var som det burde være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...