Gå til innhold

Dere som fullammer: hvor mange måltid i døgnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny i gamet og babyen min har rukket å bli 2,5 mnd nå. Til nå har hun spist ca 8 ganger i døgnet, men i det siste har hun sovet hele natta noen ganger, og da blir det jo færre måltid per døgn.

Men samtidig blir hun jo større og vil trenge mer mat skulle jeg tro? Er det sånn at de spiser sjeldnere, men mer i hvert måltid etterhvert som de blir eldre? Regner med at produksjonen vil justere seg etter barnets behov, men jenta mi er lita og spe, så mamman hennes er litt redd for at hun ikke skal gå opp nok i vekt dersom hun begynner å spise sjeldnere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har nok melk, så vil nok jenta di få nok om hun regulerer selv, ved å spise når hun er sulten.

Men om dette bekymrer deg kan du jo ta en tur innom helsestasjonen å veie henne i blandt, ev snakke med helsesøster?

Hvor mange ganger jenta mi spiser i løpet av en dag vet jeg ikke, har ikke prøvd å telle. Men så er hun bare 5 uker da, og kan noen ganger nøye seg meg 2 måltid i løpet av natten, andre ganger vil hun ha 4-5.

Skrevet

Hei

Jeg fullammer også gutten min som er 3 mnd i dag. Han er også relativt liten, dvs han har lagt på seg 150g i uken hele veien, men ikke mer enn det. Vi driver og innfører rutiner nå, og det betyr at det blir mindre mat om kvelden siden han legger seg tidligere. Nå spiser han kanskje 6-7 måltider i døgnet. Han har tidligere sovet gjennom natten men nå som han legger seg tidligere våkner han om natten for mer mat. Tenker derfor han regulerer dette fint selv.

De sier jo at barn som sover godt og lenge om natten er mette, og det lover jo godt for jenta di :)

Men om du er usikker så gå og vei henne. Det har jeg gjort en god del. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...